vdaka za rady, pokial kazda lepsia retaz je poniklovana tak nieje co riesit a kupim rovno Shimano HG 93 a snad bude pokoj. Pri tom aky sajrajt si z retaze po beznom vyjazde vacsinou utrem, nema vyznam uvazovat o selflube retazi. Jedine ze by ten system obsahoval pomocnu silu na utieranie retaze po kazdom vyjazde a nasledne premazanie s asi tak pol litrovou nadrzkou maziva, co by pocas zivotnosti jednej retaze beznej mtb prevadzky snad mohlo aj stacit.. :lol:
04.01.2010 - 14:57:26
00
spominana "samomazna" schopnost retazi BBB je udajne riesena napustenim porovitej povrchovej vrstvy kovu teflonom (riesi sa to obvykle spekanou vrstvou cinoveho bronzu na ocelovej baze, ktora je impregnovana zmesou olova a PTFE). v porovnani s beznou retazou za predpokladu rozumnej udrzby by som povedal ze zivotnost bude nizsia...
04.01.2010 - 15:14:34
00
Prečo myslíš že nižšia?
04.01.2010 - 15:41:41
00
mensia stycna plocha nosnej vrstvy v klznych puzdrach (prave kvoli porom). nemoznost tepelneho spracovania povrchovej vrstvy. idealne mazany nebude ani jeden ani druhy system ale vyssie zatazenie by mala zniest kombinacia ocel-ocel+olejovy film...
04.01.2010 - 16:00:40
00
Existujú bezúdržbové klzné ložiská, ktoré nevyžadujú domazávanie. Špeciálne klzné vrstvy z moderných materiálov sa vyznačujú veľmi nízkym trením.
Práve na tú vrstvičku oleja na bežnej reťazi sa nalepí jemný bordel, vznikne brúsna pasta, následne sa vôle zväčšia a reťaz je "vyťahaná". imho :$
Špeciálna reťaz ktorá vie bežať "nasucho", by mohla byť zaujímavá.
Otázka je aký by bol pomer cena/výkon. Tú BBB BCH-92L som nikde nevidel, BBB BCH-92 (bez eLka) stojí 760-890,-czk
Počkám na Jezusove skúsenosti z praxe ;)
04.01.2010 - 16:43:04
00
bob: brúsna pasta vznikne aj z vody a prachu... stačí prefrčať cez pár kaluží, alebo si dať Horala v daždi :D
Ježiškove skúsenosti budú neprenositeľné, on je totiž omnipotentný.


Naposledy upravil tulenik dňa 04.01.2010 - 17:05:45, celkovo upravené 1 krát.

04.01.2010 - 16:55:26
00
To je jasné, ale keď by boli tie čapy tesnejšie kvôli tomu že tam netreba nechať vôľu na mazadlo, tak by sa dovnútra bordelu dostalo podstatne menej.
Čo je na povrchu, na to serepes, tomu sa zabrániť nedá... 8)
04.01.2010 - 17:00:08
00
Ale tulenik, moje skusenosti sa daju pouzit uplne v pohode. Teda aspon sa snazim o objektivitu. :)

Btw. Scorpi ju uz jazdi, takze som mu poslal SS nech pozrie tuto temu a napise nam nejake dojmy. :)
04.01.2010 - 17:25:26
00
Ahojte :) ako píše Jezus reťaz mám na biku asi 2 mesiace najazdené cca 400km (spomínal som to aj v inom vlákne čo nové v r.....). Ja mám zatiaľ vzorkový kus na testovanie s odľahčenými článkami. Môj dojem zatiaľ - spokojnosť.Minimálna udržba. Reťaz je tichá, radenie rýchle a bez problémov aj pri terajších mínusových teplotách (predtým opozdené radenie z dôvodu tuhnutia a lepenia maziva). Nelepia sa na ňu nečistoty takže čistý je aj kompletný prevod. Uvidím ako ju preverí v lete prach atď. ale môj záver zatiaľ plná spokojnosť :y:

Pre podrobnejšie vysvetlenie princípu (má najpresnejšie info) som poprosil o vyjadrenie importéra BBB p.Krnáča ktoré nižšie prikladám. (sám dlho jazdí takže je to nielen naučené ale hlavne prax) je dlhšie ale podrobnejšie :
,,Reťaz BBB BCH 92L je opatrená teflónovou vrstvou PTEF na všetkých jej častiach, čo znamená, že trenie medzi jednotlivými časťami reťaze a tiež reťaze o pastorky a prevodník je minimalizované, znižuje sa tým opotrebovanie jednotlivých dielov a tým sa predlžuje ich životnosť cca 1,5 násobne. Podľa informácii od výrobcu by k celkovému opotrebeniu PTEF vrstvy malo dôjsť na konci životnosti reťaze, samozrejme treba brať v úvahu, že testy prebiehali pravdepodobne v bežných podmienkach (pri extrémnom a častom zaťažení reťaze blatom a vodou bude životnosť nižšia, ale to je rovnaké pri hociktorej inej reťazi). Životnosť taktiež (ako pri všetkých reťaziach) bude závisieť od údržby – myslené pravidelné čistenie po jazde. Self lubrication – „Samomazanie“ – pre vysvetlenie tohto pojmu je potrebné pochopiť základné pravidlo, že i samomazná reťaz potrebuje údržbu a „mazanie“. Samomazanie ako už bolo spomenuté je zabezpečené tým, že jednotlivé diely reťaze sú potiahnuté vrstvou teflónu a tým pádom sa trie teflón o teflón, ktorý má veľmi nízky koeficient trenia a je prirodzené mastný (klzký). Základným princípom tejto myšlienky je predĺženie životnosti častí prevodového mechanizmu tým, že sa z neho odstráni mazivo (rozumej bežné mazacie oleje), ktoré vytvárajú mastnú a lepkavú vrstvu, ktorá za všetkých podmienok na seba viaže drobné častice prachu a blata a tým vytvára brúsnu pastu, ktorá má za následok radikálne zníženie životnosti častí prevodového mechanizmu. Pri reťazi s PTEF vrstvou nie je nutné mazanie prostriedkami, ktoré vytvárajú konzistentnú (hrubú) vrstvu, ale len suchými mazivami na báze teflónu alebo silikónu (ideálny sprej) bez toho aby extrémne trpela reťaz. Tieto mazivá (spreje) ešte vo väčšej miere prispievajú k schopnosti PTFE vrstvy odpudzovať vodu a špinu. Týmto pádom je taktiež čistenie celého systému jednoduchšie, pretože nie je potrebné používať agresívne rozpúšťadlá na mastnoty, ale jednoducho systém opláchnuť teplou vodou so saponátom, potom reťaz osušiť handrou a jemne prestreknúť už spomínaným teflónovým, alebo silikónovým spejom, ktorý dokáže z reťaze (jej vnútorných častí) vytlačiť zvyšnú vlhkosť a zároveň ju jemne domaže bez vzniku mastnej, lepkavej vrstvy. Spomínaný model reťaze BCH 92L stojí 29,95€ má odľahčené články, existuje i vyšší model s dutými nitmi a ten príde na 47,95€. Sám som túto reťaz jazdil cca 2 mesiace k mojej maximálnej spokojnosti - jednoduchá údržba, kvalita radenia...životnosť preverí až čas a prax. Zdar!!! ''


Naposledy upravil Scorpi dňa 04.01.2010 - 20:38:53, celkovo upravené 2 krát.

04.01.2010 - 19:43:16
00
Ježiško, s vami božstvami je to zložité. Začne ti to vrzať, ty si len pomyslíš "mohlo by to prestať" a ... staniž se! :P

Scorpi: pekný report, čím to primazávaš? Teflon je docela tvrdý, pokiaľ sa podarí urobiť dobre držiacu vrstvičku, tých 1500-2000 km by som mu dal.
04.01.2010 - 19:48:54
00
primazávam silikónovým sprejom postup asi ako údržba klzákov na vidlici: nastreknem chvíľu nechám a zotriem .Možné je použiť aj teflónový sprej, alebo penetračný s prímesou silikónu príp. teflónu.
Princíp je vlastne podobný ako na samomazných ložiskách ventilátorov a štartérov v autách.
Čo sa týka reportu ako som písal je od importéra pre čo najpresnejšie objasnenie, neskresleníe a podrobnosť. Za jeho ochotu ďakujem :handshake: Ja som pridal iba svoje krátke skúsenosti. :D Podľa info reťaz je už skladom a je bežne k dostaniu. ;)
Rád som ak som pomohol :)


Naposledy upravil Scorpi dňa 04.01.2010 - 22:09:49, celkovo upravené 1 krát.

04.01.2010 - 20:12:03
00
Ta retaz vyzera zajimavo. Bude to mat v puzdrach asi podobnu kompoziciu ako unibalove samomazne loziska s PTFE ktore sa pouzivaju v motosporte. Tam sa ale neodporuca to vobec mazat len poriadne cistit, voda... Aby sa nelepili prachove castice a nedostavali sa dnu mezi klzne plochy.

Ked bude v ponuke verzia pre SS tak by som to testol uplne bez mazania.
04.01.2010 - 20:27:42
00
Ja to urcite testnem uplne bez mazania ako sa poznam. :) Ale az ked nahodim novu kazetu a pily, nech viem aj odmerat zivotnost atd., cize neviem neviem, ci sa k tomu dostanem v tejto sezone. Uvidime.
04.01.2010 - 21:39:58
00
to Scorpi:

ako casto musis primazavat tym silikonovym sprejom?
05.01.2010 - 15:50:05
00
Asi tak ako bežne údržba po dlhšej jazde a po jazde vo vlhku keď premazávam klzáky vidla tlmič tak aj reťaz s tým rozdielom že nie je prevodový systém zalepený prachom a mazivom takže hodne zjednodušene ale aj keď ide na sucho ide vcelku ticho nie ako bežná. Ale ako som písal, mám ju ešte krátko, teraz som jazdil akurát 35km terén - sneh -8C a 370km polo cesta polo vlhko 0,-5C. V lete ešte nemám otestované.
05.01.2010 - 16:52:07
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Reťaze)
keyboard_arrow_up