som začiatočník takže vopred sa ospravedlňujem ak tu popíšem nejaké blbosti. K veci: Mám Meridu TFS 500D s pôvodnou vidlou SR SUNTOUR XCM - jazdím na nej prvú sezónu, najazdených cca 2000 km, bike servisovaný po cca 300 km.
Vidla v poslednom čase ale vystrája blbosti - pri určitom brzdnom tlaku začne vibrovať spredu dozadu ako keby nebola napevno a mala nejakú vôľu, pri jazde sa mi jej chod tiež veľmi nepáči, je dosť trhaný aj zvuky nejaké divné vydáva. Pýtal som sa na to jedného bikera a tvrdil že s najväčšou pravdepodobnosťou je vybitá a že sa s tým nedá nič robiť - len kúpiť novú vidlu.
Máte taký istý názor? Akú vidlu by som mal kúpiť aby som sa vyhol podobným problémom? Ako často je potrebné vidlu mazať silikónovým olejom? Je potrebné ju počas sezóny aj rozoberať a čistiť?
Rád by som sa pri novej vidle vyhol problémom preto budem vďačný za každú radu.
Dík
edit: ešte ma napadla jedna vec - je takáto vidla reklamovateľná u predajcu ak je v záruke?
TO : isrefel - Takze zajdi s tym do servisu urcite ti poradia. Otazna je ale cena opravy ci sa to oplati, to uz ale musis posudit sam.
oplati sa mi na tu meridu davat aj drahsiu vidlu?
dik za odpovede
PS.: PEACE
Respekt ty musis mat nervy zo zeleza a ruky tiez. Ja som rst gilu po 1500 km poslal do prec.
[OT]Ruky neviem, nervy mozno. Nebyt urcitych bikerov, jazdil by som ju asi dodnes. Nechajme uz tak, rec je o inom.[/OT]
Koniec koncov aký je rozdiel medzi RS Reba a Revelation okrem vyššieho zdvihu?
Ja by som to povedal asi tak, že nie je AM ako AM, niektoré AM vidly majú skôr XC nábeh (Epi, Talas, Revelation) a niektoré EN (s pevnou osou - Pike, Talas - robí sa "podobojím"). Tá prvá skupina sa začína často zjavovať na drsnejších maratónoch, čo trochen súvisí aj s postupným nárastom zdvihov XM mašín (porovnajte si nárasty zdvihov u jednotlivých ročníkov LP X-Control, zo 100/100 na 120/100, podobne Canyon Nerve XC podrastie od 2009 na 120/120 - u Canyonu Spectral AX so 120/120 je dokonca už v špecifikácii "ľahký AM nábeh")