Takze pomalicky sa zacinam rozhliadat po nejakej lepsej vidle na moju Meridu TFS 500-D http://www.merida.sk/prodej/matts-tfs-500-d-08 . Mam cca 90kg a par kileciek este planujem pribrat takze z toho plynu prve dve podmienky a to vzduchove pruzenie a tuhost vidlice. Dalsou podmienkou je lockout (ked uz tak najlepsie z riaditok) a zdvih 100mm. Zatial je mojim favoritom RS Tora 302 Poploc http://www.kolokram.sk/product_info.php ... ts_id=2290 . Mate pre mna nejake dalsie typy? Cena je zatial druhorada ale nejake tazke prachy za vidlu davat nechcem.
mimochodom aky je rozdiel v pruzeni medzi Solo a Dual Air ?
realne v z tych lacnejsich funkcnych vidiel existuje okrem tory asi len ladeny suntour e*****n (www.tunning-test.cz).
pri soloair fukas len jednu vzduchovu komoru, pri dualair fukas pozitivnu aj negativnu, teda vies si vidlu naladit uplne podla tvojich poziadaviek
negativnou si regulujem odskok predpokladam, pri solo air je negativna komora nahradena cim? pruzinou?
dufam ze na kvalitu vidlic RS sa mozem spolahnut aj pri tychto lowendovych modeloch
Caute bikeri, celkom mi sekla tato tema /nechcem zakladat novu/. Mam otazku - moji dvaja kamosi chcu kupit nove biky a uvazuju o "Cannondale Headshock system" - pytam sa, nie je lepsie na XC, pripadne marathon /zjazdy z Magury, Chlebu .../ nieco s väcsim zdvihom?Nemame skusenost s Headshockom, ani nechcem nijako podcenovat tento system, ale zda sa mi to strasne maly zdvih a myslim si ze "viac nôh lepsie skace a dlhsie vydrzi"...
Budem vdacny za kazdy nazor. Dakujem.
negatívna komora ti zlepšuje odtrh (najnižšiu silu pri ktorej ide vidla do zdvihu), taká Reba vie zvládnuť neupravená okolo 10 kg, čo je celkom fajn hodnota - v podstate tým určuješ citlivosť vidly
princíp je, že tlačí oproti pozitívnej komore...
...teda negativna komora tlaci "vnutorne nohy" do dola a pozitivna do hora?
Z toho mi vyplyva ze negativna musi byt nad pozitivnou ..no a ked stlacim vidlu, pozitivnej mi tlak narastie a v negativnej klesne?
predstav si valec ktory bude na spodnej strane uzavretý, okrem otvoru ktorým prechádza tyčka (tzv. kompresný prut)
Pokračovaním tyčky smerom ku korunke vidly je pružina a na jej konci je piestik. Na opačnú stanu prutu smerom dole sú uchytené vonkajšie nohy ....
samotný piestik je rozdelovník medzi pozitívnou a negatívnou časťou.
Nad piestikom z hora je vzduch a to je pozitívna komora. Aby sa zabránilo prechodu resp. úniku vzduchu cez piestik tak sa na piestik dáva hustý olej (RedRum) ktory súčastne zabezpečuje aj mazanie aby o-kružok, x-krúžok prípadne brit nechodili na sucho čo by viedlo k zničeniu tesnenia a úniku vzduchu. (nesprávna resp. žiadna údržba)
Negatívna pružina (kovová, alebo vzduchová) sa nachádza pod piestikom a u Reby sa dohustuje zo spodu. Jej hustením sa nastavuje citlivosť na drobné nerovnosti a celkový odtrh vidly. Stačí si predtaviť rovnoramennú váhu. pokial bude na jednom koci závažie 5kg tak druhý koniec bude potrebovať vyšší impulz k pohybu aby sa váha pohla. V prípade že bude na oboch koncoch rovnaké závažie, tak impulz na pohyb váhy bude minimálny. Na tento pohyb je potrebné prekonať len odpor samotnej vidly ako sú O-krúžky, stieraky, ložiská prípadne tlmič a ***** chodu (inteligentné systémy zabraňujúce pohupovaniu....)
Ked má negatívna komora vyšší tlak ako pozitívna, tak vyšší tlak spôsobý zdvihnutie piestika a nakolko je piestik spojený s vonkajšími nohami a ide hore tak zákonite sa tieto posunú a tým pádom sa zdvih zníži.
Duracer .... áno tlak pri stlačení v pozitívnej komore stúpa a v negatívnej klesá (komora sa rozpína)
Výhoda prevedenia DualAir je v tom, že si môžeš nastaviť vidlu presne podla požiadaviek (šport, pohodlie prípadne aj zdvih bez rozobratia)
SoloAir má ako negatívku použitú ocelovú pružinku, ktorá robí protiváku piestiku. Toto riešienie má zase výhodu v lepšom priebehu charakteristiky pruženia a menšej progresivite oproti DualAir, ktora sa dá upraviť na podobnú charakteristiku .....
Samozrejme existujú vidly kde je neg vs. pozitívna komora otočená, prípadne tých komôr je viacej .....XC Pro, Talas ... ale to už len na doplnenie ....
Caute bikeri, celkom mi sekla tato tema /nechcem zakladat novu/. Mam otazku - moji dvaja kamosi chcu kupit nove biky a uvazuju o "Cannondale Headshock system" - pytam sa, nie je lepsie na XC, pripadne marathon /zjazdy z Magury, Chlebu .../ nieco s väcsim zdvihom?Nemame skusenost s Headshockom, ani nechcem nijako podcenovat tento system, ale zda sa mi to strasne maly zdvih a myslim si ze "viac nôh lepsie skace a dlhsie vydrzi"...
Budem vdacny za kazdy nazor. Dakujem.
Cannondale headshock bol fajn system pred rokmi, ked v kurze neboli velmi vysoke zdvihy. Dnes je to uz tak akurat na polne cesty... Ak tvoji kamarati chcu sportovejsiu jazdu, tak 100mm je teraz standard. Ak chcu trochu pohodlnejsie jazdenie nesiel by som pod 130 mm, ba dokonca ani 150 mm by nebolo od veci. Mam kamarata, ktory "chrti" aj na Specialized SX Trail...
Keď pozrieš na maratónske fully tak idú až na 120 mm zdvih (vpredu), napr. Lapierre... 120 vpredu 165 vzadu... u AM 140/200, to by sa dalo zniesť aj na dlhších výjazdoch.
Na maratóne sa síce docela dupe, ale pohodlnejšie jazdenie výrazne šetrí sily do záveru... takže XC klasické preteky 80-100, XC maratón 100-120
na menších zdvihoch je dobrý jazdec rýchlejší, ale treba lepšiu techniku jazdy a kondičku, inak to platí opačne - pri 50+ km a technickejšom teréne ku koncu mávam kŕče v prstoch od brzdenia, ktoré sa na HT ťažšie ovláda kvôli odskakujúcej prdeli, a v lýtkach, keďže pasáže s onou skáčucou prdelou sa "dopružujú" postojačky v pedáloch. Takže na dlhšie XC jazdy 120ka full alebo 100 HT - na HT ti totiž aj tak všetko podžube tvrdý zadok.
Ja kupovať bike dnes tak uvažujem nie že o FS, to nabetón, ale mal by som ťažkú voľbu medzi maratóncom a AMkom.
Tak aby som ti to ulahcil, ber AM. Napriklad PeterG jazdi zdvihy 140/140 s hmotnostou nieco nad 10 kg. Ale zas do toho treba aj investovat. Ale ani ine biky na tom nie su zle. Napriklad Blur LT2.
Určitě jste si všimli že pokud nějaké zařízení rozeberete a zase složíte, zbude na stole jedna součástka, která nikde neschází a přitom vše normálně funguje.
Po čase jsem přišel na příčinu. Ta věc, co zbyla, se nazývá ***** a slouží k tomu, aby se zařízení rozbilo přesně týden po skončení záruky. Takže pár dní před koncem záruční doby stačí mašinku rozebrat a znovu složit, ***** zahodit a je na dlouhou dobu klid.
Musím říci, že to platí zvláště u zahraničních výrobků asijské a severoamerické produkce. Faktem ovšem je, že i naše výrobky jsou dnes zhusta osazovány někdy až několika ***** v jednom zařízení!
Patrně jde o nejdůležitější součást kdejakého výrobku, neb ***** je skutečně všude!
Pokud máte dojem, že ve VAŠEM zařízení není, tak jste ho dosud zřejmě nenašli nebo ještě nedoběhla záruční lhůta!
Ovšem pozor i na servisy! Řada z nich spolupracuje na osazování ***** s výrobcem, takže po záruce staré ***** nahrazuje novým, které se projevuje hned po skončení záruky na opravu! Jedinou cestou je pak opravit si věc sám, či využít služeb opraváře, který ***** nepoužívá. Problém je v tom, že ti obyčejně rychle zkra*****
Nákup nového výrobku nemá cenu, neboť ten je stejně "kvalitní" jako ten starý, a liší se pouze tím, že *****, která už znáte, byla nahrazena těmi, co ještě neznáte!
Toto se ovšem zhusta objevuje i u počítačů a počítačových programů. Největší počet ***** pak obsahují produkty Microsoftu, jejichž počet obyčejně narůstá s cenou produktu. Ten se pak opravuje tím způsobem, že tři stará odhalená ***** jsou nahrazena pěti novými, což VY zaplatíte jako "upgrade"...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
pri soloair fukas len jednu vzduchovu komoru, pri dualair fukas pozitivnu aj negativnu, teda vies si vidlu naladit uplne podla tvojich poziadaviek
dufam ze na kvalitu vidlic RS sa mozem spolahnut aj pri tychto lowendovych modeloch
a dodal by som aj Manitou Slate air ... to iste co Tora solo air.. ale Slate uz neni na Polovu vahu.
Budem vdacny za kazdy nazor. Dakujem.
...no me to jasne nie je.
Zaujimali by ma hlavne vyhody dualair oproti soloair.
Co zabezpecuje negativna komora a aky je jej princip.
princíp je, že tlačí oproti pozitívnej komore...
pri vyšších tlakoch v negatívke sa však znižuje zdvih .. preto treba nájsť vhodnú kombináciu tlakov a negatívku fúkať podľa tlaku v pozitívnej komore
Z toho mi vyplyva ze negativna musi byt nad pozitivnou
Pokračovaním tyčky smerom ku korunke vidly je pružina a na jej konci je piestik. Na opačnú stanu prutu smerom dole sú uchytené vonkajšie nohy ....
samotný piestik je rozdelovník medzi pozitívnou a negatívnou časťou.
Nad piestikom z hora je vzduch a to je pozitívna komora. Aby sa zabránilo prechodu resp. úniku vzduchu cez piestik tak sa na piestik dáva hustý olej (RedRum) ktory súčastne zabezpečuje aj mazanie aby o-kružok, x-krúžok prípadne brit nechodili na sucho čo by viedlo k zničeniu tesnenia a úniku vzduchu. (nesprávna resp. žiadna údržba)
Negatívna pružina (kovová, alebo vzduchová) sa nachádza pod piestikom a u Reby sa dohustuje zo spodu. Jej hustením sa nastavuje citlivosť na drobné nerovnosti a celkový odtrh vidly. Stačí si predtaviť rovnoramennú váhu. pokial bude na jednom koci závažie 5kg tak druhý koniec bude potrebovať vyšší impulz k pohybu aby sa váha pohla. V prípade že bude na oboch koncoch rovnaké závažie, tak impulz na pohyb váhy bude minimálny. Na tento pohyb je potrebné prekonať len odpor samotnej vidly ako sú O-krúžky, stieraky, ložiská prípadne tlmič a ***** chodu (inteligentné systémy zabraňujúce pohupovaniu....)
Ked má negatívna komora vyšší tlak ako pozitívna, tak vyšší tlak spôsobý zdvihnutie piestika a nakolko je piestik spojený s vonkajšími nohami a ide hore tak zákonite sa tieto posunú a tým pádom sa zdvih zníži.
Duracer .... áno tlak pri stlačení v pozitívnej komore stúpa a v negatívnej klesá (komora sa rozpína)
Výhoda prevedenia DualAir je v tom, že si môžeš nastaviť vidlu presne podla požiadaviek (šport, pohodlie prípadne aj zdvih bez rozobratia)
SoloAir má ako negatívku použitú ocelovú pružinku, ktorá robí protiváku piestiku. Toto riešienie má zase výhodu v lepšom priebehu charakteristiky pruženia a menšej progresivite oproti DualAir, ktora sa dá upraviť na podobnú charakteristiku .....
Samozrejme existujú vidly kde je neg vs. pozitívna komora otočená, prípadne tých komôr je viacej .....XC Pro, Talas ... ale to už len na doplnenie ....
Budem vdacny za kazdy nazor. Dakujem.
Cannondale headshock bol fajn system pred rokmi, ked v kurze neboli velmi vysoke zdvihy. Dnes je to uz tak akurat na polne cesty... Ak tvoji kamarati chcu sportovejsiu jazdu, tak 100mm je teraz standard. Ak chcu trochu pohodlnejsie jazdenie nesiel by som pod 130 mm, ba dokonca ani 150 mm by nebolo od veci. Mam kamarata, ktory "chrti" aj na Specialized SX Trail...
Na maratóne sa síce docela dupe, ale pohodlnejšie jazdenie výrazne šetrí sily do záveru... takže XC klasické preteky 80-100, XC maratón 100-120
na menších zdvihoch je dobrý jazdec rýchlejší, ale treba lepšiu techniku jazdy a kondičku, inak to platí opačne - pri 50+ km a technickejšom teréne ku koncu mávam kŕče v prstoch od brzdenia, ktoré sa na HT ťažšie ovláda kvôli odskakujúcej prdeli, a v lýtkach, keďže pasáže s onou skáčucou prdelou sa "dopružujú" postojačky v pedáloch. Takže na dlhšie XC jazdy 120ka full alebo 100 HT - na HT ti totiž aj tak všetko podžube tvrdý zadok.
Ja kupovať bike dnes tak uvažujem nie že o FS, to nabetón, ale mal by som ťažkú voľbu medzi maratóncom a AMkom.
Určitě jste si všimli že pokud nějaké zařízení rozeberete a zase složíte, zbude na stole jedna součástka, která nikde neschází a přitom vše normálně funguje.
Po čase jsem přišel na příčinu. Ta věc, co zbyla, se nazývá ***** a slouží k tomu, aby se zařízení rozbilo přesně týden po skončení záruky. Takže pár dní před koncem záruční doby stačí mašinku rozebrat a znovu složit, ***** zahodit a je na dlouhou dobu klid.
Musím říci, že to platí zvláště u zahraničních výrobků asijské a severoamerické produkce. Faktem ovšem je, že i naše výrobky jsou dnes zhusta osazovány někdy až několika ***** v jednom zařízení!
Patrně jde o nejdůležitější součást kdejakého výrobku, neb ***** je skutečně všude!
Pokud máte dojem, že ve VAŠEM zařízení není, tak jste ho dosud zřejmě nenašli nebo ještě nedoběhla záruční lhůta!
Ovšem pozor i na servisy! Řada z nich spolupracuje na osazování ***** s výrobcem, takže po záruce staré ***** nahrazuje novým, které se projevuje hned po skončení záruky na opravu! Jedinou cestou je pak opravit si věc sám, či využít služeb opraváře, který ***** nepoužívá. Problém je v tom, že ti obyčejně rychle zkra*****
Nákup nového výrobku nemá cenu, neboť ten je stejně "kvalitní" jako ten starý, a liší se pouze tím, že *****, která už znáte, byla nahrazena těmi, co ještě neznáte!
Toto se ovšem zhusta objevuje i u počítačů a počítačových programů. Největší počet ***** pak obsahují produkty Microsoftu, jejichž počet obyčejně narůstá s cenou produktu. Ten se pak opravuje tím způsobem, že tři stará odhalená ***** jsou nahrazena pěti novými, což VY zaplatíte jako "upgrade"...