Trail je takisto kolmá vzdialenosť priemetu Steering axis od kolmice.
Ground trail je na obrázku. Pre upresnenie
Stačí si na bezpečnej ulici otočiť rajdy, získaš záporný offset, obrovský trail, a bike pôjde ako plachetnica
https://www.theproscloset.com/blogs/news/why-mountain-bike-use-reduced-offset-forks
treba najst relevantne zdroje
https://www.theproscloset.com/blogs/news/why-mountain-bike-use-reduced-offset-forks
https://www.mbr.co.uk/news/fork-offset-head-angle-trail-342679
a potom aj wheelbase, ako pise brano.
To, co sa uz roky uvadza ako rozdiel medzi trail/head angle, je uz starina, davno zapadnuta prachom, dnes sa jazdi tvrdo rychlo (nie XC) v endure, takze na povrch vyplavali nove problemy, ktore vznikaju polozenym hlavovym uhlom a velkym kolesom. A kedze vela jazdi jednokorunky, ktore su viac a viac zvihove, su nove problemy, ktore pri 2korunach nie su, alebo su nepodstatne. To nie je jazdenie po hladkych trailoch a malickych kamienkoch
Však ale ja píšem že 51 je viac nervózny, či? branomelis to má opačne.
Celkovo sú rámy však stavané na určitý odporúčaný offset vidlice. Nie len to len o hlavovom uhle, ale aj potom napr. "reach" a "front centre", ktoré určujú v akej pozícii nad predným kolesom máš ťažisko. A taktiež každý bajker má iný jazdný štýl, posed a návyky pri prejazde terénom.
Potom ešte je aj rozdiel kedy niekto rieši offset vidlice na spodných nohách a niekto na korunke.
Ešte raz. 51 offset = kratší trail = obratnejší, ale vyžaduje viac pozornosti vo vyšších rýchlostiach. 44 offset = dlhší trail = pokojnejšia jazda vo vysokých rýchlostiach (ako dlhšie lyže). Väčšinou sa kratší offset montuje na rámy s malým hlavovým uhlom.
Samozrejme je z obrázku jasné, že ja dĺžku trailu má vplyv veľkosť kolesa (29" alebo 27,5"). Väčšie koleso = menší trail a menšie koleso väčší trail.
A teraz pozor! Ďalší údaj, aby to nebolo také jednoduché
https://www.theproscloset.com/blogs/news/why-mountain-bike-use-reduced-offset-forks
Rada by som uviedla na pravú mieru a opravila mylný predpoklad. Offset 44mm znamená dlhší trail a opačne väčší offset 51mm znamená kratší trail. Dĺžka trailu ovplyvňuje ovládateľnosť resp. citlivosť na ovládanie. Čím dlhší trail (menší offset) tak je bajk stabilnejší vo vyšších rýchlostiach a opačne kratší trail (väčší offset) robí bajk obratnejším a točivejším v nizkych rýchlostiach. Väčší offset sa preto používal hlavne na začiatku éry 29er kedy geometrie a zadné stavby boli dlhé ako autobus a 29ers sa zdali neobratnejšie ako 26". Preto mali prvé 29tky strmý hlavový a väčší offset (aby sa dosiahol krátky trail pre vyššiu obratnosť).
posledný komentár: 18. 11. 2022 o 11:57