je tam zdeformovaná klietka. Predpokladám, že tade sa strácajú potrebné tlaky, aj napriek novému pretesneniu (vajco namiesto kruhu) s malými tlakmi v ruke to ide ale pri vyšších tlakoch ... no ako sa mu chce. cítiť odtrh ale chodom pripomána náhodný prejav SPV a nie Fox. Na biku to môže byť iné.
no myslím že práve kôli tomuto prestal Fox Terralogic vyrábať ... odôvodnili to aj tým že klasická tlmiaca patrona je jednoduchšia a tým pádom je nižšie riziko poškodenia ... Terralogic je fakt už zložitejší a ťažko je aj zháňať náhradne diely ... no a to hlavné .. znižovanie citlivosti vidlice .. to je fakt len pre chrtov
p.s. ako dopadol TerraLogic? už fachá?
hmmm ... rozobraté, poprehadzované vnútro (čiastočne podla nákresu) ... pokial je tlmič na mieste, naliatý olej a vrchná časť volne, tak funguje a otvára na náraz. Akonáhle to celé zatvorím, tak to funguje .... no v ruke sa to velmi zle odhaduje, uvidím čo povie majitel, či sa to zlepšilo.
je tam zdeformovaná klietka. Predpokladám, že tade sa strácajú potrebné tlaky, aj napriek novému pretesneniu (vajco namiesto kruhu) s malými tlakmi v ruke to ide ale pri vyšších tlakoch ... no ako sa mu chce. cítiť odtrh ale chodom pripomána náhodný prejav SPV a nie Fox. Na biku to môže byť iné.
p.s. ako dopadol TerraLogic? už fachá?
najpresnejšie postupy sa získavajú vlastnou rozborkou a zborkou. Horšie je ked to už niekto pred tým rozoberal a nikdy som to nemal v rukách ako v tomto prípade.
trochu návnady. Takto to vyzerá kompletne rozobraté ... v ruke je to ešte krajšie
potvrdil si mi domienku a jedna podložka má byť naozaj inak ako to bolo poskladané a možno preto to nefuguje. Skúsim vnútro poprehadzovať a potom budem múdrejší
Ďakujem.
No takých obrázkov som našiel u foxu pomerne dosť najmä systém Talas (II aj III) a RC2 patróna
trošku mi chýbaju podobné rezy aj u ostatných výrobcov vidlíc ... veľmi ťažko sa hľadajú snímky vnútorností a systémov za toto má Fox u mňa +
skús potom hoď info ako TerraLogic ...
inak sorry za OT ale ...
TerraLogic .. prevdepodobne to čo hľadáš
>
super obrázky
potvrdil si mi domienku a jedna podložka má byť naozaj inak ako to bolo poskladané a možno preto to nefuguje. Skúsim vnútro poprehadzovať a potom budem múdrejší
Ďakujem.
od Terralogicu som našiel zatiaľ len toto
content.mtbr.com
> tu je viacero návodov na Foxy ale rozoberanie Terra Logic patróny som nenašiel
Terra Logic mi pripomína tak trochu RC2 patrónu u 36 a 40mm modelov vidlíc
to si pekne vyčmuchal .... pekný rez, trošku zjednodušený ale pekný (v skutočnosti je tam viac planžetiek rôznych priemerov, mám pocit že 8, na obrázku je len jedna)
niekde som spomínal (nechce sa mi hladať), že Talas má slabinu a tá je v malom prietoku oleja pri náraze (nárazová kompresia) tu je to nádherne viditelné. Zelená štrbina je úzka a nedá sa s tým nič robiť
pls. - skús pohladať rez (výkres) spodnej časti TerraLogic. Mám jeden na oprave, ale niekto to otváral predo mnou, vnútornosti sú nepoškodené ale neviem ho dokopať aby fungoval na 100%.
edit: ešte maličkosť ...
low speed žltá - správne
lock modrá správne, akurát olej nejde až hore ale zostáva v červenom priestore. Hore je len tesniací O-krúžok. Celé je to na 6-hrane a otáča sa dookola. V zavretom stave prekrýva otvory (v úrovni pravej pružinky) presne tam kde je naznačený prietok oleja (zelená)
a neoznačené v strede hore je reboud (návrat, expanzia ...) tá uzatvára štrbinu cca 20cm nižšie.
funguje to tak najmä ako ochrana proti poškodeniu tlmiacej patróny .... keby sa prietok oleja úplne zastavil a zabudol by si odomknúť vidlu a prešiel cez prekžku prípadne prekážky asi by si to vidlica odniesla ... a keďže tam určitý prietok oleja stále je v praxi sa moc často nestáva že by niekto odpálil tlmenie ... a určite každý z nás už raz zabudol odomknuť vidlicu
nie celkom. Lock nebrzdí celý objem oleja (to by musel byť poriadný macko) ale len rozdiel objemu oleja vytlačenej kompresnej časti (priemer spodneho prutu cca 10-12mm x výška). Tento olej je vytlačovaný a blokovaný ventilom, ktorý si každý výrobca vymyslel sám. Každý by chcel lock čo najpevnejši ale ..... u RS je plastová klietka ktorá sa stláča a prepúšťa olej (slávna Gate), u FOx je dlžka prepraveného oleja (straty) a lockom je valec s dierkami ktorý krije dajší valec s dierkami. Spojenie je len kov/kov. Tade sa stráca olej a vidla pracuje.... a vždy dojde k postupnému prepúšťaniu a prepruženiu. Treba spraviť vnútro a vychváliť všetky vymoženosti. Neduhy a problémy treba pomenovať a v dalšej verzii to bude mať aj nastavenie (gate, pôvodne bezpečnostná poistka)
Jedine Manitou TPC to dotiahol do konca, kde zatvára ihlový ventil cca 2mm dierku a lock je pevný a drží aj po vypustení vzduchu a neklesá (ak je v poriadku a je dostatok oleja). Nevýhoda že aj napriek bezpečnostnej pružine (poriadne macko), ktorá by mala otvoriť planžetku v prípade nadmerného tlaku je tento systém citlivý na poškodenie (zlomenie, zohnutie) ihly. Keby trochu uvažovali, tak pružinku dajú jemnejšiu s externým nastavením a TPC bude zamykať na tvrdo, ale prieraz by sa dal regulovať .... kam sme sa to dostali? k RS, Fox? stále je to o tom istom, len názvy sa menia. Vo vnútri pridajú planžetku a už to má iný názov a môže sa to predávať o x tis drahšie.
jaj skoro som zabudol ... nastavenie pomalej expanzie je vhodné pri terennej vlne, kde ta nebude vidla odkopávať od prekážky napr. nábeh na obrubník. Vidla ide do zdvihu, ale keby bol odskok rýchly tak ťa odkopne od obrubníka hore, lebo ona nevie že to už nieje koniec (poklesol kompresný tlak, tak sa chce narovnať) Pri ťažkom teréne treba nastaviť hraničnú hodnotu návratu, tesne pred kopaním.
Táto posledná časť neplaťí pre vidly FOX a upravené vidly s planžetkou.
funguje to tak najmä ako ochrana proti poškodeniu tlmiacej patróny .... keby sa prietok oleja úplne zastavil a zabudol by si odomknúť vidlu a prešiel cez prekžku prípadne prekážky asi by si to vidlica odniesla ... a keďže tam určitý prietok oleja stále je v praxi sa moc často nestáva že by niekto odpálil tlmenie ... a určite každý z nás už raz zabudol odomknuť vidlicu
Je to normálne, nakoľko RS nemá LockOut...
sak prave cem vedet ze naco sa hodi ten pomaly odskok
Odskok u vidlice už ako tu bolo vyššie spomenuté ovplyvňuje rýchlosť vracania sa vidlice po prepružení prekážky. Je pravda že pri rýchlom odskoku vidlica dokáže hladiť nerovnosti aj rýchlo za sebou ale to len teoreticky. Keď sa vidlica moc rýchlo vracia zo zdvihu späť bude kopať (bude ti dávať šupy). Proste keď stlačíš vidlicu ona sa vráti späť a keď sa to deje v teréne veľkou rýchlosťou (to vracanie) bude to spôsobovať horší kontakt s terénom > koleso bude odskakovať od terénu a bude kopať. Rebound teda vlastne krotí chod vidlice.
V praxi má jeho nadstavovanie dve funkcie:
-prvá doladíš si vidlicu aby ti vyhovoval jej chod
-druhá pri zmene tlaku vo vzduchovej komore sa mení aj rýchlosť vracania sa vidlice to isté sa deje aj u pružiny u zmeny jej predpätia alebo zmeny pružiny za mäkšiu/tvrdšiu
snáď je to už jasné
rebound, teda odskok - pri rychlom odskoku sa vidla rychlo vracia zo zdvihu a teda absorbuje lepsie terenne nerovnosti, pri pomalom odskoku to nestiha, pri prvej prekazke sa zanori, no pri druhej je este stale zanorena, a tuto absorbuje len zvysnym zdvihom(ak nejaky este ostal, ak nie, tak ju absorbuju tvoje ruky)
sak prave cem vedet ze naco sa hodi ten pomaly odskok
rebound, teda odskok - pri rychlom odskoku sa vidla rychlo vracia zo zdvihu a teda absorbuje lepsie terenne nerovnosti, pri pomalom odskoku to nestiha, pri prvej prekazke sa zanori, no pri druhej je este stale zanorena, a tuto absorbuje len zvysnym zdvihom(ak nejaky este ostal, ak nie, tak ju absorbuju tvoje ruky)
posledný komentár: 30. 11. 2025 o 17:05
posledný komentár: 28. 7. 2025 o 8:44