Prave na ucenie sa je Blue trail to naj co v blizkosti bratislavy najdes. Teda okrem bikrosiek a pumptrackov. Netreba to prejst cele, staci si vybrat jednu cast s prekazkami ktore chces potrenovat. Na klopky a skoky je idealna vrchna cast, osobne by som si vybral cast po krizovani naucneho chodnika. Tam, po dvojvlne, su za sebou pekne klopky, pomedzi to "lavice" (skoky s odrazom i dopadom a medzi nimi je vyplneny priestor). Klopky su vysoke, skoky bezpecne, trail siroky, vidis daleko dopredu i dozadu a pri cviceni dvoch-troch klopiek sa vies vratit na zaciatok relativne rychlo. Tam by som si to skusal najskor pomaly a postupne zrychloval.
Nesed v
sedle ale hyb telom, prenasaj vahu. Nohy a ruky pokrcene tak, aby si vedel tlmit telom, cize aby si vedel
bike pritiahnut k sebe i vytlacit od seba. Takze ked prechadzas mensiu nerovnost, ci uz hrb alebo jamu, tak si telom voci moru v rovnakej vyske a nerovnost tlmis krcenim ci vystieranim ruk a noh.
V klopkach pozeraj na vyjazd, ak tolko hlavu nenatocis alebo ti to prijde nebezpecne tak ju natoc menej a hned ako uvidis vyjazd tak ho sleduj hlavou. To aby sa ti nestalo ze budes zatacat z klopky i ked uz nemusis, co je casta chyba. Vaha tela na vonkajsiu stranu a pedal, kludne vystrc i zadok. do vonkajsej strany. Nesnaz sa hned zo zaciatku vyuzivat celu vysku klopky, v malych rychlostiach staci byt uplne dolu. Ako budes zrychlovat tak budes i v klopke viac hore a viac nakloneny dovnutra. Klopku prechadzaj plunulo ako keby si tu zakrutu vykrajoval nozom. Zaciatok chod viac zosiroka, cize do pravotocivej klopky vojdes akoby zatacanim dolava (pri vyssich rychlostiach, inak ta to nepodrzi). Ja ked vchadzam do klopky tak som viac vpredu a postupne prenasam vahu dozadu a v zavere trochu zatlacim na zadne koleso, tym v klopke zrychlis, podobne ako na terenej vlne (ci pumpovanie na pumptracku).
Skoky su tiez o tazisku, zacinaj postupne malymi rychlostami. Tym ze su tam lavice tak sa ti nestane ze dopadnes medzi dopad a odraz. Pri odraze nebud moc vpredu ani vzadu. Zo zaciatku sa nemusis skusat ani odrazat. Idealne je dopadat oboma kolesami naraz. Este jedna poznamka: pocas letu das predok jednoduchsie nizsie ako zadok vyssie. Cize ak vies ze dopadas moc na zadne tak zatlac na predok, nahni sa dopredu.
Myslim ze si tam staci sadnut cez vikend a pozerat ako to kto jazdi, hned budes vediet kto to presiel dobre a kto zle, potom uz len odkukavaj od tych lepsich, ktory to prejdu plynulejsie.