Asi chcú aby, ten kto nevládze s dupačmi, alebo chce jazdiť dlhšie trasy, kúpil e-bike. Pre slabších XCčkarov pár modelov nenechajú s 2 prevodníkom. Normálny bickel má už skoro každý.
Pri 2 prevodníkoch im nezavadzia prešmyk pri navrhovaní rámu, aby laborovali kvoli 10% zákazníkov a predali menej e-bikov a náhodou sa ten model zapáči profíkovy a nekúpi si ho lebo sa mu nebude chcieť prerábať na 1 prevodník
Tak isto je aj rýchlejšie opotrebovanie reťaze a krajnych pastorkov, ak si slabší jazdec kúpi 1x12, logicky bude využivať práve tie krajné. Pri dvojprevodníku využivam všetky a krajné viac a aj reťaz je hrubsia pri 2x11, aj radenie je jemnejšie odstupnované, netrpí na citlivosť, ak je vytahané lanko, ohnutá patka, a rýchlejšie prehodím na tažky prevod. Aj keď je tam starosť s údrzbou, blato hmotnosť, rozmýslať čo zardiť.
-------------------------------------
Videa, kde doporučujú aj 2 prevodník
Majstrer sveta v cyklokrose Milana Barenyi a Imroman, obaja doporučujú 2 prevodník pre začiatocníkov, na kopce a dlhé presuny
Známy youtuber Bikemaniaci Nestačil mu 1x12 (tažký je málo tažký a ľahký je málo ľahký)
Lukino zvodník horských bicyklov a cross country tiež hovoril, že sa 2 prevodník vyplatí ako univerzál.
Jednopřevodník, nebo dvojpřevodník: Co vám jednoplacka dá a co vezme -TRAIL HUNTER
JEDNOPLACKA NEBO DVOJPLACKA? - RADÍ ŠTĚRBA KOLA
Gravelu chýba 2 prevodnik
---------------------------------------------
Aj slabší rekreačný cyklista čo má zdravotné problémy a obmedzené možnosti dvýhať tažké veci, chce ľahký karbon bicykel, aby sa nemusel trápiť s hmotnosťou a tiež, aby radenie a brzdy boli spoľahlivé XT 8000 a nie nejaké "maslo" BR-MT200,
Tiež sa chce pridať do partie s 27,5" xs ram, k trekingárom a cestákom s 29" a 2/3prevodníkmi, alebo k e-bikerom.
Nie všetci majú auto, aby si bicykel doviezli k lesu a to auto chceli využiť ako sa mi už stalo, že som stretol cyklistov unavený po 40km a že oni si zaparkovali v dedine a idú hore na rozhladňu a mňa čakala domov ešte dlhá cesta. Mať 30z 1prevodnik, po asfaltke by som točil ako škrečok v koliesku.
Môj otec keď ich vidí z okna, alebo niekde vonku ísť po ceste ako šlapu, ako škrecky, sa vždy smeje.
Výpredajové karbonové bicykle z roku 2015-2017, sú osadené XT sadou a majú 2 prevodník 38/24 a kazetu majú 11/42.
Na bikefore sa chvália aj prevodom 38/24 - 11/46 pri 10kg karbonovom HT.
Ono je problém zohnať taký prešmykač, aby sa dal namontovať za kľuky a karbon rámy su rozne hranaté a chýba im návarok na kvalitejšie prešmykače.
----------------------------------------------
Z diskusie na viac stránkach kde som dostal 37 lajkov za otazku.
-------------------------------------------------------------------------
"Velka kazeta - velke skoky medzi
pastorkami."
---------------------------------------------------------------------------
"To je proste takova moda no, jednodekly ted frci, sam osobne mam 2 kola na jednom 2x11 na druhem 2x10 (oboje 28/38- 11-42)a sem v pohode. Jednoplacek bych si nedal ani za zlate sele"
--------------------------------------------------------------------
"
--------------------------------------------------------------------
"Ja mam dvojplacku a tiez by som nemenil"
-----------------------------------------------------------------------
"Decathlon ma tiez celopero s 2 prevodnikom aj ked atrapu."
------------------------------------------------------------------------
"moderni trend.... .....potřebu dvojplacky u některých jezdců plně chápu. Kdo jezdí frekvenčně a je citlivý na každý zub, mohou mu být větší odskoky mezi jednotlivými pastorky nepříjemné. Stejně tak rozsah se dá pochopitelně vykouzlit větší."
----------------------------------------------------------------------
"A ked vas prekvapi zmena terenu a za 4 sekundy potrebujete prehodit cez 11 pastorkov?"
-----------------------------------------------------------------------
"Na XC ježdění mi systém 2x11 plně vyhovuje, v ničem mi nevadí a nemám důvod se ho zbavovat. Naopak, na technické ježdění je přesmykač neskutečný vopruz a u takového kola bych ho v žádném případě neustál. ..... Pochopím, že některým jezdcům jezdící na výkon s optimální kadencí, kteří neprijimaji sebemenší kompromis, tak může odstupňování u 1x12 do jisté míry občas vadit"
------------------------------------------------------------------------
"Je to prostě trend" (1x12) - Přesně, masírka"
------------------------------------------------------------------------
"Sám mám Deore 2x10 (36/22 a kazeta 11-40), stačí to defakto na úplne všetko, podľa kalkulačky mám dole (do kopca) väčší rozsah ako kedysi pri trojprevodníkoch), hore som troška pomalší, to ale nevadí, nezávodím, jazdím na pohodu - čo je dosť častý scenár pri presunoch na MTB. Kto chce bajk, ktorý sa nebojí polnej cesty, chce na jej jazdiť rýchlo a jazdí často po asfalte, kúpi si holt asi toho gravela. S Deore 2x som inak maximálne spokojný, 2 roky takmer bezchybného fungovania pri občasnom jazdení po trailoch (aj rozbitejších) s častým zlým radením. Plánujem kúpiť nový bajk, jednoplacka bude jasnou voľbou, len mám trošku strach ísť do SRAMu, mám pocit že NX sa nevyrovná ani tomu Deore (SX nechcem ani zadarmo).
V každom prípade dávam lajk za zaujímavý dotaz
-----------------------------------------------------------------------------
"Dvojplacku uznam ak je niekto ozaj ozaj zavodny jazdec a potrebuje tie blizke prevody aby stale slapal plnku.."
---------------------------------------------------------------------------
"Treba si dat kazetu 9-52 (tusim stoji lahkych 250€)
----------------------------------------------------------------------------
"Je fakt, že by to mohli dať ako option, aspoň u XC / AM / trailbikov.
Možno s tým za rok niekto vyrukuje, 2x11 XT
-------------------------------------------------------------------------------
"dvojprevodnik u Shimano nie je mŕtvy, takze smelo doň. ?"
---------------------------------------------------------------------------------
"trening je lepsi. Vacsi rozsah dovoli nezosadat, kvoli zvysenemu tepu."
------------------------------------------------------------------------------------
13 pastorkova kazeta https://www.mtbiker.sk/clanky/11322/rotor-1-x-13-preteky-vnavysovani-pastorkov-nekoncia.html?fbclid=IwAR1sbrn_9qy8GwOliZ-85zrDQCu5MYH2WcTp9W91OyLg9umH9XtvfMqqMqU
--------------------------------------------------------------------------
14 pastorkova kazeta https://www.bikeradar.com/news/shimano-14-speed-has-been-hiding-in-plain-sight-since-99/?fbclid=IwAR3xnDFzMn17g2jzP8zNotDgKDUuycbrGuK-W7o_Tyoze8xDSW41gXwoLnU
-----------------------------------------------------------------------------
"podla mna uz 12 speed kazety su moc, po konstrukcnej stranke" - "no jo, cenove zlevnili"
----------------------------------------------------------------------------
Len nech mi nikto nepíše ze mám vyskúšat 1 prevodník.
Píšem z vlastnej skúsenosti, aj pri 2 prevodníku my chýbaju prevody. Ešte tak 2 zubyna veľkom a o 1 zub dole na malom pastorku..
Lenže 10z pastorok sa rychlejsie opotrebuje, takze vačší prevodnik a zas by mi chýbali ľahké prevody.
Nechcem zosadať, tak kde e-bikeri šlapú, ani srdce cítiť v krku. Dole kopcom zas ti 100kg chlapi na 29" mi ujdu na čipnutych e-bikoch, ja šlapem naprazno ako škrečok a potom ma musia čakať.
nevýhody
A o krížení reťaze na 1x12 je tu tiež veľa príspevkov.
Nepotrbujem aby pri pedálovaní dozadu padala reťaz, mne na 2x 11 nepadá.
posledný komentár: 23. 4. 2014 o 7:18
Co ale nebolo povedane je, ze vdaka boostovemu stredu a jednoprevodniku bolo mozne na 29inach skratit zadnu stavbu a spevnit stred. Mat moznost co najsirsich 29plastov s co najkratsou zadnou stavbou sa moc nezhoduje s presmykacom a velkym prevodnikom. Osobne mi nesedia extra kratke zadne stavby ale rozumiem ze vacsine ludi prijdu tie bajky viac ovladatelnejsie.
Ak je niekto velmi nizkej postavy a jazdi serpentiny, je lepsie mat 27,5"
26% stupanie. Tak isto na maraton to je 17km po asfaltke a naspat tak isto. Bol som myslim jediny co som prisiel uplne sam bez niekoho co by mi postrazil veci na maraton z takejto vzdialenosti, cast cesty lesom. Hodinu som slapal a hned po tom sa postavit na start? A ak by prsalo, kde sa osusim a prezleciem do sucheho? Ostatni v aute.
https://www.youtube.com/watch?v=MOdvMt5fT4Y&t=359 27,5" su na tomto traily lepsie
https://www.youtube.com/watch?v=FyqIzgxkuXE 29" vs 27,5"
Slabsi jazdec nebude tak moc riesit dlzku zadnej stavby, ked si aj tak nedovoli technickejsi teren. Skor hlavovy uhol bude riesit.
Ja ked som na 2 prevodniku zvacsil rozsah, bolo to citit, uz mi v kopcoch tolko nebusilo srdce. Niektore useky maju aj 26% stupanie. Nepotrebujem zosadat ani dostat infarkt. Jazdievam s e-bikermi.
Co si vsimam napriklad Gleva, tak ma na tie dlhe 80km trasy, tenke 29" kolesa 2,25", HT riadidla 710mm. Urcite jeho HT nema 15kg, ale skor 10kg, ked je to karbon. a pri 34/10 je to raketa, nema tam ziadne stupania na rozne kalvarie a 40% stupania na rozhladne, kde ma ebikeri vystrihaju ze je to vhodne len pre ebik, inak budem tlacit.
Iste trenovani dupaci spravia aj to, ale nie kazdy ma schopnost na ten 1 prevodnik.
Lenze ja chcem aby sa vyrabal aj univerzal na technicky zjazd aj dlhe asfaltove cesty. Vyrabal sa. v rokoch 2015 az 2018. Potom to prestalo.
Tu co davam fotku, mi chybal este 2 zuby na velkom prevodniku 36/11. 27,5" 2,4" mountainking full, 780mm riadidla. a do prudkych kopcov zas este 2 vzadu. 38/24 a 11/42 je minimum.
Nemam v umysle snahu o flame. Prave preto som dal odkazy na ludi, co maju v cyklistike nejake vacsie slovo, aby sa na mna nezosypala sprska nenavisti, ak sa mi to stalo inde. Nech si kazdy jazdi na com chce.
Len u 2 prevodnikarov je obcas problem zohnat tak osadeny novy bicykel a musi hladat vypredaje 2017 ak este nejaky zozenie, ak chce karbon a spickove komponenty.
Iba raz sa na se ri nkam a spravim tam 1x11
Aj na ostatných bajkoch doma mame uz iba 1x zena si to pochvaluje.
Ja na 1x12 - 36 10/51 vyslapem aj to co iní nedaju na lahsich prevodoch, a to nie som ziaden borec
Po rovine je to trochu pomalé a 22-32 mi stačí na tie najväčšie stojky, premyslal som o prerábke ale neviem či to má zmysel vyhodiť 400€ a nič zásadné tým nezískam.
raz sa mi prešmyk aj vyplatil keď mi v novembri zamrzol prehadzovač a nechcelo sa mi zastavovať a čisťiť ho od snehu a ľadu tak som to v kopcoch došlapal iba s prešmykovačom
už to asi nechám na nový bajk kedže trend je 1x12 pozitíva vidím o jeden bouden menej a možno nie ak budem mať zadný tlmič s remote
doteraz som bol zvyknuty na 38
Ze by vo vyvojovych oddeleniach sedeli inzinieri dupaci jazdiaci za kluby a nie ze by mal dost po 30km raz za tyzden s detmi?
Ze by to marketingovo nastavili tak ze zlacneli velke kazety a presmyk im nezavadzal pri konstrukcnych navrhoch?
A nechcelo sa im zivit dalsiu kategoriu bicyklov?
Uz aj vsetky HTcka su s 1 prevodnikom.
Je tu niekolko ludi co ma viac prevodnik, ale ani 1 mtb model 2020 nema v eshopoch 2 prevodnik. Ze proste mtb je do lesa a cestu k nemu si vyrieste ako chcete. Nevladzete kupte e-bike, s ktorym si traily a bunnyhop tolko neuzijete.
9z pastorok by riadne dostal zabrat pri 27,5"
A naopak 29" ubera na lahsich prevodoch a obratnosti v zakrutach.
Niekto mi povedal ze 2 prevodnik bude len ako doplnok, ktory si bude treba prerobit ak ho bude nutne potrebovat, tak ak kedysi prerabali "lesaci" na vtedy drahy 1 prevodnik.
Co je samozrejme nezmysel, lebo tie biky nemaju pripravu priestor ani moznost uchytu presmyku, ani pre vnutorne vedenie lanka.
Zmeny vzdy niekomu prinesu vyhody a inemu sposobia neprijemnosti.
Alebo pribor. Pouzivam len lyzicu a nekrajam jedlo nozom len preto ze to ide lyzicou tazko. Chytim do ruky a hotovo. Ryza sa zas k tomu masu lepsie nabera lyzicou.
Tento pocit este viac umocnil prechod z 3 prevodnika, kde bol prevod 44/11z aj ked kolesa iba 26" ale tiez agresivny vzor 2,35" Rovnako full, ktory sa naviac nedal zamknut, aj geometria. Tam bol maly prevodnik 22z a kratsi obvod kolies, co je vyhoda do kopca.. Obvod 26x2,35 je 2,18 podla tabulky a obvod 27,5x2,4 som nameral priblizne 2,2m.
Na trekingu som mal 50 prevodnik - 11 pastorok, ale to uz je na tie momentalne 27,5x2,4" "traktory" pocitovo moc.
29" nechcem. Som nizky a nevmestim sa do serpentiny s tym obrom.
Otec ked sa vracal z ryb na starom bicykli pekne pomaly pedaloval a predbiehal dupaca na mtb, lebo ten mal vpredu asi iba 30z prevodnik a nohy mu kmitali az to bolo smiesne.
Samozrejme otec by nevysiel za nim hore do lesa. Lenze na ceste to nieje prijemne. Ja moc do lesa nejadzim. Dam 60km a z toho 7km cez les drsna enduro trasa.
Kto by siel z PB cez Stiavnik 35km na butorky po asfaltke potom kusok cez les na Javorniku a naspat cez Marikovu do PB po asfaltke?
Mam si kupit na to ako napriklad Glevo 10kg karbon HT s 29x2,25", prerobit si ho na 2 prevodnik a nechat si znicit platnicky v chrbtici, ked obcas zjazdujem aj drsne cesty?
HT nikdy viac. Prejst z fullu na HT je pocit, ako prejst na kostitras s drevenymi kolesami.
Nech ti z vas co jazdia 100km trasy presadnu na 17kg zjazdak s minimalne 2,6" plastami a s 210mm zdvyhom. Uz to tak lahke nebude aj ked to samozrejme zvladnu.
Mne ide len o to, ze po roku 2018 uz nemyslia ani na 10% bicyklov na univerzalne pouzitie, ako povedal Imroman a dalsi, ze tam ma 2 prevodnik opodstatnenie.
lapaloma vlastnit 2ks MTB? zaujimave. Vacsinou to byva cestak/mtb, alebo gravel/mtb.
To je u mna jednoducsie si nechat jeden extra odlahceny a aby zvladol aj to co ten ht, aj to co full.
Nejde len o to ze nemam tolko penazi na 2ks a priestor na odlozenie, ale u mna ide aj o kombinovanie trasy tazkeho endura s trasou pre cestaky.
A keď už ide o to tak s tým pevným chodím aj do lesa sem tam a full-om kľudne idem aj 70-80 km asfaltový výjazd
Pokial aktivne nejazim maratony a 80% les, netreba sa 1 prevodnika bat. odpada starost s udrzbou, blato v presmyku, hmotnost.
Treba si spocitat ci by s prechodom na 1 prevodnik chybali lahke a tazke prevody. To je urcite podstatne. Umna radsej rozmyslat co prehodit, ako zosadat a tlacit, alebo pedalovat ako skrecok v koliesku. A potom aj cena. Kazeta 9/52 stoji 250€. A tiez caste zmeny jazdy, kopec/zjazd/kopec/zjazd. Vsetko ma pre aj proti. Ja som rozbehnuty zatocim naprazno a prehodim v predu na velky radsej ako vzadu cez 6 pastorkov, po asfaltke v Maninskej Tiesnave. V lese niekde na kamenoch je presmyk dost na ostaru. Ale ked sa k tomu lesu musim dopravit, alebo ist s trekingarmi 29", ci cestakmi, tak by mi 1 prevodnik nepomohol.
pozri kalkulacku prevodov. http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1
lapaloma Ok nevsimol som si. Aspon ze je kvalitne osadeny.
Preco 9/52? Nestaci ti 10/51 za cca 65 EUR?
vran: aj ked mam priemerku aku mam, obcas mi chyba este 2 zuby naviac vzadu pri lahkom a 2 zuby vpredu na tazkom. A v Maninskej Tiesnave dost casto jednym klikom prehodim o velky prevodovy pomer.
Asi robim chybu ze jazdim cely cas naplno bez oddychu, za jazdy jem banan a preto si netrufam 80km trasy pri 1600m prevyseni na takom full traktore. Na asfaltke je rovina a ak to ide, tak tocim kolko vladzem, proste aby som citil odpor v klukach. Kamarat co ide somnou na cipnutom ebiku, alebo trekingu 29" s 3 prevodnikom na 48/11 s 1,95 plastmi pojde na pohodu a ja dostanem infarkt.
clxno1: pocitaj 38/24 - 11/42. voci tvojmu 32 - 10/51. Ak das 34 prevodnik, aka musi byt kazeta.
pripadne ako sa este niekto na bikefore chvalili ze ma 38/24 - 11/46
pre toho kto jazdi v jednom vyjazde 80% dlhy asfalt a 20% drsne enduro dh, kde ini tlacili do kopca, alebo zosadali lebo schody, alebo https://youtu.be/MOdvMt5fT4Y?t=1046, uz vyrobca prestal vyrabat univerzal.
Ano mal som uz taky drsny zjazd, ale dojazdovy priestor bolo lepsi.
Traihunter si bik doviezol autom, mna zastiol taky zjazd na 40km asfaltovom vyjazde. a 7km v 40km/h cez les jedine full a potom poschodoch dole.
Slabsim menej zdatnym jazdcom, full, siroke riadidla a geometria cast techickeho terenu spracuje bik, ale potom to bude po asfaltke tazke na modernejsich mtb bikoch.