Cafte dnes pri vyjazde som zacal mat bez zjavnej priciny problem s radenim a nesledne aj s retazou ako takou ..... po kontrole som zistil ze mam deformovany jeden clanok retaze (vid obrazok).
Bike ma najazdenych cca 100 km, preto sa chcem spytat ci netusite co moholo byt dovodom tohoto poskodenia ....
mne sa tak podarilo ohnuť reraz sram alebo BBB neviem už ktorú... ale ono to je v podstate jedno... a podarilo sa mi ju ohnuť ani neviem ako... ale osobne si myslím že to bolo pri neakom zjadze... tak som potom poškodený článok roznitoval spojil to a fakčilo to ďalej...
Nazdarte ,, akurat som dnes po robote riesil tento deformacny problem s retazou ,, a veru bolo to tym ze treba to vzdy poriadne nytovat a hlavne pouzivat vzdy novy nyt pekne od shimana a nikdy nie uz raz pouzity ,, mozem po dnesku iba potvrdit ,, Samozrejme spojka je vyhodou ale na shimano retaziach sa mi moc neosvecila , fungovala dobre len na dramkach ,, takze zatial tolko odomna dakujem
Som si na vas pomenul... ako ste to tu riesili ze ako sa to stane, a este v jednej diskusii tu nafore sa to riesilo. Myslim si ze na to nema ziadne nitovanie vobec vpliv ani spojka!!!
Ked som sa hral s bikom predvcerom, mal som ho otoceny na riaditkach hore kolesami. A ladil som prehadzovacku a ked som zbadal co sa stane, ak mate na kazete najvacsie zuby a bez slapania zhodite o 3 az 4 smerom dole (napriklad aj nechtiac), tak ked som zbadal retaz v akom je stave na kazete, tak uz len staci sliapnut a je to tam. A to este dobre dopadne ak to neohne aj zub na kazete! Bol to presne taky vykrut retaze ako je na fotke to si myslim ja.
Si to skuste nahodte si vzadu najvacsi kotuc a potom bez slapania zhodte o minmalne 3 rady dole, ja ked som to zbadal ten vykrut retaze hned som si na vas spomenul
Ci je to to na kazete alebo na prednych pilach ci ako to volate (pre mna su to stale sajby) si mohol vzdy pri plnej zatazi zhadzovat na mensi priemer. Cize vzadu na kzete v plnom zabere na mensi prevod. V predu na mensiu pilu v plnom zabere. taktiez nikdy som nemal problem v plnom zabere prehadzovat na kazete z dola na hor !!! Jedine kedy som ubral a musel cakal na presmykac ked idem z malej na vleku pilu ci to bol cestak pred 20timi rokmi alebo teraz na mtb!
Takze dupem stale vzadu na kazete hore +1, dole -1, vpredu -1. Ale vpredu z 22 na 32 v plnom zabere nie je problem, ale uz z 32 na 42 sa neda v plnom zabere ale mierny az takmer cakaci zaber na velku pilu.
Ale ja som pisal ze je pruser ak si zhodis na kazete bez slapania tak minimalne 3 stupne a potom zaberes vtedy je tam retaz skrutena a mozes ju odpalit! Stavalo sa mi to aj na cestaku pred 20timi rokmi a musel som prestat slapat a naspat poslat prehadzovacku co najbilzsie k danej pozici retaze na kezete, a az potom zas zacat slapat a pokracovat v radeni! A toto mi nikto nevyvrati ani po 20tich rokoch ze to tak nie je.
Kedar, prepac, ale trepes blbosti. Jedna vec je ci prehazdovat v dupani mozes a druha je vplyv toho na retaz... Este si si nenabil drzku po nahlom zasliapnuti naprazdno? Ja hej, a to som k tomu nepotreboval preradovat ako blbec.
Kedar, prepac, ale trepes blbosti. Jedna vec je ci prehazdovat v dupani mozes a druha je vplyv toho na retaz... Este si si nenabil drzku po nahlom zasliapnuti naprazdno? Ja hej, a to som k tomu nepotreboval preradovat ako blbec.
Uz vidim ako pri jazde do kopca na giro alebo tour vsetci prestanu slapat len aby preradili...
To si fakt neviem predstavit ze slapem do 15° a mam prestat len preto aby som preradil a nenabil si drzku. To by som potom nez dam 32/34 z 11 uz zastavil.
Este by ma zaujimalo co u teba znamena slovo dupat, ja na biku nedupem ale slapem a to kultivovane 360°. Ak mas na mysli dupanie to ze sa postavis zo sedla, tak to ano stalo sa tu uz aj mne ze som slapol na prazdno, ale to bolo naposledy v roku 1988 (mal som rokov skoro ako ty teraz) z patronky za autobusom na stojaka v dupani a naklanani biku a k tomu este aj nejaka nerovnost vtedy som slapol na prazdno. A mas pravdu ak by som nebol uz skuseny tak dam urcite drzku na asfalt v 60km/h.
Nieco ine moze byt ak lietas niekde v lese, bike sa tak trase ze si aj bez radenia retaz skace, tak to pochopim ze slapnes na prazdno.
Dosť podstatný je fakt, akou kadenciu jazdíš. Pri "prevaľovaní z nohy na nohu" je jasné, že počas radenia veľmi systému uľahčiť nejakým tým zvoľnením nemôžeš. Pri frekvencii 90-100 ťa kopec neprekvapí, pokiaľ máš samozrejme ešte prevody. A keď nemáš, tak zase nemáš kam radiť. Kto deformuje, trhá reťaz, nevie jazdiť (radiť)! Sem-tam sa môže stať náhoda v podobe zlej reťaze.
PS: V prvom rade sa treba naučiť radiť, to je ťažšie ako točiť pedálmi.
Dosť podstatný je fakt, akou kadenciu jazdíš. Pri "prevaľovaní z nohy na nohu" je jasné, že počas radenia veľmi systému uľahčiť nejakým tým zvoľnením nemôžeš. Pri frekvencii 90-100 ťa kopec neprekvapí, pokiaľ máš samozrejme ešte prevody. A keď nemáš, tak zase nemáš kam radiť. Kto deformuje, trhá reťaz, nevie jazdiť (radiť)! Sem-tam sa môže stať náhoda v podobe zlej reťaze.
PS: V prvom rade sa treba naučiť radiť, to je ťažšie ako točiť pedálmi.
Presne tak suhlasim s tebou "tmax", nevedel som to tak napisat alebo vysvetlit ze nemam problem s radenim, je to o skusenostiach, ani neviem ako a preradim uplne hladko za 0.25sek a v zabere na kazete +1 alebo -1 (mozno si to uz ani neuvedomujem ci tam na 0.25s polavim v zabere). Na pilach smerom dole tiez v zabere, ale smerom hore je to tazsie tam treba ubrat zaberovu silu pokial nevylezie retaz na pilu, a potom zasa sa ide na plno a tento ukon tiez trva mozno 0.3sek. (moja kadencia sa bezne pohybuje od 85 do 110). V podstate to ani neriesim je to automaticke ..... je to ako vediet jazdit na aute tiez nerozmyslas ci si zmackol spojku a ako ju mas rychlo pustat aby si neskapal motor
Takze suhlasim treba sa nauci radit a potom slapat
Za moju dlhú amatérsku bajkersku kariéru som článok na reťazi ohol /skrútil/ iba raz. Stalo sa mi to na Sram reťazi v šutrovom zjazde keď mi reťaz lietala na prevodníku a pri náhlom zašliapnutí som ju ohol a predpokladám, že to bolo práve vo chvíli keď reťaz "sedela" na najväčšom a zároveň sčasti aj na strednom prevodníku a nejakým spôsobom bola náhodne zakliesnená aj v prešmykači.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
inak ak je to shimano lx, tak ju rovno zahod a kup si SRAM s rychlospojkou
http://www.suncycle.sk/retaze_9sp/retaze/retez_sram_pc_971/
Sram tam mam akurat PC-951 aj s rychlospojou ....
Marian alias rewers6 BA
Ked som sa hral s bikom predvcerom, mal som ho otoceny na riaditkach hore kolesami. A ladil som prehadzovacku a ked som zbadal co sa stane, ak mate na kazete najvacsie zuby a bez slapania zhodite o 3 az 4 smerom dole (napriklad aj nechtiac), tak ked som zbadal retaz v akom je stave na kazete, tak uz len staci sliapnut a je to tam. A to este dobre dopadne ak to neohne aj zub na kazete! Bol to presne taky vykrut retaze ako je na fotke to si myslim ja.
Si to skuste nahodte si vzadu najvacsi kotuc a potom bez slapania zhodte o minmalne 3 rady dole, ja ked som to zbadal ten vykrut retaze hned som si na vas spomenul
Takze radit jedine pri slapani!
Ci je to to na kazete alebo na prednych pilach ci ako to volate (pre mna su to stale sajby) si mohol vzdy pri plnej zatazi zhadzovat na mensi priemer. Cize vzadu na kzete v plnom zabere na mensi prevod. V predu na mensiu pilu v plnom zabere. taktiez nikdy som nemal problem v plnom zabere prehadzovat na kazete z dola na hor !!! Jedine kedy som ubral a musel cakal na presmykac ked idem z malej na vleku pilu ci to bol cestak pred 20timi rokmi alebo teraz na mtb!
Takze dupem stale vzadu na kazete hore +1, dole -1, vpredu -1. Ale vpredu z 22 na 32 v plnom zabere nie je problem, ale uz z 32 na 42 sa neda v plnom zabere ale mierny az takmer cakaci zaber na velku pilu.
Ale ja som pisal ze je pruser ak si zhodis na kazete bez slapania tak minimalne 3 stupne a potom zaberes vtedy je tam retaz skrutena a mozes ju odpalit! Stavalo sa mi to aj na cestaku pred 20timi rokmi a musel som prestat slapat a naspat poslat prehadzovacku co najbilzsie k danej pozici retaze na kezete, a az potom zas zacat slapat a pokracovat v radeni! A toto mi nikto nevyvrati ani po 20tich rokoch ze to tak nie je.
Si zabil:-)))))))
Uz vidim ako pri jazde do kopca na giro alebo tour vsetci prestanu slapat len aby preradili...
To si fakt neviem predstavit ze slapem do 15° a mam prestat len preto aby som preradil a nenabil si drzku. To by som potom nez dam 32/34 z 11 uz zastavil.
Este by ma zaujimalo co u teba znamena slovo dupat, ja na biku nedupem ale slapem a to kultivovane 360°. Ak mas na mysli dupanie to ze sa postavis zo sedla, tak to ano stalo sa tu uz aj mne ze som slapol na prazdno, ale to bolo naposledy v roku 1988 (mal som rokov skoro ako ty teraz) z patronky za autobusom na stojaka v dupani a naklanani biku a k tomu este aj nejaka nerovnost vtedy som slapol na prazdno. A mas pravdu ak by som nebol uz skuseny tak dam urcite drzku na asfalt v 60km/h.
Nieco ine moze byt ak lietas niekde v lese, bike sa tak trase ze si aj bez radenia retaz skace, tak to pochopim ze slapnes na prazdno.
PS: V prvom rade sa treba naučiť radiť, to je ťažšie ako točiť pedálmi.
PS: V prvom rade sa treba naučiť radiť, to je ťažšie ako točiť pedálmi.
Presne tak suhlasim s tebou "tmax", nevedel som to tak napisat alebo vysvetlit ze nemam problem s radenim, je to o skusenostiach, ani neviem ako a preradim uplne hladko za 0.25sek a v zabere na kazete +1 alebo -1 (mozno si to uz ani neuvedomujem ci tam na 0.25s polavim v zabere). Na pilach smerom dole tiez v zabere, ale smerom hore je to tazsie tam treba ubrat zaberovu silu pokial nevylezie retaz na pilu, a potom zasa sa ide na plno a tento ukon tiez trva mozno 0.3sek. (moja kadencia sa bezne pohybuje od 85 do 110). V podstate to ani neriesim je to automaticke ..... je to ako vediet jazdit na aute tiez nerozmyslas ci si zmackol spojku a ako ju mas rychlo pustat aby si neskapal motor
Takze suhlasim treba sa nauci radit a potom slapat
No ale radit sa naucis len a len tym ze radit budes, to bez slapnia nejde .... takze jazdit, jazdit, jazdit a rozmylsat pri tom