čaute. Mám rám Trek 8500 zr 9000 ročník 2005,ktorý mi praskol nad stredovým zložením.Na sedlovej trubke,hned nad zvarom je prasklina asi 2 cm dlhá....... len by som chcel vedieť či sa to dá zazvárať,a keby sa to dalo,či by to aj držalo........ak máte s tým niekto skúsenosť tak prosím poraďte
práveže som neskákal,ani žiadne brutálne zjazdy som na ňom nerobil....najazdil som na ňom asi 1500km....ale ktovie čo robil ten čo mal ten rám predomňou.
Odfoťit teraz nemožem,lebo ho nemám u seba.Ale zaznačil som na inej fotke.
Zvariť sa to určite dá, v ochrannej atmosfére. Pevnosť už nebude ani zdaleka taká, ako orginál.
...v pripade identickej opravy ale karbonoveho ramu by pevnost v porovnani z originalom bola vyssia alebo nizsia ako v pripade hlinikoveho ramu? Teda co v pripade opravy utrpi pevnostne viac karbon alebo hlinik? Intujicia mi hovori, ze kabon by na tom mal byt lepsie.
Giro nehovor že nevieš?! hehe Samotný zvar je fajn no práve okolo zváraného matrošu sa môžu diať ďalšie čudesné veci. hehe
V tomto prípade si tipujem, že by sa to mohlo podariť zvariť veľmi slušnea spoľahlivo.
P.S. Treba zbehnúť s rámom do zváračaku. Jedine típci so skúsenosťami Ti môžu skutočne pomôcť.
Takže tie zvárané alu rámy sú na ... ? Lebo okolo zvarov sa dejú čudesné veci? Oddnes nejazdím v aute, kukal som ako veľa zvarov tam je, bude to značne nebezpečné.
hehe, no pani, neviem ci je to u hliniku a jeho zliatin inak, ale nas pri oceli ucili, ze dobry zvar je materialovo pevnejsi ako zvarany material....a u kovov nevidim vo zvaroch ziaden problem, dobry zvar moze prebehnut po celej hrubke materialu, kym napr. prasknute karbonove vlakna uz nikto nezlepi, da sa to len zvrchu zalatat ...otazne je, nakolko bude dany zvar kvalitny, nie vsade vedia napodobnit vyrobne podmienky...
Nevadí. Nechceme sa pochopiť. Nehovorím o samotnom zvare. Prečo materál puká okolo zvaru a nie vo zvare? Len toto som chcel povedať. hehe
A bavíme sa o tenkostenných trubkách kde ich hrúbka sa zužuje podľa možností kvôli váhe. Samozrejme v spájaných a zváraných častiach rámu je trubka najhrubšia. Ale toto viete všetci. hehe
V aute nájdeš sotva podvozok pozváraný z plechovky.
prasknuty karbonovy ram je na tom s opravitelnostou horsie ako hlinik. Nakolko hlinik sa v letectve/strojarine pouziva uz skoro 50 rokov, su zname metody aj diagnostika co zo zvarom. Takysto defektoskopia je viac menej rutinna. Karbonovy ram sa defektoskopuje jeho rozrezanim, co znamena viac-menej jeho znicenie.
CO sa tyka zvaru hlinikovej trubky, dobry zvar bude pevnejsi ako samotna trubka, problem je ze zoslabovane trubky su natolko tenke, ze pri namahe ramu moze trubka prasknut znovu tesne pri zvare, dovodom je namahanie a viac-menej aj struktura materialu.
Ja osobne by som sa zvaru nebal, zvarit by ti to mal hocikto kto ma skusenosti s zvaranim hliniku v ochrannej atmosfere, v blave vyskumny ustav zvaracsky pripadne kludne aj vyrobcovia bike kostier (satka a a pod.).
Teplota výrobku počas zvárania
Vždy pri zváraní konštrukčných oceľových plechov, odolných voči opotrebeniu, je dôležité minimalizovať riziko vzniku trhliny v studenom stave (používajú sa i termíny vodíkové trhliny a oneskorené trhliny). Hlavnou príčinou vzniku týchto trhlín je výskyt vodíka a zároveň výskyt pnutia vo zvare. Nebezpečie vzniku trhliny sa dá minimalizovať nasledovne:
* Predhriatím daného materiálu pred zváraním.
* Dokonalým vyčistením a vysušením zváraných hrán.
* Minimalizovať pnutie zo zmrštenia. Toto docielime presným umiestnením výrobkov a vhodne naplánovaným postupom pri zváraní.
* Voľbou prídavného materiálu s nízkym obsahom vodíka.
Aj na strednej sme sa to ucili, este si to pamatam ..
Ten ram by som dal kludne zvarit, ale v ochrannej atm. Uz som si daval zvarit nejake veci a bolo to ok. Jeden ram model 2001 co mi praskol 2002, jazdi zvareny doteraz bez dalsej praskliny, len som dal urobit siroky zvar cez prasklinu, ktora bola na okraji povodneho zvaru.
prasknuty karbonovy ram je na tom s opravitelnostou horsie ako hlinik.
Zas nechápem. Keď si Braňo Mereš alebo Carbonmike dokážu sami laminovať rámy, prečo by sa nedali opraviť? Braňo tu v ktorejsi téme pekne opísal postup, aj nejaké fotečky opravených rámov tu sú, prípadne mačka môže dokumentovať sedlom.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Odfoťit teraz nemožem,lebo ho nemám u seba.Ale zaznačil som na inej fotke.
...v pripade identickej opravy ale karbonoveho ramu by pevnost v porovnani z originalom bola vyssia alebo nizsia ako v pripade hlinikoveho ramu? Teda co v pripade opravy utrpi pevnostne viac karbon alebo hlinik? Intujicia mi hovori, ze kabon by na tom mal byt lepsie.
V tomto prípade si tipujem, že by sa to mohlo podariť zvariť veľmi slušnea spoľahlivo.
P.S. Treba zbehnúť s rámom do zváračaku. Jedine típci so skúsenosťami Ti môžu skutočne pomôcť.
A bavíme sa o tenkostenných trubkách kde ich hrúbka sa zužuje podľa možností kvôli váhe. Samozrejme v spájaných a zváraných častiach rámu je trubka najhrubšia. Ale toto viete všetci. hehe
V aute nájdeš sotva podvozok pozváraný z plechovky.
CO sa tyka zvaru hlinikovej trubky, dobry zvar bude pevnejsi ako samotna trubka, problem je ze zoslabovane trubky su natolko tenke, ze pri namahe ramu moze trubka prasknut znovu tesne pri zvare, dovodom je namahanie a viac-menej aj struktura materialu.
Ja osobne by som sa zvaru nebal, zvarit by ti to mal hocikto kto ma skusenosti s zvaranim hliniku v ochrannej atmosfere, v blave vyskumny ustav zvaracsky pripadne kludne aj vyrobcovia bike kostier (satka a a pod.).
Vždy pri zváraní konštrukčných oceľových plechov, odolných voči opotrebeniu, je dôležité minimalizovať riziko vzniku trhliny v studenom stave (používajú sa i termíny vodíkové trhliny a oneskorené trhliny). Hlavnou príčinou vzniku týchto trhlín je výskyt vodíka a zároveň výskyt pnutia vo zvare. Nebezpečie vzniku trhliny sa dá minimalizovať nasledovne:
* Predhriatím daného materiálu pred zváraním.
* Dokonalým vyčistením a vysušením zváraných hrán.
* Minimalizovať pnutie zo zmrštenia. Toto docielime presným umiestnením výrobkov a vhodne naplánovaným postupom pri zváraní.
* Voľbou prídavného materiálu s nízkym obsahom vodíka.
Aj na strednej sme sa to ucili, este si to pamatam
Ten ram by som dal kludne zvarit, ale v ochrannej atm. Uz som si daval zvarit nejake veci a bolo to ok. Jeden ram model 2001 co mi praskol 2002, jazdi zvareny doteraz bez dalsej praskliny, len som dal urobit siroky zvar cez prasklinu, ktora bola na okraji povodneho zvaru.
Zas nechápem. Keď si Braňo Mereš alebo Carbonmike dokážu sami laminovať rámy, prečo by sa nedali opraviť? Braňo tu v ktorejsi téme pekne opísal postup, aj nejaké fotečky opravených rámov tu sú, prípadne mačka môže dokumentovať sedlom.
Kúp nový keď sa dá.
čo by ste povedali na tento rám??...
http://www.merida.sk/prodej/Ram-Matts-TFS-900-V---2008