Cafte. Neviem, ci to chapem dobre....cim vacsi priemer, tym mensi brzdny ucinok ale tym mensie zahrievanie brzd a cim mensi priemer, tym vacsi ucinok ale vacsie zahrievanie?
Resp. co je lepsie na zjazdy? Vacsi kotuc alebo mensi?
Este by som rad vedel (jak to tu tak citam), ci sa pri 203mm kotuci o moc namaha vyplet kolesa(predneho), lebo aj to je dolezity faktor...
Myslim ze ten moj by to mal vydrzat - naboj Author disc -32d, vyplet -8sk/1spic, a raf Alex FD26 Disc, ten co pouzival Michal Prokop
No co myslite?
Toto je prvýkrát čo sa na niečo pýtam,tak mi prosím Vás odpovedzte-ale len seriózne-takí čo tomu fakt rozumejú.Prečo kotúčovka ničí vidlicu a V-brake nie.Veď obidve bez problémov dostanú koleso do šmyku a tá sila sa v obidvoch prípadoch prenáša na vidlicu
Toto je prvýkrát čo sa na niečo pýtam,tak mi prosím Vás odpovedzte-ale len seriózne-takí čo tomu fakt rozumejú.Prečo kotúčovka ničí vidlicu a V-brake nie.Veď obidve bez problémov dostanú koleso do šmyku a tá sila sa v obidvoch prípadoch prenáša na vidlicu
Tvoja otázka má svoju logiku. Keď sa na to pozrieme tak, že na brzdenie pôsobí na koleso moment sily, ktorý musí byť pri brzdení kotúčom a V-čkami rovnaký - vyššia sila na menšom ramene (kotúč) vs. nižšia sila na dlhšom ramene (V-brake). Z toho by malo vyplývať, že tie sily pôsobiace na vidlu nie sú až tak odlišné.
z praxe viem ze vbrake urcite nici vidlicu tiez! tiez mi neni jasne preco by mal kotuc nicit vidlicu viac. inak k tej teorii s ramenami - neberie sa nahodou ako rameno vzdialenost vnutornenohy-brzda? v tom pripade:
vbrake : mensia sila-mensie rameno
kotuc : vecsia sila-velke rameno
Tvoja otázka má svoju logiku. Keď sa na to pozrieme tak, že na brzdenie pôsobí na koleso moment sily, ktorý musí byť pri brzdení kotúčom a V-čkami rovnaký - vyššia sila na menšom ramene (kotúč) vs. nižšia sila na dlhšom ramene (V-brake). Z toho by malo vyplývať, že tie sily pôsobiace na vidlu nie sú až tak odlišné.
to je sice pravda, lenze to plati o silach ktore posobia medzi vidlou a kolesom...... vysledna sila, ktorá posobi medzi vidlou a ramom (jazdcom) ale posobi na roznych miestach, vecka posobia tesne pod korunkou vidly, kym kotuc posobi dole a este k tomu len na jednej strane......
Toto je prvýkrát čo sa na niečo pýtam,tak mi prosím Vás odpovedzte-ale len seriózne-takí čo tomu fakt rozumejú.Prečo kotúčovka ničí vidlicu a V-brake nie.Veď obidve bez problémov dostanú koleso do šmyku a tá sila sa v obidvoch prípadoch prenáša na vidlicu
podla mna je problem v tom ze kotuc vidlu vykruca do jednej strany a tym je vydlica namahana na podkove.tento nazor mi vypliva z toho ze kamarat mal 203 kotuc na RST a pri druhej jazde sa mu zlomila v podkove
niesom v tomto smere odbornik. takze prijmem kritiku ale vidim to takto:
ako zaklad treba brat bod uchytenia -spodna miska hlavoveho nad korunkou.
dasia vec je kde a ako posobi brzdna sila.
kotucova brzda hlavne posobi na spodu nohy v mieste jej uchytenia. teda schemu by som videl tak ako pismeno L .kde dlhe rameno predstavuje dlzku vidlice (miska-uchytenie prasata) a kratke rameno predstavuje polomer kotuca (kedze pri >kotuci je prasa dalej od nohy vidlice). nuz a zotrvacna sila pri brzdeni posobi v smere rotacie kotuca. zda sa teda ze dlzka kratkeho ramena v urcitom smere znasobuje namahanie a to vsetko len na 1 nohe vidlice! na druhu sa brzdny ucinok pokusa prenasat spojovaci mostik a rychloupinak.
v brzda posobi naproti tomu rovnako na obidve nohy a zotrvacnu silu zachytava na urovni rafku. v tomto pripade by som schemu videl ako obratene L kratkym ramenom dolava, kde dlzka ramena je prakticky len dlzka pivotov na v brzdach. cize namahanie je viditelne mensie a hlavne sa rozdeluje spravodlivo medzi obidve nohy.
takto to vidim teda ja.urcite sa tu najde clovek studovany mechaniku ktory nas zasvati presnejsie.
Tvoja otázka má svoju logiku. Keď sa na to pozrieme tak, že na brzdenie pôsobí na koleso moment sily, ktorý musí byť pri brzdení kotúčom a V-čkami rovnaký - vyššia sila na menšom ramene (kotúč) vs. nižšia sila na dlhšom ramene (V-brake). Z toho by malo vyplývať, že tie sily pôsobiace na vidlu nie sú až tak odlišné.
to je sice pravda, lenze to plati o silach ktore posobia medzi vidlou a kolesom...... vysledna sila, ktorá posobi medzi vidlou a ramom (jazdcom) ale posobi na roznych miestach, vecka posobia tesne pod korunkou vidly, kym kotuc posobi dole a este k tomu len na jednej strane......
Z toho, čo píšeš má myslím najväčšiu váhu asi to, že je kotúč len na jednej nohe. Sila pôsobiaca na korunku bude podľa mna zase tá istá pri V ako pri kotúčoch.
ja som chcel vzdycky 2 kotuce dopredu tak ako to je na motorkach:). ale podla toho co si tu pisal by sa mal kotuc lamat tie podkovy a nie vaklat vidlice. teda problem vo vaklani vidim tak ze normalne je vidlica naklonena dopredu ale pri zabrzdeni sa brzdny ucinok prenasa cez vidlicu a ta je akoby tlacena dozadu. no neviem to vysvetlit ale uvediem priklad: na trialovom bike s pevnou odlahcenou vidlicou sa pri zabrzdeni posuva vidlica dozadu - proste pruzi. odpruzena vidla nepruzi a preto sa vakle nie? no neviem to asi vysvetlit ale hadam ma niekto pochopi0
Z toho, čo píšeš má myslím najväčšiu váhu asi to, že je kotúč len na jednej nohe. Sila pôsobiaca na korunku bude podľa mna zase tá istá pri V ako pri kotúčoch.
to je mozne ja som len vychadzal z toho co si povedal ty, ze ta sila na zastavenie kolesa je rovnaka....ak je teda rovnaka aj pri veckach aj pri kotuci ale s rozdielnou pakou, tak pri kotuci je ta sila pri korunke vacsia ...ale to by sa asi muselo zmerat ....
Presne tak, tá nesymetria robí najväčšiu galibu. Vidla je namáhaná na skrut. Mám taký dojem, že to aj cítiť za jazdy hlavne pri brzdení na asfalte predné koleso akoby troškaj "plávalo".(Nemám vidlu s pevnou osou)
cital som par vyjadreni "panov bikerov" kedy popisovali pocity, ked sa im krutila vidla pri vjazde do zakruty pod plnymi brzdami....vraj to nie je nic prijemne a je to celkom citelne....ja som zatial nic take nezaregistroval, ale asi to skusim zacat sledovat
myslim, ze najvacsie kvapky vidla dostava ked ju stisnete na plny kotol na nejakom drsnom povrchu, napriklad na asfalte, a to vtedy ked pocujete taky divny zvuk od pneumatik (nie smyk ale takee ako trhanie)
a co sa tyka rozdielu medzi 160 a 203mm kotucom tak podla mna samotna paka je pri 203 mm kotuci dlhsia iba o polovicu rozdielu medzi (203a160mm) kotucom, cize 2cm, neviem aky velky podiel to moze mat na zvyseni vakla...
okrem toho, ked brzdite vpredu na plny kotol, tak nohy su zvycajne zasunute uplne na konci zdvihu, takze by ta zdanliva tuhost vidlice mala byt najvacsia...
a co sa tyka tych divnych pocitov na prednom kolese pri brzdeni v zakrutaach nuz tak to je ciastocne sposobene aj tym, ze jednoducho to koleso pri brzdeni ma tendenciu ist v priamom smere a nie do zakruty, dalsia vec je to, ze sa viac deformuje pod brzdenim pneumatika a samozrejme je aj ponorena vidlica....
Toto je prvýkrát čo sa na niečo pýtam,tak mi prosím Vás odpovedzte-ale len seriózne-takí čo tomu fakt rozumejú.Prečo kotúčovka ničí vidlicu a V-brake nie.Veď obidve bez problémov dostanú koleso do šmyku a tá sila sa v obidvoch prípadoch prenáša na vidlicu
podla mna je problem v tom ze kotuc vidlu vykruca do jednej strany a tym je vydlica namahana na podkove.tento nazor mi vypliva z toho ze kamarat mal 203 kotuc na RST a pri druhej jazde sa mu zlomila v podkove
Presne tak jak píšeš to je!!!
Tlak z brzdenia sa prenáša na jednu nohu vidlice,tam kde je brzda uchytená,teda na ľavú a vykrúca ju do stany.Pri V-brake je to na obe a naviac sú V-brake vyššie,tada nie je tam taká páka na nohe...
Teda pri kotúčovkach je treba mať kvalitnú vidlicu a v neposlednom rade aj pevný náboj!!!
203mm kotúče sú proste robené na zjazdové a FR vidli,ktoré sú na to patrične pripravené.Majú hrubšie nohy a majú pevnú osku!
Na normálne jazdenie úplne stačí 160mm.Aj pri tom by som ale volil rozhodne pevnejšiu vidlicu.
Z toho, čo píšeš má myslím najväčšiu váhu asi to, že je kotúč len na jednej nohe. Sila pôsobiaca na korunku bude podľa mna zase tá istá pri V ako pri kotúčoch.
to je mozne ja som len vychadzal z toho co si povedal ty, ze ta sila na zastavenie kolesa je rovnaka....ak je teda rovnaka aj pri veckach aj pri kotuci ale s rozdielnou pakou, tak pri kotuci je ta sila pri korunke vacsia ...ale to by sa asi muselo zmerat ....
Moj prvý predpoklad bol taký, že kotúč aj V vytvoria pri brzdení zhodný brzdiaci moment (v smere otáčania kolesa). Tento moment sa prevedie na negatívne zrýchlenie v smere jazdy, ktoré je logicky pri disku aj V znovu rovnaké (rovnaký moment = rovnaké zrýchlenie). A to je podľa mňa hlavným zdrojom sily pôsobiacej na korunke.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Myslim ze ten moj by to mal vydrzat - naboj Author disc -32d, vyplet -8sk/1spic, a raf Alex FD26 Disc, ten co pouzival Michal Prokop
No co myslite?
Tvoja otázka má svoju logiku. Keď sa na to pozrieme tak, že na brzdenie pôsobí na koleso moment sily, ktorý musí byť pri brzdení kotúčom a V-čkami rovnaký - vyššia sila na menšom ramene (kotúč) vs. nižšia sila na dlhšom ramene (V-brake). Z toho by malo vyplývať, že tie sily pôsobiace na vidlu nie sú až tak odlišné.
vbrake : mensia sila-mensie rameno
kotuc : vecsia sila-velke rameno
to je sice pravda, lenze to plati o silach ktore posobia medzi vidlou a kolesom...... vysledna sila, ktorá posobi medzi vidlou a ramom (jazdcom) ale posobi na roznych miestach, vecka posobia tesne pod korunkou vidly, kym kotuc posobi dole a este k tomu len na jednej strane......
podla mna je problem v tom ze kotuc vidlu vykruca do jednej strany a tym je vydlica namahana na podkove.tento nazor mi vypliva z toho ze kamarat mal 203 kotuc na RST a pri druhej jazde sa mu zlomila v podkove
Neviem si predstaviť ten adaptér na prasa. Ten by odišiel ako prvý.
ako zaklad treba brat bod uchytenia -spodna miska hlavoveho nad korunkou.
dasia vec je kde a ako posobi brzdna sila.
kotucova brzda hlavne posobi na spodu nohy v mieste jej uchytenia. teda schemu by som videl tak ako pismeno L .kde dlhe rameno predstavuje dlzku vidlice (miska-uchytenie prasata) a kratke rameno predstavuje polomer kotuca (kedze pri >kotuci je prasa dalej od nohy vidlice). nuz a zotrvacna sila pri brzdeni posobi v smere rotacie kotuca. zda sa teda ze dlzka kratkeho ramena v urcitom smere znasobuje namahanie a to vsetko len na 1 nohe vidlice! na druhu sa brzdny ucinok pokusa prenasat spojovaci mostik a rychloupinak.
v brzda posobi naproti tomu rovnako na obidve nohy a zotrvacnu silu zachytava na urovni rafku. v tomto pripade by som schemu videl ako obratene L kratkym ramenom dolava, kde dlzka ramena je prakticky len dlzka pivotov na v brzdach. cize namahanie je viditelne mensie a hlavne sa rozdeluje spravodlivo medzi obidve nohy.
takto to vidim teda ja.urcite sa tu najde clovek studovany mechaniku ktory nas zasvati presnejsie.
to je sice pravda, lenze to plati o silach ktore posobia medzi vidlou a kolesom...... vysledna sila, ktorá posobi medzi vidlou a ramom (jazdcom) ale posobi na roznych miestach, vecka posobia tesne pod korunkou vidly, kym kotuc posobi dole a este k tomu len na jednej strane......
Z toho, čo píšeš má myslím najväčšiu váhu asi to, že je kotúč len na jednej nohe. Sila pôsobiaca na korunku bude podľa mna zase tá istá pri V ako pri kotúčoch.
to je mozne
a co sa tyka rozdielu medzi 160 a 203mm kotucom tak podla mna samotna paka je pri 203 mm kotuci dlhsia iba o polovicu rozdielu medzi (203a160mm) kotucom, cize 2cm, neviem aky velky podiel to moze mat na zvyseni vakla...
okrem toho, ked brzdite vpredu na plny kotol, tak nohy su zvycajne zasunute uplne na konci zdvihu, takze by ta zdanliva tuhost vidlice mala byt najvacsia...
a co sa tyka tych divnych pocitov na prednom kolese pri brzdeni v zakrutaach nuz tak to je ciastocne sposobene aj tym, ze jednoducho to koleso pri brzdeni ma tendenciu ist v priamom smere a nie do zakruty, dalsia vec je to, ze sa viac deformuje pod brzdenim pneumatika a samozrejme je aj ponorena vidlica....
podla mna je problem v tom ze kotuc vidlu vykruca do jednej strany a tym je vydlica namahana na podkove.tento nazor mi vypliva z toho ze kamarat mal 203 kotuc na RST a pri druhej jazde sa mu zlomila v podkove
Presne tak jak píšeš to je!!!
Tlak z brzdenia sa prenáša na jednu nohu vidlice,tam kde je brzda uchytená,teda na ľavú a vykrúca ju do stany.Pri V-brake je to na obe a naviac sú V-brake vyššie,tada nie je tam taká páka na nohe...
Teda pri kotúčovkach je treba mať kvalitnú vidlicu a v neposlednom rade aj pevný náboj!!!
Na normálne jazdenie úplne stačí 160mm.Aj pri tom by som ale volil rozhodne pevnejšiu vidlicu.
to je mozne
Moj prvý predpoklad bol taký, že kotúč aj V vytvoria pri brzdení zhodný brzdiaci moment (v smere otáčania kolesa). Tento moment sa prevedie na negatívne zrýchlenie v smere jazdy, ktoré je logicky pri disku aj V znovu rovnaké (rovnaký moment = rovnaké zrýchlenie). A to je podľa mňa hlavným zdrojom sily pôsobiacej na korunke.