sčim môžem doma skrátit brzdovu hadičku na avid elixir cr aby som mohol aj použit tu hadičku nemám kliešte na brzd. hadičku
alebo nech radšej dám do servisu skrátit
Diky za odpovede
teoreticky stikackami alebo noznicami na plech ktore nemaju velku volu. nevidel by som v tom vedu, musis to odstrihnut na jeden krat a rychlo aby si ju moc nesplostil
Na skrátenie hadice nepotrebuješ originál kliešte, postačí ostrý nôž a trochu zručnosti. Ďaľší problém by mohol nastať pri narážani koncovky do hadice. Tam je ideálne ak nejak uchytíš hadicu do zveráka, samozrejme tak aby si ju nestlačil. Na to sú špeciálne plastové výlysky ktoré dodáva zvyčajne shimano k brzdám a myslím že budú použiteľné aj na Avidy. Samozrejme sa dajú pripraviť aj homemade prípravky, stačí trocha zručnosti. Nikdy sa však neriaď pravidlom hrubej sily.
Po nahlobení koncovky nasunutí olivy a utiahnutí do páky však bude treba pravdepodobne brzdu ešte odvzdušniť. Ak si na toto všetko trúfaš hor sa do toho.
Tie plastové výlysky som označil dole na foto, sú to vlastne dva kúsky plastu s preliačinou na hadicu, ktoré po stiahnutí vo zveráku hadicu pevne uchopia ale nestlačia aby sa dala nahlobiť koncovka. Koncovka tam zaručene ľahko nepôjde!
a kolko by ma to vyšlo v servise cca.?
lebo nemám odvzdušňovaciu sadu či sa mi oplati radsej kupit odvzd. sadu a spravit neak doma to su moje prve hydry ciže až tak hydram nechapem ale chcel by som
ja ked som sa pytal v servise na toto tak mi povedali 20E .. to sa mi zdalo vela tak som sa to radsej naucil sam, mam vsak shimana tam je to jednoduchsie
U Avidu je to zaručene zložitejšie, no niekde sa to naučiť musíš (teda nemsuíš ale...) .
Ak si technicky a zručne zdatnejší kúp sadu a uč sa, len rátaj s tým, že ak sa nepodarí budeš musieť navštíviť servis.
Hlavne treba naštudovať teóriu a manuály a potom sa pustiť do praxe.
teoreticky stikackami alebo noznicami na plech ktore nemaju velku volu. nevidel by som v tom vedu, musis to odstrihnut na jeden krat a rychlo aby si ju moc nesplostil
Ak si nechas poradit takymito radcami tak po prestrihnuti takymto sposobom bude mat hadicka pekny šošovkovity tvar Žiadne nožnice plis Kludne to opatrne rozrez ulamovacim nozom, najlepsie pekne hladko a jednym tahom. Ostatne ako ti radil Lapierre. Ak nemas skusenosti radsej servis.
Ak to budes robit sam tak si daj bacha aj na brzdovu kvapalinu.. Silu to prenasa sice super ale je to poriadny sajrajt.. Neradim ti aby sa ti to dostalo na ruky alebo na hocico.. ak stym daco zaspinis tak to potom poradne umi vodou... Tot len taka drobnost.. Drzim palce
Hadičku v pohode skrátiš "olamovacím" nožíkom a pri troche šikovnosti aj bez použitia pomôcok, dôležité je aby si ju moc nezploštil. Rez musí byť rovný a hladký. Olivku a trn do hadičky môžeš použiť aj starý ak nie je poškodený ... trn sa do hadičky skrutkuje, má jemný závit a je na 2 mm imbus, preto aj ten starý si vyšróbuj a nezahoď ho. Respektíve ho môžeš znovu použiť.
Tá brzdová kvapalina nie je až taký postrach ako mnohí tvrdia, ale je lepšie pracovať s ňou opatrne a všetko zatečené dobre opláchnúť, ruky umyť. Odvzdušnenie nie je zložité a dá sa zvládnuť aj v domácich podmienkach no potrebuješ k tomu nádstavce ktoré naskrutkuješ do odvzdušňovacích otvorov na brzdách ..ak ich nemáš nič neurobíš. No a nezabudni že potrebuješ brzdovú kvapalinu DOT 5.1 alebo aspoň DOT 4 ... Mňa vyšlo 0,5 L balenie DOT 5.1 cca. 12,- eur ... takže tiež to nie je zadarmo. A nezabudni na kľúč Torx T10 ....
Na tvojom mieste by som zvážil či máš doma všetko potrebné a či si dosť zručný zvládnuť to. Ak nie zanes to do servisu. Ušetríš si čas a v konečnom dôsledku ťa to bude určite stáť menej ako keby si to mal robiť doma.... vlastná skúsenosť.
Olivku a trn do hadičky môžeš použiť aj starý ak nie je poškodený ... trn sa do hadičky skrutkuje, má jemný závit a je na 2 mm imbus, preto aj ten starý si vyšróbuj a nezahoď ho. Respektíve ho môžeš znovu použiť.
neviem ako na elixiroch, ale na inych avid trnoch, ktore sa mi dostali do ruky je osadenie pre torx kluc, teda na tych, co su dodavane ako nahradny diel. V novych, neskracovanych hadiciach boli zatial vzdy trne bez osadenia na kluc a bez zavitu, asi lisovane.......
Tá brzdová kvapalina nie je až taký postrach ako mnohí tvrdia, ale je lepšie pracovať s ňou opatrne a všetko zatečené dobre opláchnúť, ruky umyť. Odvzdušnenie nie je zložité a dá sa zvládnuť aj v domácich podmienkach no potrebuješ k tomu nádstavce ktoré naskrutkuješ do odvzdušňovacích otvorov na brzdách ..ak ich nemáš nič neurobíš.
Doporucujem nasadit si okuliare, z hadicky vyfrkne kvapalina, ani sa nenazdas.............
Brzdovka je dost velky sajrajt, a oko je predsa len citlivy organ.
Na paprčiach aj na ksichte som mal brzdovej kvapaliny už dosť ale nevšimol som si že by to moje telo nezvládlo. hehe
Na oko by som ale radšej DOT nechcel. hehe
... jasné, treba s tým pracovať opatrne a dávať si bacha na oči, ale to považujem za samozrejmosť. Mal som len pocit, že tu podaktorí robia z brzdovej kvapaliny niečo hrozné, čo vám rozožerie kožu a zničí farbu na ráme a podobne ... mne sa nič také nestalo. Aspoň nie pri bežnom používaní. Keď som brzdy odvzdušňoval kvapalina sa mi dostala na páčku, brzdové prasa a trochu aj na rám ...stačilo utrieť vlhkou handrou a po práci umyť ruky mydlom a vodou ... nikde žiadne poškodenie. Ani som nemusel bike sprchovať alebo umývať ... možno je to kvalitou laku Haibike
Presne ako píše Ja?No! ... zatiaľ čo som mal v rukách Avid trny boli bez závitu a bez osadenia na klúč. Proste ich tam treba nalisovať/nahlobiť. Mám taký pocit, že som to skracoval už na Elixiroch hadicu. Tak teraz neviem ...
Presne ako píše Ja?No! ... zatiaľ čo som mal v rukách Avid trny boli bez závitu a bez osadenia na klúč. Proste ich tam treba nalisovať/nahlobiť. Mám taký pocit, že som to skracoval už na Elixiroch hadicu. Tak teraz neviem ...
... nuž ja neviem, ja som mal ten trn šróbovací a dal sa použiť opakovane.
Ja mam aj take aj take trne ... lisovane aj sroubovatelne. Ale aj tie lisovane (nesroubovatelne) sa daju pekne rukou natlacit a nie je problem Len je treba presne odrezat hadicku .. najlepsie je ten ulamovaci nozik.
imbus (avid technical manual 2009) vs. torx (avid technical manual 2010)... ale možno je ten prvý tiež torx, len zle vyfotený, pretože v texte píšu o T10 (a v potrebnom náradí zase o 2.5mm hex)
Torx T10 potrebuješ na odvzdušňovacie šróby a ten 2,5 mm Hex na ten trn .... teda aspoň u mojich Elixirov CR to tak bolo a model to bude pravdepodobne 2009 ...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Po nahlobení koncovky nasunutí olivy a utiahnutí do páky však bude treba pravdepodobne brzdu ešte odvzdušniť. Ak si na toto všetko trúfaš hor sa do toho.
Tie plastové výlysky som označil dole na foto, sú to vlastne dva kúsky plastu s preliačinou na hadicu, ktoré po stiahnutí vo zveráku hadicu pevne uchopia ale nestlačia aby sa dala nahlobiť koncovka. Koncovka tam zaručene ľahko nepôjde!
lebo nemám odvzdušňovaciu sadu či sa mi oplati radsej kupit odvzd. sadu a spravit neak doma to su moje prve hydry ciže až tak hydram nechapem ale chcel by som
Ak si technicky a zručne zdatnejší kúp sadu a uč sa, len rátaj s tým, že ak sa nepodarí budeš musieť navštíviť servis.
Hlavne treba naštudovať teóriu a manuály a potom sa pustiť do praxe.
Tá brzdová kvapalina nie je až taký postrach ako mnohí tvrdia, ale je lepšie pracovať s ňou opatrne a všetko zatečené dobre opláchnúť, ruky umyť. Odvzdušnenie nie je zložité a dá sa zvládnuť aj v domácich podmienkach no potrebuješ k tomu nádstavce ktoré naskrutkuješ do odvzdušňovacích otvorov na brzdách ..ak ich nemáš nič neurobíš. No a nezabudni že potrebuješ brzdovú kvapalinu DOT 5.1 alebo aspoň DOT 4 ... Mňa vyšlo 0,5 L balenie DOT 5.1 cca. 12,- eur ... takže tiež to nie je zadarmo. A nezabudni na kľúč Torx T10 ....
Na tvojom mieste by som zvážil či máš doma všetko potrebné a či si dosť zručný zvládnuť to. Ak nie zanes to do servisu. Ušetríš si čas a v konečnom dôsledku ťa to bude určite stáť menej ako keby si to mal robiť doma.... vlastná skúsenosť.
neviem ako na elixiroch, ale na inych avid trnoch, ktore sa mi dostali do ruky je osadenie pre torx kluc, teda na tych, co su dodavane ako nahradny diel. V novych, neskracovanych hadiciach boli zatial vzdy trne bez osadenia na kluc a bez zavitu, asi lisovane.......
Doporucujem nasadit si okuliare, z hadicky vyfrkne kvapalina, ani sa nenazdas.............
Brzdovka je dost velky sajrajt, a oko je predsa len citlivy organ.
Na oko by som ale radšej DOT nechcel. hehe
... nuž ja neviem, ja som mal ten trn šróbovací a dal sa použiť opakovane.