pozitivna komora nemôže mať väčší tlak ako negatívna?
21.07.2009 - 13:25:49
00
negativna nesmi mat vecsi a ko pozitivka...
21.07.2009 - 13:27:28
00
napísal som to presne naopak :oops: . Prečo to tak nesmie byť? istý čas som mal v negatívnej o cca 5 psi vyšší tlak ako v pozitívnej komore. Môže sa tým niečo poškodiť?
21.07.2009 - 14:08:38
00
fyzika, prides o zdvih
21.07.2009 - 14:47:13
00
Tak skontrolovať olej môžeš tak, že klúčom 24-kou odšróbuješ matku hore na ľavej nohe (ventil +). A tam pekne vidíš, alebo keď chceš len doplniť a nemáš klúč, tak len vnútro ventilku vyšróbovať a striekačkou tam strieknuť.
A načo sa zamerať, tak klasika nohy mazať silikónom, niekde na fóre tu bol aj postup ako sa to má správne robiť. A ešte si dávam pozor, že keď fúkam vidlu, aby mala pozitívna komora vždy väčší tlak ako negatívna, aj postup pri fúkaní najskôr pozitívna, potom negatívna. Tiež som to čítal niekde na fóre.



Díky, tiež som už skoro všetko o Rebe prečítal, je toho popísané strašne veľa, nohy mažem pred každou jazdou, samozrejme pred tím ich utriem, fúkať tiež fúkam ako si písal, najprv pozitívna potom negatívka. Skôr som mal na mysli veci čo sa môžu vyskytnúť neskôr, napr ako často treba meniť tesnenia a olej. Ja ju plánujem dať každú jar, čiže pred sezónou do servisu, aby menili aj olej aj tesnenia, co môže byť po takých cca 3,5-4 tisíc km.
21.07.2009 - 16:14:30
00
fyzika, prides o zdvih


no to mi je jasne. Ale keď niekto napíše "negativna nesmie mat vecsi ako pozitivka..." tak mi z toho vyplýva, že niečo tam nemusí byť v poriadku, keď to je takto nastavené...
21.07.2009 - 17:22:32
00
Nie som si istý, no tesnenie je stavané na vyšší tlak od pozitívnej komory, logicky pri stláčaní sa tlak v komore zvyšuje aj na niekoľko stoviek PSi. Pri steláčaní vidlice naopak tlak v negatívke klesá. Takže tesneniu by asi neprospievalo keby bolo striedavo namáhané vyšším tlakom raz z pozitívnej a raz z negatvínej komory. Ak je minimálny rozdiel v tlaku nič sa nedeje, problém by mohol nastať pri väčších rozdieloch.
21.07.2009 - 19:29:17
00
tak som kukol olej na pieste,a on tam nebol, :| to je pekny zrut oleja,kua ta som dolial, zavrel nafukal a hla ide fajin svizne aj citlivejsie.hned som ju bol odskusat 30km po lesoch strazovskych :mrgreen:
22.07.2009 - 06:23:29
00
Co je to progresivita?

:?: :?:
je to vlastne chod vidlice, nastup a ako pracuje dalej :?: prosim o odbornejsie vysvetlenie :oops:
22.07.2009 - 08:00:20
00
cim vacsi zdvih potrebujes dosiahnut musis vyvinut nepriamoumerne vacsiu silu

priklad
www.tuning-test.cz

zeleny graf - do zdvihu 60mm je charakteristika linearna, od 60mm zacina byt vidla progesivna
22.07.2009 - 08:12:45
00
Teplejsie. Este mi to troska vysvetli ak mozes
22.07.2009 - 08:28:22
00
na grafe si vsimni ze na vyuzitie zdvihu 60mm potrebujes vyvinut silu 600N, po tadeto je charakteristika linearna, ak by sa mala linearna charakteristika udrzat tak pri sile 1200N by bol zdvih 120mm, miesto toho pri sile 1200N prekonas zdvih len o cca 25mm (pruzenie sa stava cim dalej do zdvihu tvrdsie a tvrdsie)


Naposledy upravil Polo dňa 22.07.2009 - 08:57:19, celkovo upravené 1 krát.

22.07.2009 - 08:53:53
00
dakujem za trpezlivost :mrgreen: . Mas to u mna polo
22.07.2009 - 08:57:03
00
igen :twisted:
22.07.2009 - 09:36:53
00
Zdar borci. Idem robit servis vidlicky a potrebujem zohnat vsetky tesnenia, ktore su v REBA RACE 2007 (o-kružky, gufera ...) Vie mi niekto poradit, kde by som ich mohol kupit. Najlepsie nejaky link na na internetovy obchod. Vopred dakujem.
25.12.2009 - 14:13:29
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Vidlice a tlmiče / Odpružené vidlice)
keyboard_arrow_up