Takmer kazdy bajker preferuje priem. loziska ale preco potom napr. Shimano ostava stale pri konusoch?
posledný komentár: 30. 11. 2025 o 17:05
posledný komentár: 28. 7. 2025 o 8:44
posledný komentár: 30. 11. 2025 o 17:05
posledný komentár: 28. 7. 2025 o 8:44
Hlavne ide o bocne sily. Sice na bicykli nie su vyrazne, ale su tam. Teoreticky by pri spravnej udrzbe mali mat dlhsiu zivotnost.
Hlavne ide o bocne sily. Sice na bicykli nie su vyrazne, ale su tam. Teoreticky by pri spravnej udrzbe mali mat dlhsiu zivotnost.
Suhlasim,moj XT naboj od roku 04 doteraz bez udrzby a bez akychkolvek problemov.
Ked aj nejake budu tak ho vyhodim a kupim novy.Uz teraz sa ekonomicky oplatil.
zacinam premyslat ze si zaobstaram nejake kvalitnejsie kolesa ale pripada mi to tak ze ak nebudu na priemysloch tak tu budem za loosera
Tak vyhoda priemyslu je,ze ten naboj nevymedzujes tym konusom.Niekedy je s konusom problem ked sa rozobera naboj.Ale ako pisem ked si kupis kvalitnejsi naboj tak to je jedno a je asi aj lacnejsi.
P.S. Sice nie je problem vymenit konusy a gulicky (ktore mi bez poskodenia nevydrzali nikdy asi ani sezonu), ale kedze tie poskodene gulicky dodrbkaju aj loziskovu drahu v tele naboja, tak mala ta vymena konusov/guliciek aj tak efekt len na kratky cas. Inak povedane - ked chcem vyplaznut "tazke" prachy za spickove kolesa, nebudem riskovat poskodenie loziskovej drahy v tele naboja a tym padom nutnost jeho vymeny (treba potom riesit aj cely vyplet a to uz nie je ani casovo a ani financne tak jednoducha oprava).
Tiez pri rovnakej kvalite su lacnejsie....preto ich aj vela vyrobcov propaguje
Konusy by sa mali obcas rozobrat, ocistit a namazat vazelinou.
Ale podla toho co Triki hovori, nie je asi az taka nutnost...
ale ak mam byt uprimny o konusy som sa staral pravidelne ... kdezto tieto priemyselne len nicim
tak tie kola jazdim aj ja, po sezone som rozobral naboje, bol som zvedavy co sa tam dostalo po tom slavnom Horalovi, ale naboje a loziska boli cistucke a pekne od vazeliny, som si myslel, ze tam bude daky ten bordel ale na moje prekvapenie nic, jediny problem tu je orech, ten mi odisiel tiez, ale Jezus ma pravdu, orech sa da velmi jednoducho vymenit a to povolenim 14imbusakom a pekne ho das dole z naboja a tu je ten moj nestastny orech ...
u XT je celý orech samostatne našrobovany imbusom na náboji
Mavic svoju konštrukciu odvôvodňuje hlavne úsporou hmotnsoti ... keby som mal čas otvorím nafotím
http://www.mavic.com/mtb/technologies/FTS-X.1.6033.aspx
Nepotrebujem ich rozoberat kazdy rok a merat gulicky aby som sa uistil, ze je cas ich vymenit....
Ked sa to kruti, netreba to skrabat...
...ani mna...a nic nerozoberam.