tak ako pisal tomPy: xc je vzduchovy model vo verzi 80mm alebo 100mm. POZOR to su 2 rozne verzie nieje mozna zmena zdvihu!. osobne som vozil vzduchovy model SL2004 100mm kt mal naviac este deLite tlmenie. v kratkosti to bola skutocne vynikajuca vidla. jak tuhost pod kotucom tak citlivostou a tlmenim.
U-turn predstavuje pruzinovy model s plynulou zmenou zdvihu 63-108mm. podla toho co a ako jazdis je zmena zdvihu vitanym spolocnikom. osobne jazdim dlhe trate a pri prudkom stupani znizenie predku dokaze velmi pomoct.nieje treba tolko pracovat s taziskom. pravda ale je ze u-turn nieje privelmi "user friendly" je s nim dost roboty ked chce clovek posun o celych 5cm. u-turn je ale tiez o nieco tazsi ako vzduchovy model. ale ja mam na vahu svoj nazor.
no uz tu taka diskusia niekolko krat bola. z toho co som mal moznost vyskusat na xc jednoznacne DUKE. ale to je moj nazor.
a moj nazor na vahu? ja som kedysi vozil a pomalicky upgradoval pevnaska na rame A modus lx/xt deore kotucky, lepsie kolesa. vaha okolo 12.5kg. potom som mal na vikend moznost vyskusat fulla 130/150 pruzinovy tlmic. xt vybava a HLAVNE vyborne kolesa. uprimne mozem povedat ze pri vahe okolo 15kg bol HBYTEJSI ako MOJ STARY HT. to ma presvedcilo ze takmer jedine na com skutocne citit vyssiu alebo nizsiu hmotnost su kolesa.
robo: ja mam tu istu vidlu ako ty. nestalo sa ti niekedy (teraz v zime) ze sa z nej ozyva dost hlasity buchot (klepot) pri prudkych narazoch na teren??
ja som ju mal asi len mesiac v lete. neraz mam manitou nixon elite. ale moze byt. neviem presne cim je to sposobene ale bude to asi zmenou vlastnosti oleja. tento problem mam s tlmicom manitou swinger. ale skor pri rychlych opakovanych narazoch ako pri prudkych.
Viem, ze to sem nepatri,ale neda mi to:
Robo som rad, ze este aj niekto okrem mna sa to nebal povedat nahlas, ze na vahe kolies zalezi zo vsetkeho najviac, ak teda berieme do uvahy akceleraciu a deceleraciu a jazdu do kopca; pri ustalenej jazde po rovine to je jedno
2stink:U RS niekedy búcha pružina o nohu pri stláčaní.U Psylo 2001 to bol všeobecný problém.Skús dať na stred pružiny nejakú gumu/napr. dušu/.Samozrejme to môže byť niekde inde.
2Root:Pochybujem, že sa to tu niekto bojí povedať nahlas.Veď každý vie že za to môže tzv.gyroskopický efekt.Hlavne pri zatáčaní.čiže najdôležitejšia je váha na obvode kolesa-ráf,duša,plášť.
root: imho aj pri ustalenej jazde po rovine zalezi na tom ci mas na obvode kolesa 500g alebo napr 1000g. Predsalen aj vtedy musis nejakou silou posobit aby si prekonal vsetky brzdiace sily. A ta sila zavisi aj od hmotnosti (v tomto pripade fakt velkou mierou, kedze ide o rotacnu cast). Ludovo povedane kilo obvode kolesa = 5 kil na rame
tompy: dik za radu, pri najblizsej rozborke vidlice oskusam...
ked ho dostanes do toho rovnomerneho pohybu tak uz ano... inak ten clanok co je na bajk. cz si precitaj a j tymi reakciami, tam to v podstate potvrdil aj autor clanku a este dvaja reagujuci.
takze takto, ked si to zihas povedzme 30 km/h po rovinke, myslis ze je to iste mat v dusi vzduch alebo povedzme olovo (priklad)? hovorim o udrzovani konstatnej rychlosti, nie o akceleracii, a takisto o realnych podmienkach (teda berme do uvahy gravitacnu silu)...
prieci sa to mojmu rozumu akosi, takze ked budem mat chvilku cas (trebarz v ramci pripravy na skusku z mechaniky, ktora ma caka za nejaky ten tyzden) tak to skusim nejak dokazat a potom sa uvidi
Tak to som zvedavy... inak pri rovnomernom pohybe je jedno ci mas to olovo v dusiach alebo naliate v rame.... ved ked dostanes tie kolesa do teho rovnomerneho pohybu tak maju taku zotrvacnost, ze nemusis ani slapat ale ci ich tam dostanes to je otazne .
predstav si ze aj ked to uz rozdusis v aute 130 tak nieje jedno ci tam sedis sam, alebo este 4 kamarati a plny kufor zemiakov aj ked ides len po rovinke vzdy musis viac tlacit na plyn aby si isiel rovnakou rychlostou. je to spominana gravitacna sila vdaka ktorej ides stale viac a viac do zeme a musis prekonavat vacsiu silu teda aby si isiel dalej (aj ked mas vacsiu hybnost/zotrvacnost)... to so mnou bude isto kazdy suhlasit.
to iste su aj tie kolesa, s tym ale ze tam ten moment zotrvacnosti to urcite este nejak multiplikuje a to by rad nejak matematicky vyjadril...
jo este na jeden experiment spomeniem a sice vrtacku. ta ma nejaky konstantny vykon povedzme 600W a ked ju roztocis naprazdno urcite ma vacsie otacky ako ked na nu zavesis nejaky ten brusiaci kotuc, alebo co... sice je pravda ze nas zaujima obvodova rychlost, takze mali by sa porovnavat dva kotuce s rovnakym priemerom ale rozlisnou hustotou. no ale vysledok je podla mna jasny. pri jej konstantnom vykone (tej vrtacky) sa kotuce budu tocit odlisne (tazsi pomalsie). nemylim sa??
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
U-turn predstavuje pruzinovy model s plynulou zmenou zdvihu 63-108mm. podla toho co a ako jazdis je zmena zdvihu vitanym spolocnikom. osobne jazdim dlhe trate a pri prudkom stupani znizenie predku dokaze velmi pomoct.nieje treba tolko pracovat s taziskom. pravda ale je ze u-turn nieje privelmi "user friendly" je s nim dost roboty ked chce clovek posun o celych 5cm. u-turn je ale tiez o nieco tazsi ako vzduchovy model. ale ja mam na vahu svoj nazor.
Aha tak dik moc. Ja ho mozem zohnat za 9500Sk,co sa v tejto cene este oplatilo podla teba?
dik moc.a aky mas nazor na vahu?co by si mi mohol este odporucit v tejto cenovej kategorii?
a moj nazor na vahu?
Robo som rad, ze este aj niekto okrem mna sa to nebal povedat nahlas, ze na vahe kolies zalezi zo vsetkeho najviac, ak teda berieme do uvahy akceleraciu a deceleraciu a jazdu do kopca; pri ustalenej jazde po rovine to je jedno
2Root:Pochybujem, že sa to tu niekto bojí povedať nahlas.Veď každý vie že za to môže tzv.gyroskopický efekt.Hlavne pri zatáčaní.čiže najdôležitejšia je váha na obvode kolesa-ráf,duša,plášť.
tompy: dik za radu, pri najblizsej rozborke vidlice oskusam...
prieci sa to mojmu rozumu akosi, takze ked budem mat chvilku cas (trebarz v ramci pripravy na skusku z mechaniky, ktora ma caka za nejaky ten tyzden) tak to skusim nejak dokazat a potom sa uvidi
predstav si ze aj ked to uz rozdusis v aute 130 tak nieje jedno ci tam sedis sam, alebo este 4 kamarati a plny kufor zemiakov
to iste su aj tie kolesa, s tym ale ze tam ten moment zotrvacnosti to urcite este nejak multiplikuje a to by rad nejak matematicky vyjadril...
jo este na jeden experiment spomeniem a sice vrtacku. ta ma nejaky konstantny vykon povedzme 600W a ked ju roztocis naprazdno urcite ma vacsie otacky ako ked na nu zavesis nejaky ten brusiaci kotuc, alebo co... sice je pravda ze nas zaujima obvodova rychlost, takze mali by sa porovnavat dva kotuce s rovnakym priemerom ale rozlisnou hustotou. no ale vysledok je podla mna jasny. pri jej konstantnom vykone (tej vrtacky) sa kotuce budu tocit odlisne (tazsi pomalsie). nemylim sa??