na bajku za 3k som ale cakal tie shimana
https://www.ghost-bikes.sk/produkt/lector-fs-essential-petrol-blueocean-blue/5944
reálne prišli Shimano BR-M7100
ani náhodu som sa nesťažoval,sú,ako sa dalo čakať,velmi dobré
Preco by som mal kupovat nieco co mi vyhovuje len ciastocne ked mozem mat bike ktory splna povedzme 90%? Nie som clovek co si kupuje novy bike kazde 2-3 roky. Chcem taky ktory splna co najviac moje poziadavky a bude so mnou na roky rokuce. Predstav si ze geometriu ktoru ma moj bike vtedy prakticky nikto okrem 1-2 znaciek nerobil. Dalsou vecou boli komponenty, cena, vyssia max nosnost, dozivotna zaruka na ram a musi sa mi aj pacit. Ked idem vysolit tisice na bike tak hadam je normalne ze si premyslim co chcem jazdit, ako chcem jazdit, ktorym smerom sa chcem cca posuvat a az tak nieco tymto faktorom zodpovedajuce - kupit.
Ti poviem..nazory co tu prezentujes ?♂️
ad1 rastúcimi nákladmi výroby,
ad2 nenažranosťou výrobcov (tí určujú ceny a marže predajcom) ... potom uvádzajú ich výročné správy rast zisku i viac ako o 50% oproti predchádzajúcemu roku (napr škoda auto)
Fakt z toho netreba robiť telenovelu a miešať sem potraviny ( a pri tom tam je to iná divočina - to zloženie
mnoho predajcov uvádza neúplnú chrakteristiku, odvolajú sa linkom na stránku výrobcu ...ale či sa to stačí neviem fakt. Aj či je lepšie neuviesť charakteristiku bajku, ako uvádzať klamlivé údaje - ani jedno nie je v poriadku podľa mňa. Možno si konečne prečíta túto diskusiu človek, čo si myslel, že nemusí klásť dôraz na tie vetičky o možnej zmene komponentov. Dám tomu z mojej strany nejaký romanticky turectotelenovelový záver:
1.Ak kupujem bicykel cez e-shop, nemôžem si byť 100% istý skladbou komponentov, pokiaľ mi túto skladbu predajca nezagarantuje (čomu sa vyhýba vetičkami o alternatíve) - existuje mailová komunikácia, aby bolo možné toto potvrdenie priložiť k objednávke.
2. Ak kupujem v kamenej predajni, tak sa pýtam s katalógom v ruke, či tam ten komponent je taký ako v katalogu - alebo alternatíva. Ak nesúhlasí, môžem diskutovat o cene, ak nie som spokojný s odpoveďami predajcu, otočím sa a idem kúpiť inde.
3. Ak e-shopom neverím a v kamenej predajni mi nedokážu dodať bicykel, ako mám vybraný v pôvodnom katalógu výrobcu, musím sa pozrieť po inej značke, alebo urobiť nejaký kompromis z mojich požiadaviek.
4. Ak ignorujem skutočnosti uvedené v bode 1. až 3. a trvám na zakúpení bicykla danej značky v presnej konštelácii uvedenej v pôvodnom katalógu výrobcu, hoc takto nakoncipovaný bicykel reálne výrobca nikdy nevyrobil a reálne nedokáže v tej cene nikto z predajcov dodať... nuž potom mi asi o to bicyklovanie až tak nejde a teším sa ušetrenej sume peňazí
PS: "ak tvrdis, ze vzdy citas vsetky obchodne podmienky, tak sa len potvrdzuje, co si myslim od zaciatku - jednoducho klames a obhajujes *****" ... úplne s tvojim tvrdením súhlasím, keby som to niekedy tvrdil
viem, ze som spravil chybu, ze som si to nevsimol hned, ale rozhodne mi nepride fer praktika uvadzat na stranke produktu nieco a realne dodat nieco ine s odovodnenim, ze niekde uplne inde bolo spomenute, ze sa to moze zmenit. keby sa take nieco dialo napr pri potravinach, tak to moze zopar ludia aj zabit. tiez by si to obhajoval?
odpovedat nemusis - tymto opustam tuto debatu lebo je jasne za koho kopes...
Chyba predajcu je v tom, že uvádzal ešte dlho neaktuálnu zostavu bicykla- predával v reále úplne niečo iné ako ponúkal - to je na SOI, za to sú pokuty a nie malé. Stačí mu , ak by tam niekde uviedol odvolávku na toho výrobcu a je tiež z toho vyzutý, pokiaľ výrobca môže upraviť skladbu komponentov.
Tvoja chyba je v tom, objednávať si niečo, o čom človek nemá ani páru, cez internet a potom po pár týždňoch, keď sa dostane do obrazu, zistí, že mal plné právo na vrátenie peňazí, keby výrobok nebol použil.
Nie si podľa mňa jediný takto nahnevaný človek v tejto dobe. To ale neznamená, že keď ty nie si dôkladný pri čítaní obchodno-predajných podmienok a kontrole výrobku po prebratí, že ja píšem nezmysly. V tejto dobe je úplne normálne, že človek si niečo načíta na nete, ale nedá si námahu pochodiť po predajniach a spýtať sa na rozumy. Keby sa baviš s reálnymi ľuďmi, s reálnymi skúsenosťami, mohol si mnohému predísť.
A to sem takýchto nespokojných ešte pribudne a budú sa čudovať, že čo to majú na bicykli...
vlani sa nam stalo, ze sme objednali priatelke bajky a namiesto shimano brzd a pohonu tam boli rozne alternativy typu tektro brzdy, microshift radenie, sunrace kazeta...
vobec by mi nenapadlo nieco take kontrolovat a zistili sme to az po par tyzdnoch, ked uz sa nedalo vycentrovat prasa a naladit pohon, aby nerapkal na ziadnom prevode.
predajca mal este dlho povodne komponenty na stranke, aj ked vyrobca uz davno uvadzal tie realne. kedze sa jednalo o relativne lacny bajk, tak sme ho po sezone predali (s uvedenim toho, co na nom realne je) a zobrali skladacku zo suncycle a to je uz nie ina liga, ale iny sport (pravda, aj s inou cenovkou)
medzitym, ten isty bajk na tych istych alternativnych komponentoch medzisezonne zdrazel o 150e, aj ked sa jedna fyzicky o tie iste bicykle ako predtym...
Ide u o ochranu spotrebitela. Zamena komponentov za horsie bez uvedenia znamena podvod. Pri tych divnych vidlach a noname brzdach je to diskutabilnejsie ako pri 2 piestovych brzdach namiesto 4. Mame tu nastastie instituciu ktora to preskuma, preto je vhodne sa na nu obratit.
A tu prichadza obchodnik, on ti predal tovar ktory nezodpoveda specifikacii, cize on nesie zodpovednost a pripadny vysledok zo SOIky.
Stáva sa už z toho trochu turecká telenovela, ale poznamenám ešte jednu vec: Ak Ťa predávajúci oboznámi so zmenami v špecifikácii a Ty to aj tak kúpiš, o podvode nemôže byť reč... Aj keď sa to horšie dokazuje a zákazník je schopný tvrdiť, že o ničom nevedel... Avšak pri oprávnenom odstúpení od zmluvy z dôvodu reklamácie nevidím dôvod, prečo by mal byť problém, o oprávnenosti reklamácie do 1 roka aj tak nerozhoduje predajca, ale vyjadrenie výrobcu... A ak ide o tovar z e-shopu, tam by sa to bez upozornenia zákazníka dalo brať ako podvod, avšak tam je to ešte jednoduchšie, zákon jasne stanovuje právo na odstúpenie od zmluvy v stanovenej dobe bez udania dôvodu... Ja od začiatku reagujem len na to, že namiesto hlavného poukázania na to, že výrobca si robí, čo sa mu zachce, sú nakoniec predajcovia najväčší podvodníci... Čo teda nepovažujem za pravdu, každý (alebo teda väčšina) predajca chce mať predsa len spokojných zákazníkov, nikto si neotvorí predajňu na pol roka a potom šlus...
Bajk som objednal a pri preberani, som si až ja sám všimol, že komponenty sú iné. Predajca dopredu nepovedal nič. Na moje upozornenie reagoval,
že CTM si vyhradzuje právo meniť komponenty tak ako uzná za vhodné...
PS: a vždy máš právo odstúpiť od zmluvy v prípade nákupu cez e-shop, tam zákon spotrebiteľa ochraňuje. Len nesmie človek chcieť, aby mu ostal bajk a vymenili iba brzdy.
Ide u o ochranu spotrebitela. Zamena komponentov za horsie bez uvedenia znamena podvod. Pri tych divnych vidlach a noname brzdach je to diskutabilnejsie ako pri 2 piestovych brzdach namiesto 4. Mame tu nastastie instituciu ktora to preskuma, preto je vhodne sa na nu obratit.
A tu prichadza obchodnik, on ti predal tovar ktory nezodpoveda specifikacii, cize on nesie zodpovednost a pripadny vysledok zo SOIky.
takze podla teba je v poriadku, ked je v specifikacii napisane napr, ze bajk ma 4-piestove brzdy, ale pridu 2-piesty a predajca povie "sorry, taka je doba"?
V poriadku to nie je, ale nie je to vina, ani chyba predajcu, toho má zaujímať (riešili sme niečo podobné so SOI pred rokom) platné Vyhlásenie o zhode zo strany výrobcu... Nepredpokladám totiž, že by predajca svojvoľne menil komponenty - to už by bol problém... Pokiaľ to urobí výrobca, všetko ide na jeho triko... Zaujímal by ma priebeh reklamácie (odstúpenia od zmluvy), ale to by to niekto najprv musel kúpiť...
Výrobcovia dávajú tie vetičky a upozornenia z nejakého dôvodu... že ti to nevedia garantovať. Keď kupuješ dom na kľúč, tiež tam máš takéto všelijaké vetičky - doteraz ale ich nebolo treba využívať (okrem štátnych tendrov
potkanko007 tu niečo splieta o obchodníkoch - čo si myslíš, že tí menia komponenty na bicykloch a domov si berú lepšie. Alebo na autách
imajoros ... a to že ty si nenašiel bajk tvojmu vysnenemu podobný ... nuž ja ti neviem, kde je chyba, keď na celom svete existuje iba taký jeden jediný. Strašne precenuješ technické parametre. Poznám dospelého chalana, čo vynadal po pretekoch tatkovi - sponzorovi, že mal zlý bajk (specialized na karbóne) a preto ich predbehol iný chalanisko na komerčnom bajku za 700 eur s pružinovou vidlou (kellys spider) - bavil som sa veľmi, musím priznať. Jazda na bicykli je o emociach z jazdy, o stope, únave, kyseline mliečnej a nie o onnanii nad farbou či komponetami bicykla. Znova tvrdím, podobných bicyklov je na svete dosť a je iba v hlave každého z nás, či si tú radosť z jazdy dokáže vytvoriť v sebe. Sú ľudia, či pijú iba jednu značku piva, jednu značku kávy, jedine ich auto je najlepšie, ich frajerka je najkrajšia, ich decko najinteligentnejšie a pod... ale to nie je problém výrobcov, to je problém toho jedinca. Toto hľadanie dokonalosti medzi bicyklami (alebo iným) - hľadanie svätého grálu je úplne nezmyselné. Ak si ale niečo chcem kúpiť a páči sa mi to, tak sa nemusím obhajovať, že iné podobné neexistuje. Normálne chlapsky poviem - tento sa mi páči (lebo pre mna je výbava, geometria, znacka, farba ideálna) a tým to končí. Ale vravieť, že iný "podobný" neexistuje?! A práve chlapci z Hrádku asi patria medzi tých, čo to nevedia posúdiť - lebo veď to je ich práca - predávať iba to svoje, majú bicykle len aby ich mali a čo oni vedia o vození sa
Nepride mi stav kedy si vyrobca meni komponenty za horsie a clovek netusi co vlastne kupuje normalny.
Nie kazdy sa vyzna a vie pri nepoctivom obchodnikovi tieto veci odhalit. Ak si kupujem tovar a specifikacia nesedi s tym co dostanem ide o podvod. Je jedno ci je to rozok, auto, bicykel. A kedze to predava obchodnik, je zodpovednost na nom. Ta zazracna veticka to nezachrani. To by mohol potom pouzivat uplne kazdy a predavat ti hocico.
posledný komentár: 6. 6. 2018 o 22:05