Ahojte
ako píše Jezus
reťaz mám na
biku asi 2 mesiace najazdené cca 400km (spomínal som to aj v inom vlákne čo nové v r.....). Ja mám zatiaľ vzorkový kus na testovanie s odľahčenými článkami. Môj dojem zatiaľ - spokojnosť.Minimálna udržba. Reťaz je tichá,
radenie rýchle a bez problémov aj pri terajších mínusových teplotách (predtým opozdené radenie z dôvodu tuhnutia a lepenia maziva). Nelepia sa na ňu nečistoty takže čistý je aj kompletný prevod. Uvidím ako ju preverí v lete prach atď. ale môj záver zatiaľ plná spokojnosť
Pre podrobnejšie vysvetlenie princípu (má najpresnejšie info) som poprosil o vyjadrenie importéra BBB p.Krnáča ktoré nižšie prikladám. (sám dlho jazdí takže je to nielen naučené ale hlavne prax) je dlhšie ale podrobnejšie :
,,Reťaz BBB BCH 92L je opatrená teflónovou vrstvou PTEF na všetkých jej častiach, čo znamená, že trenie medzi jednotlivými časťami reťaze a tiež reťaze o
pastorky a
prevodník je minimalizované, znižuje sa tým opotrebovanie jednotlivých dielov a tým sa predlžuje ich životnosť cca 1,5 násobne. Podľa informácii od výrobcu by k celkovému opotrebeniu PTEF vrstvy malo dôjsť na konci životnosti reťaze, samozrejme treba brať v úvahu, že testy prebiehali pravdepodobne v bežných podmienkach (pri extrémnom a častom zaťažení reťaze blatom a vodou bude životnosť nižšia, ale to je rovnaké pri hociktorej inej reťazi). Životnosť taktiež (ako pri všetkých reťaziach) bude závisieť od údržby – myslené pravidelné čistenie po jazde. Self lubrication – „Samomazanie“ – pre vysvetlenie tohto pojmu je potrebné pochopiť základné pravidlo, že i samomazná reťaz potrebuje údržbu a „mazanie“. Samomazanie ako už bolo spomenuté je zabezpečené tým, že jednotlivé diely reťaze sú potiahnuté vrstvou teflónu a tým pádom sa trie teflón o teflón, ktorý má veľmi nízky koeficient trenia a je prirodzené mastný (klzký). Základným princípom tejto myšlienky je predĺženie životnosti častí prevodového mechanizmu tým, že sa z neho odstráni mazivo (rozumej bežné mazacie oleje), ktoré vytvárajú mastnú a lepkavú vrstvu, ktorá za všetkých podmienok na seba viaže drobné častice prachu a blata a tým vytvára brúsnu pastu, ktorá má za následok radikálne zníženie životnosti častí prevodového mechanizmu. Pri reťazi s PTEF vrstvou nie je nutné mazanie prostriedkami, ktoré vytvárajú konzistentnú (hrubú) vrstvu, ale len suchými mazivami na báze teflónu alebo silikónu (ideálny sprej) bez toho aby extrémne trpela reťaz. Tieto mazivá (spreje) ešte vo väčšej miere prispievajú k schopnosti PTFE vrstvy odpudzovať vodu a špinu. Týmto pádom je taktiež čistenie celého systému jednoduchšie, pretože nie je potrebné používať agresívne rozpúšťadlá na mastnoty, ale jednoducho systém opláchnuť teplou vodou so saponátom, potom reťaz osušiť handrou a jemne prestreknúť už spomínaným teflónovým, alebo silikónovým spejom, ktorý dokáže z reťaze (jej vnútorných častí) vytlačiť zvyšnú vlhkosť a zároveň ju jemne domaže bez vzniku mastnej, lepkavej vrstvy. Spomínaný model reťaze BCH 92L stojí 29,95€ má odľahčené články, existuje i vyšší model s dutými nitmi a ten príde na 47,95€. Sám som túto reťaz jazdil cca 2 mesiace k mojej maximálnej spokojnosti - jednoduchá údržba, kvalita radenia...životnosť preverí až čas a prax. Zdar!!! ''