CAfte, zaujimalo by ma toto porovnanie......viem ze LX je o triedu vysie, ale aj tak ma zaujima, ci je dostacujuca vybava DEORE alebo sa oplati priplatit za LX?
Dosť veľký rozdiel je napr. pozorovateľný v chode (presnosti) radenia. Asi takto:
Deore - poootlačím RapidFire a preeeradí
LX - poootlačím RapidFire a preradí
XT - cvak - klik
XTR - šťuk
Ja mám stále časť komponentov Deore, výmenu neriešim, príde s opotrebovaním existujúcich komponentov. Ale podľa doterajšieho správania celkom súhlasím s názorom, že je to čo sa týka presnosti, výdrže, hmotnosti, údržby atď. asi minimum pre nejaké rozumnejšie jazdenie. (Aceru nepoznám vôbec, Alivio mi prechádza rukami ako neustále servisované vybavenie kamošovho crossu.)
Niekomu staci aj Acera.
PS: Ide ti onkretne o nejaky komponent (presmyk, kluky,...) alebo to chces len tak vseobecne?
Ako mne je jasne, ze cim vysia trieda, tym lepsie. Ale chcel som vediet, ci je nejaky vyraznejsi rozdiel medzi tymi spominanymi triedami. Chcem totiz v blizkej dobe kupit crossovy bike a potrebujem si urcit priority Bud vybava LX alebo "iba" deore a kotucove brzdy.
btw, aky mate nazor, resp. skusenosti so znackou VERTEC ?
cross? ehm, voči cesťáku alebo MTB to je ako s kapitánom v armáde - šarža medzi hovnami, hovno medzi šaržami...
na cross je aj Deore pridobré
a kotúče na cross snáď nemyslíš vážne?
pozri to je tak... ak riešiš kompromis cesta/terén, tak po krátkom čase zistíš buď že jazdíš iba cestu a mal si si kúpiť niečo ľahšie a s nižšími odpormi (žiletku alebo prípadne, naozaj len veľmi prípadne fitness), alebo že "nejako často servisuješ" alebo že v istom teréne to už zďaleka nie je na istotu, pretože nemáš grip a pod. a to už je signál, v oboch prípadoch, že správna voľba by bola XC
práveže strašne málokomu sadne ten údajný kompromis reprezentovaný crossom (aj tu na fóre len v posledných dňoch sa párkrát spomenulo že sa z neho po kúpe buď žiletky alebo MTB stal notorický zavadzač v garáži či pivnici), teda jeden môj kamoš je údajne spokojný, ale on jazdí tak hrádzu (kde je high speed žiletky rizikový faktor pre nadbytok vymletých korčuliarov so slúchadlami v ušiach nevnímajúcich okolie), asfalt, betón, prípadne rakúske polňačky, ale z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by som ho už asi nedostal (má metrák... a keďže šlape pedále jak kapustu do suda, má enormnú spotrebu reťazí), a úprimne povedané, tú cestu už považujem za niečo čo je mierne mimo špecifikácie crossu (a zároveň na ňu isto nepotrebuješ kotúčové brzdy... mysli aj na údržbu a prevádzkové náklady vzhľadom k tomu ako často a čo budeš jazdiť)
a čo sa týka tých štrkových rakúskych polňačiek, aj tak si myslím, že moje 2" plášte sú tam už adekvátnejšie... lepšia opora v tom uhýbajúcom sa podklade... in fact ja neviem kde je tá oblasť kde cross outperformne buď XCčko, alebo žiletku... a keď si pozrieš, čo všetko vlastne obnáša XC (povrch od asfaltu cez polňačky po technické singláče) tak je jasné že všetky tieto diskusie okolo kúpy crossov sú skôr riešením finančnej problematiky ako vystihnutím štýlu jazdenia
kross- idealna volba pre rekreacneho cyklistu. ziletka nie je prave najpohodlnejsia, ani posed na nej nie a zase MTB mu je zbytocne, ho to brzdi. a neviem ako v BA, ale tu u nas je kopec lesnych asfaltiek, nevhodnych pre ziletku, zato idealnych pre kros.takze nevidim v tom taky problem.
kross- idealna volba pre rekreacneho cyklistu. ziletka nie je prave najpohodlnejsia, ani posed na nej nie a zase MTB mu je zbytocne, ho to brzdi. a neviem ako v BA, ale tu u nas je kopec lesnych asfaltiek, nevhodnych pre ziletku, zato idealnych pre kros.takze nevidim v tom taky problem.
Tiez si myslim....doteraz som totiz jazdil "ziletku" (ako to volate) a celkom mi uz chyba jazda po nejakych lesnych cestach a nie len po rovine.....samozrejme ze zjazdovat sa s tym nechystam
Xc bike je najuniverzalnejsi akurat v tom ze s nim mozes ist vsade.ale na asfalte to je trapenie.pre mna su vibracie od plastov velmi neprijemne, som potom roztraseny este pol hodinu.to je len moj nazor, ze pre cistych rekreantov je kros najlepsia volba.
Ja mam kros a viac krat by som si ho uz nekupil, nie je dobry ani na cestu ani do hory.
Brat ma MTB a ma tam plaste 26x1,35 (uplne slicky )a posluzi mu rovnako dobre ako kross s vyhodou ze moze dat klasicke plaste a ist do hory. A oproti mne ma vyhodu ze si moze uzamknut vidlu, co je nie
takze radsej ako cross tak MTB a tensie plaste
Xc bike je najuniverzalnejsi akurat v tom ze s nim mozes ist vsade.ale na asfalte to je trapenie.pre mna su vibracie od plastov velmi neprijemne, som potom roztraseny este pol hodinu.to je len moj nazor, ze pre cistych rekreantov je kros najlepsia volba.
XC je celkovo najuniverzalnejsie, problemy co spominas sposobuju plaste, duse, kolesa, predstavec, sedlovka alebo riadidla.... nie to ze je to XC bike
celkom mi uz chyba jazda po nejakych lesnych cestach a nie len po rovine.....samozrejme ze zjazdovat sa s tym nechystam
dalat ale máš technicky, konštrukčne aj taktikou/technikou jazdy oveľa väčší rozdiel medzi XC a DH jazdením (medzi tým máš ešte nacpané AM = v podstate XC ale na väčších zdvihoch so silnými brzdami a zosilnenou konštrukciou v drsnejšom teréne, kde sa už s asfaltom ráta vyložene ako s nutným zlom; EN = podobné, ale ešte technickejšie, bike s geometriou orientovanejšou na smer 'z kopca'; FR = technicky najnáročnejšie, do kopca veľmi neefektívne, DH = iba z kopca, vysoká rýchlosť, ale na rozdiel od FR bez "podrazov" na trati) - napr. v XC sa fakticky neskáče a smerom k FR stále viac
pozri si XC preteky ako sa tam lieta a pouvažuj prečo sa XCčkárom hovori chrti
a jeden príklad za všetky prikladám ako foto... okolo som kedysi chodieval s 20 kg batohom na favorite na jaskyniarske akcie... raz som sa tam nechutne zdžubal po tom, čo som v zjazde vošiel do vyjazdenej koľaje so štrkom, zatiaľ čo XCčko tu má excelentný výkon smerom hore aj dolu (inak aj na TDF som videl frčať žiletkárov po KADEČOM, ale to je samozrejme chvíľkový extrém na preverenie jazdcov, techniky a roztrhanie pelotónu) a bezpečné ovládanie po vlete do či koľaje, či štrku, či komba týchto 2 faktorov
víkendová jízda okolo Petržky po pohraničiarskej signálke s občasnou polňačkou a občasným bahienkom - takisto XC lepší ako čokoľvek iné (pričom asi to sa myslelo že by mala byť hlavná oblasť nasadenia crossu)
proste XC je najväčší univerzál, na ktorom sa dá zvládnuť najväčší rozsah terénnych podmienok a pri svojej hmotnosti je to celkom raketa; iste že mnohokilový AM či EN bike s 2,2" a širšími gumami na asfalte je trápenie nevinných, ale je to tak, že aj obutie treba prispôsobiť tomu, kam práve ideš (ja mám 2 páry kolies, aby som nemusel prezúvať), správne nafúkať, ... dvojpalcová XC Dry nabúchaná na 3,5 baru nema problema
tulenik RESPECT , tiež mám XC a 2 sady kolies a prehadzujem ich podľa partie s ktorou idem von. Manželka má kros a aj tak berie dcére XC - "lebo je pohodlnejšie"
a dcéra sa vozí na maminom krose, lebo je "kúl", že ledva dočiahne na zem a má najväčší bicykel v partii, ...
No chlapi, snazite sa naburat moju koncepciu na kupu cross biku a celkom sa Vam to dari .....problem je ale v tom, ze bike chcem kupit maximalne do 18k. Co som pozeral nejake tie MTB, tak v tej cene su s dost slabou vybavou (presmykovac ACERA a pod ) .....cize este raz: Na bezne jazdenie po lesnych cestach (so spevnenym povrchom) je CROSS nevyhovujuci??
kuwa a ja sa trápim na AM na 2,20" sem tam aj po asfalte.
Ale plný súhlas tulenik, XC je univerzál, hoci ja si myslím že vyššie zdvihy (120mm) mu vôbec neublížia (100mm je na chrtenie), ale skôr zvýšia pohodlie na dlhších výjazdoch
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
PS: Ide ti onkretne o nejaky komponent (presmyk, kluky,...) alebo to chces len tak vseobecne?
Deore - poootlačím RapidFire a preeeradí
LX - poootlačím RapidFire a preradí
XT - cvak - klik
XTR - šťuk
Ja mám stále časť komponentov Deore, výmenu neriešim, príde s opotrebovaním existujúcich komponentov. Ale podľa doterajšieho správania celkom súhlasím s názorom, že je to čo sa týka presnosti, výdrže, hmotnosti, údržby atď. asi minimum pre nejaké rozumnejšie jazdenie. (Aceru nepoznám vôbec, Alivio mi prechádza rukami ako neustále servisované vybavenie kamošovho crossu.)
PS: Ide ti onkretne o nejaky komponent (presmyk, kluky,...) alebo to chces len tak vseobecne?
Ako mne je jasne, ze cim vysia trieda, tym lepsie. Ale chcel som vediet, ci je nejaky vyraznejsi rozdiel medzi tymi spominanymi triedami. Chcem totiz v blizkej dobe kupit crossovy bike a potrebujem si urcit priority
btw, aky mate nazor, resp. skusenosti so znackou VERTEC ?
diky
na cross je aj Deore pridobré
a kotúče na cross snáď nemyslíš vážne?
pozri to je tak... ak riešiš kompromis cesta/terén, tak po krátkom čase zistíš buď že jazdíš iba cestu a mal si si kúpiť niečo ľahšie a s nižšími odpormi (žiletku alebo prípadne, naozaj len veľmi prípadne fitness), alebo že "nejako často servisuješ" alebo že v istom teréne to už zďaleka nie je na istotu, pretože nemáš grip a pod. a to už je signál, v oboch prípadoch, že správna voľba by bola XC
práveže strašne málokomu sadne ten údajný kompromis reprezentovaný crossom (aj tu na fóre len v posledných dňoch sa párkrát spomenulo že sa z neho po kúpe buď žiletky alebo MTB stal notorický zavadzač v garáži či pivnici), teda jeden môj kamoš je údajne spokojný, ale on jazdí tak hrádzu (kde je high speed žiletky rizikový faktor pre nadbytok vymletých korčuliarov so slúchadlami v ušiach nevnímajúcich okolie), asfalt, betón, prípadne rakúske polňačky, ale z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by som ho už asi nedostal (má metrák... a keďže šlape pedále jak kapustu do suda, má enormnú spotrebu reťazí), a úprimne povedané, tú cestu už považujem za niečo čo je mierne mimo špecifikácie crossu (a zároveň na ňu isto nepotrebuješ kotúčové brzdy... mysli aj na údržbu a prevádzkové náklady vzhľadom k tomu ako často a čo budeš jazdiť)
a čo sa týka tých štrkových rakúskych polňačiek, aj tak si myslím, že moje 2" plášte sú tam už adekvátnejšie... lepšia opora v tom uhýbajúcom sa podklade... in fact ja neviem kde je tá oblasť kde cross outperformne buď XCčko, alebo žiletku... a keď si pozrieš, čo všetko vlastne obnáša XC (povrch od asfaltu cez polňačky po technické singláče) tak je jasné že všetky tieto diskusie okolo kúpy crossov sú skôr riešením finančnej problematiky ako vystihnutím štýlu jazdenia
Tiez si myslim....doteraz som totiz jazdil "ziletku" (ako to volate) a celkom mi uz chyba jazda po nejakych lesnych cestach a nie len po rovine.....samozrejme ze zjazdovat sa s tym nechystam
PS: Ak sa chystas pustit mimo asfalt (beton, panel,...) castejsie, do crossu by som nesiel. Kamos si kupil a je z neho "asfaltova krysa".
Brat ma MTB a ma tam plaste 26x1,35 (uplne slicky
takze radsej ako cross tak MTB a tensie plaste
dalat ale máš technicky, konštrukčne aj taktikou/technikou jazdy oveľa väčší rozdiel medzi XC a DH jazdením (medzi tým máš ešte nacpané AM = v podstate XC ale na väčších zdvihoch so silnými brzdami a zosilnenou konštrukciou v drsnejšom teréne, kde sa už s asfaltom ráta vyložene ako s nutným zlom; EN = podobné, ale ešte technickejšie, bike s geometriou orientovanejšou na smer 'z kopca'; FR = technicky najnáročnejšie, do kopca veľmi neefektívne, DH = iba z kopca, vysoká rýchlosť, ale na rozdiel od FR bez "podrazov" na trati) - napr. v XC sa fakticky neskáče a smerom k FR stále viac
pozri si XC preteky ako sa tam lieta a pouvažuj prečo sa XCčkárom hovori chrti
a jeden príklad za všetky prikladám ako foto... okolo som kedysi chodieval s 20 kg batohom na favorite na jaskyniarske akcie... raz som sa tam nechutne zdžubal po tom, čo som v zjazde vošiel do vyjazdenej koľaje so štrkom, zatiaľ čo XCčko tu má excelentný výkon smerom hore aj dolu (inak aj na TDF som videl frčať žiletkárov po KADEČOM, ale to je samozrejme chvíľkový extrém na preverenie jazdcov, techniky a roztrhanie pelotónu) a bezpečné ovládanie po vlete do či koľaje, či štrku, či komba týchto 2 faktorov
víkendová jízda okolo Petržky po pohraničiarskej signálke s občasnou polňačkou a občasným bahienkom - takisto XC lepší ako čokoľvek iné (pričom asi to sa myslelo že by mala byť hlavná oblasť nasadenia crossu)
proste XC je najväčší univerzál, na ktorom sa dá zvládnuť najväčší rozsah terénnych podmienok a pri svojej hmotnosti je to celkom raketa; iste že mnohokilový AM či EN bike s 2,2" a širšími gumami na asfalte je trápenie nevinných, ale je to tak, že aj obutie treba prispôsobiť tomu, kam práve ideš (ja mám 2 páry kolies, aby som nemusel prezúvať), správne nafúkať, ... dvojpalcová XC Dry nabúchaná na 3,5 baru nema problema
no... morské rybišky s ich obsahom jódu aj kadečoho iného pozitívne podporujú psychické funkcie
idem si zmyť krvavé šupiny z fúzov
a dcéra sa vozí na maminom krose, lebo je "kúl", že ledva dočiahne na zem a má najväčší bicykel v partii, ...
no proste bordel
Ale plný súhlas tulenik, XC je univerzál, hoci ja si myslím že vyššie zdvihy (120mm) mu vôbec neublížia (100mm je na chrtenie), ale skôr zvýšia pohodlie na dlhších výjazdoch