tomasspura napísal:
tak napriklad u fox-u tolko :-), a dam aj vahu, nech sme v teme :-)
klasika co bola pri Factory 34 a Fox Kabolt na imbus.

usetri 42 gramov

Fíha, moja čierna Kabolt 15x110mm váži 35g :/
Rozdiel vpredu 42g plus keď pridáme rozdiel vzadu tak je to ďaších viac ako 42g

Prílohy:

axle_RS_Maxle_12x142mm.jpg
axle_RS_Maxle_12x142mm.jpg 107.65 KiB thumb_up0thumb_down

osa_Extralite_12x148.jpg
osa_Extralite_12x148.jpg 129.16 KiB thumb_up0thumb_down

axle_front_Fox_Kabolt_boost_35g.jpg
axle_front_Fox_Kabolt_boost_35g.jpg 106.47 KiB thumb_up0thumb_down

21.03.2020 - 08:32:24
00
Kristina napísal:
Fíha, moja čierna Kabolt 15x110mm váži 35g :/
Rozdiel vpredu 42g plus keď pridáme rozdiel vzadu tak je to ďaších viac ako 42g


Tak som ju este raz prevazil a inak umiestnil na vahu x-krat, aj moja ma zrazu 35 :-D.
A klasika 77g .
Sorry za dezinformaciu.
Stale je vsak uspora 42.
Vzadu som uz imbus mal, tam vahu neusetrim , uz len chudnut :-D
21.03.2020 - 12:34:52
00
Este ze porovnavate uplne rovnake veci ;)
21.03.2020 - 13:31:47
00
scarinko Moc sa nechytám na čo narážaš.
21.03.2020 - 17:51:41
00
Ze porovnavas stock lacnu os s nejakou odlahcenou drahsou, ta packa na tom neurobi polovicu vahy ale takto ucelovo samozrejme hej
21.03.2020 - 18:06:57
00
Myslím, že si to nepochopil. Jednalo sa hlavne o porovnanie osí Kabolt. Gramárenie "zatiaľ" nemáš v krvi. Ale stále máš dosť času na učenie :) Musíš si napríklad uvedomiť, že samotná páčka nie je celý váhový rozdiel. Keď sa zamyslíš tak si uvedomíš, že tá páčka ovláda nejaký mechanizmus na ktorom je tá páčka upevnená a umožňuje napríklad nastavenie polohy páčky. Extralite napríklad pri výrobe svojich pevných osí išiel v uvažovaní ešte ďalej. Namiesto jednoduchej náhrady páčky za imbus dokázali odľahčiť aj samotné telo osy. Mohli si to to dovoliť pretože presunuli vstup pre imbus na stranu závitu. Osa teda môže byť ľahšia, lebo nemusí znášať namáhanie na krut.
21.03.2020 - 18:18:23
00
Kristina napísal:
...dokázali odľahčiť aj samotné telo osy. Mohli si to to dovoliť pretože presunuli vstup pre imbus na stranu závitu. Osa teda môže byť ľahšia, lebo nemusí znášať namáhanie na krut.


Ako to myslíš? Akože namáhanie na krut pri doťahovaní/povolovaní?
21.03.2020 - 18:28:16
00
Väčšina osiek na imbus má vstup pre imbus (zvyčajne 6mm) namiesto páčky. T.j. na opačnej strane ako je závit. Extralite osy majú vstup pre imbus na strane závitu, t.j. pri uťahovaní/povoľovaní nie je osa namáhaná na krut.
21.03.2020 - 19:12:19
00
Kristina myslel som to tak ze si porovnavala default os ktora sa dodava k vidlici a tam nejaku extra lahku nedavaju lebo by dvihala cenu vidlice s oskou ktora je odlahcena.
Len tak narychlo som nasiel toto a zrazu ten rozdiel uz nie je taky uzasny. Ale viem ze sa daju aj lahsie najst. Je to o prioritach. Predne koleso ide dole ak beriem do auta dva bajky a preto je pre mna lepsie ked nepotrebujem dalsi nastroj.
Niekomu kto to nepotrebuje alebo je ochotny sa vzdy hrat s klucom viac vyhovuje ine riesenie.

https://r2-bike.com/TUNE-Thru-Axle-DC15-for-FOX
21.03.2020 - 19:15:36
00
scarinko čo tam máš ďalej? 8)

Prílohy:

87329449_191322728785863_2816478276694835200_n.jpg
87329449_191322728785863_2816478276694835200_n.jpg 58.08 KiB thumb_up0thumb_down

21.03.2020 - 19:19:37
00
Ja uz nic, presne o tom pisem. Teraz mas -8g oproti tej bez packy ale samozrejme je aj 20 gramova na imbus :) myslim ze uz sme k tomu povedali viac nez dost

Skor ma zaujima ten imbus na strane zavitu
Nie je to trochu neprakticke ked potrebujes aby sa zavit chytil tak ho vlastne odtlacas klucom ci ako to funguje?
21.03.2020 - 19:25:59
00
Že by si osku zatočil prstami za opačný koniec, a až potom kľúčom dotiahol?
21.03.2020 - 19:31:50
00
scarinko napísal:
Ja uz nic, presne o tom pisem. Teraz mas -8g oproti tej bez packy ale samozrejme je aj 20 gramova na imbus :) myslim ze uz sme k tomu povedali viac nez dost ...

Ešte raz sa teda vyjadrim ku gramáreniu. Je to "iba" -8g. Z akej hmotnosti? Nesmieš počítať že je to "iba" -8g s 35g osky. V skutočnosti je to viac ako 22% úspora z hmotnosti jedného komponentu. O koľko by si znížil hmotnosť svojho bajku, keby si znížil hmotnosť každého komponentu "iba" o 22%? :$
21.03.2020 - 19:40:17
04
scarinko napísal:
Kristina myslel som to tak ze si porovnavala default os ktora sa dodava k vidlici a tam nejaku extra lahku nedavaju lebo by dvihala cenu vidlice s oskou ktora je odlahcena.
Len tak narychlo som nasiel toto a zrazu ten rozdiel uz nie je taky uzasny. Ale viem ze sa daju aj lahsie najst. Je to o prioritach. Predne koleso ide dole ak beriem do auta dva bajky a preto je pre mna lepsie ked nepotrebujem dalsi nastroj.
Niekomu kto to nepotrebuje alebo je ochotny sa vzdy hrat s klucom viac vyhovuje ine riesenie.

https://r2-bike.com/TUNE-Thru-Axle-DC15-for-FOX


sorry ale, nez zacnes nieco tvrdit, over si to.
tu mas tu lacnu osku, co som mal ako default pri factory.
https://r2-bike.com/FOX-thru-axle-QR15-x-110-mm-for-34-mm-275-FIT-suspensionforks


ale to je jedno, vyhovuje ti packa, maj packu, mne nevyhovuje, ja kolesa dole kazdu chvilu nedavam.
Takze pre mna je imbus popri designe aj vyhoda v nizsej vahe.


Naposledy upravil tomasspura dňa 21.03.2020 - 21:49:10, celkovo upravené 1 krát.

21.03.2020 - 21:40:10
00
Skoda aj nieco na to pisat
21.03.2020 - 21:48:16
00
keyboard_arrow_up