Som biker začiatočník. Premýšľam, že si kúpim tretry. Aké máte skúsenosti so zvykaním na tretry, či ste sa nebáli pádov, či ste si rýchlo osvojili pohyb "vypnutia" tretry z pedála.... komfort jazdy. Díky za postrehy.
myslim ze sa neda zvyknut na tretry bez toho aby si sa par krat polozil na zem, to k tomu patri ale v poho si zvyknes. Hlavne je potrebne povolit SPD aby si lahko vypinal.
Len pri vybere tretier dobre porozmyslaj ci kupis trekove alebo dake zavodne.
v trekovych sa lepšie ide okolo bike ak treba tlacit alebo znasat
mne sa na XC poodlamovali stuple ked som chodil po kamenoch a tak.., cize trekove su plne v pohode si myslim
Tie turisticke, resp. trekove nie su ono. Ono nie su tretry len o pripnuti na pedal ale aj o tom,ako ti drzia nohu a podobne. Manzelka zacinala na tych trekovych ale ked po par mesiacoch presla na "normalne" tak je to urcite lepsie, takze este porozmyslaj...
Co sa tyka padov, mne sa to nepodarilo, asi preto, ze manzelka zacinala s tretrami skor a zo zaciatku ma stale upozornovala
ja som začal hned na tvrdých tretroch a pedály CRANK BROTHERS egg beater - ešte som nepadol, kôli tomu, že som nevypol... ked viem, že treba zastaviť, vypínam v dostatočnom predstihu a vteréne sa mi pár krát stalo, že som bol v situácii ked som už už padal - nejak podvedome som vždy vypol, ani sám neviem ako... asi dosť záleží aj od pedálov...
nechcem chváliť značku,ktorú vozím ja (s inou skusenosti nemám), ale kamoš čo má shimano SPD, tak aj teraz ešte občas padne - v teréne ked podšmykne koleso napr.a to jazdí na biku už pekných pár rokov...
Zo zaciatku s tretrami byvaju trapasi ci pady ,ale je to zalezitost jedneho dna . Clovek si to rychlo zafixuje do hlavy. A ako pisali aj iny dolezite je aj ake spd-cka pouzivas a ako ich mas nadstavene . Co sa tyka tretier ja preferujem sportove a nie tie trekove pretoze sa snazim uzivat jazdu a nie (pesiu) turistiku . Znacky pouzivam Diadory a planujem Sidi . Na ceste pouzivam Shimano .