Podla Vas sa oplati vylepsovat bike, po kupeni. Mam Merida Matts Speed SX 2002. Ram Alu 7005.Deore vybava,V-brzdy,pred.vidlica Rts omega Aet. Aky je rozdiel medzi V-brake a kotucovymi. rozdiel medzi celoodpruzenim alebo iba pred vidlica.Rocne prejedem priemer.5000km po Karpatach.
no to mas tak na co to chces a kolko mas penazi ja mam vidlu Marzocchi Bomber Dirt Jumper III za 17 000sk a mal som tam omegu rst. a ram mam kellys imagine ale idem kupit specialized big hit sport za 20 000sk ja zjazdujem takze ten spec. je celoodpruzeny tak na co to chces ?
Najprv kupit a potom vylepsovat je fest drahe. Deore je kvalita a na Tvojich 5000 km v pohode. Najlepsie je vylepsovat postupne ako Ti zacnu odchadzat komponenty.
Vdaka vsetkym co prispievaju alebo len budu,chcel by som sa dozvediet aky podstatny je rozdiel medzi celo alebo len ciastocne odpruzenym bike, a v kotucovych a V brake.Jazdim v style Xc,crosscountry.
Ale hlavne mam rad tazke tereny do kopcoch ,s nizkym prevodom ,ako len sily mi stacia,vzdy si to odskace retaz,ale co hrozne ma to masochistice trapenie bavi . A ked o tom pise preferuje niekto z Vas tieto netradice praktiky.
ram: ja tiez rad stupam do kopcov ale na tych lahsich prevodoch a na to co robis teda XC je full odpruzeny bajk dla mna zbitocny, do kopcov to rozhupes a stracas kopu energy..
brzdy: jazdil som na Vckach a chvalil som, pokial som nevymenil za disky Magura Julie tie zaberaju skvele ale dnes by som asi porozmyslal nad rafkovymi hydra Magurami alebo kvalitnejsimi kotuckami - vaha + ucinnost ..
Odpruzeny ti je na nic, aby ti odpruzenie pri jazde do kopca neskodilo chcelo by to bud lockout alebo nieco z SPV/Brain/MCDS... Ale to by si zase predrazil.
A brzdy? Ak chodis len do kopcov tak kludne aj brakeless Lenze ako sa z tych kopcov dostanes dole, co? Asi na lanovke; hore vyvezie zjazdarov a dole teba Ale teraz vazne; je tu jedna vyhoda ktoru budu mat kotuce vzdy: jazda po vode.
Dovody pre som ti teda popisal, dovody proti su cena, narocnost udrzby a vaha. Ale to ako sa z kopcov dostanes dole a ci jazdis aj po vode/snehu/blate/mokrej trave vies len ty a ty sa musis rozhodnut.
Brzdy: + pre V-cka: jednoznacne davkovanie br. sily, netrpia tak kolesa (výplet) a vidla a hlavne cena a udrzba ( brzdove dosticky su oproti spalikom ovela drahsie )
+ pre disky: ako spomenul MMX - po vode a na snehu su disky nenahraditelne, mozes mat koleso zapraskane a brzdia v pohode, nederu raf, su trosku tazsie. Ja osobne som tovarenske disky musel tunovat, teraz je to o.k.
Full/hardtail: Na XC Ti staci podla mna hardtail a lockoutom ( uzáver pruzenia do kopca ), na zjazde musis byt trochu viac ( o dost ) v strehu, ale dobra vidla a praca telom Ti pre bezny XC zjazd nahradia full.
Pre hardtail na XC neposlednom rade hovorí pomer cena/komponentová výbava.
Bike fun.
Mam tu este nejaky maly problem,ram mi pri namahani akosi ,puka, viem znie to smiesne,ale je tak.Vraj je to preto lebo je v tom rame zanesena spina a usadena voda, ze je vec udrzby. Bike rozberem a vycistim, niekedy to pomoze a niekedy nie . Podla Vas v com je problem. Ram Alu 7005.
Prepacte ale neruzumiem v pojmoch ako je hardtail, vckach, brakelles.
Aky je rozdiel medzi XC a crosscountry. Viete v bike venujem skoro vsetok volny cas ale v opravovani alebo inych veciach ako su suciastky a tie nazvy zaostavam.
Staci vziat slovnik a trochu logiky a prides na to...
Hardtail: hard=pevný, tvrdý tail=chvost takze co by to mohlo byt? Áno, je to bike s pevnou (neodpruženou) zadnou časťou.
Vecka alebo V-brzdy su najpouzivanejsie rafkove brzdy, teda brzdy ktore brzdia trenim o raf. V je prevdepodobne podla tvaru celuse (rafkove brzdy su U, A, V).
Brakeless: brake=brzda less=menej/bez cize je to jazdenie bez pouzivania brzd alebo na bicykli ktory nema brzdy.
XC a crosscountry je to iste; cross totiz znamena "kriz" a to je tvar pismena X a C je skratka od "country".
Podobne skratky sa pouzivaju aj na oznacenie inych disciplin; XC je crosscountry, FR je freeride, DH je downhill, 4X je fourcross, DS je dual slalom a DJ je dirtjump. Ak nevies co znamenaju tieto nazvy discplin, bol tu niekde o tom napisany clanok ("styl jazdy na bicykli" alebo tak nejako sa volal)
Mam tu este nejaky dotaz.Rad by som sa chcel dozvediet od Vas co ste tu ci vymienate pravidelne retaz,po odpisani,alebo ju pouzivate nadalej az do zlyhania kedy Vam uz odide nielen retaz ale i kazeta a oska.Ja chodim na ,pravidene priehliadky u doktora, takze ju okamzite menim asi po 1500km XTR retaz,co je po finacnej stranke dost narocne. ,Tipek, zo servisu mi poradil ako usetrit a to tak ze retaz, ktoru mam nevimenim a tim aj pridem aj ostatne komponenty.
Robi to niekto z Vas a ked po kolkych km ju musite nutne vymenit aj keby ste mali zobrat na ulici za novu osku, kazetu a samozrejme retaz.
Vedeli by ste mi poradit v:
-ktore brzdove spaliky su naj v cene a vykonu ,Cool Sport su dost drahe,ale suv pohode a VIBRAX JE SMEJD A KTOMU DOST DRAHY
-potom pripomienku z 18.10.a 19.10. o Rame alu 7005 a jeho netradicnom hudbnom doprovode puk-puk.Robi mi to hlavne ked si ho namaham,jazda do kopca a kto moj styl. Dost ma to rusi ked pocuvam nejaky pecku z mojho nadupaneho cd na discmane.
Furt Vas otravujem z nejakymi prosbami a odo nejaka rada.Taze moja prva rada alebo lepsie napisane TIP je pocuvanie dobrej muziky na bike,ak jazdite sami,necite sa tak osameli a da Vam to trochu smrncu,rytmu do jazdenia.
Najprv zahoď discman keď jazdíš... Musíš počúvať bicykel a okolie a nie hudbu.
Potom si spočítaj, koľko stojí nová reťaz, koľko kazeta, koľko prevodníky a zistíš, či je výhodnejšie vymeniť cca 10x reťaz a potom aj kazetu s prevodníkmi alebo nevymienať a po 3-5 predpokladaných výmenách reťaze vymienať všetko.
Ak sa rozhodneš nevymienať, tak opäť odlož discman a počúvaj, čo ti hovorí nová reťaz a čo ojazdená... možno budeš počuť ten rozdiel. Prípadne aj sleduj a porovnávaj pri novej a starej reťazi, ako sa ti radí, ľahkosť ťahania a pod.
Ak sa rozhodneš nevymienať, tak ti niet pomoci...
Pukatanie rámu - zhoď kľuky, vyčisti dosadacie plochy, jemne ich navazelínuj a dobre dotiahni. Ak nepomôže, tak opäť zhoď kľuky, vymontuj osku, vyčisti závity, jemne ich navazelínuj, namontuj osku a dobre zatiahni, nahoď kľuky, dobre ich zatiahni a to by už malo prestať pukotať. Ak bude, tak chyba je niekde ine - sedlovka, riadenie... Ale pôvod je rovnaký - slabé dotiahnutie alebo jemná špina na dosadacích plochách.
Tie zvuky mozu byt od trenia komponentov o ram; moze to byt najskor sedlovka (ak jazdis so kopca v sede) alebo predstavec ci riadidla (ak jazdis v stoji). Problem je v tom ze ak je napr. sedlovka poskriabana tak neprilieha tesne k ramu a navyse sa do strbin lahko dostane spina. Preto ta asi nepotesim ked ti poviem ze problem moze byt aj neriesitelny. BTW v niektorom z poslednych cisel casopisu VELO bol clanok o zvukoch ktore bike vydava (a nemal by). Skus zohnat a precitat.
Caute mam taky problem s RST Omega T4 som kupil Trek 4400 a ta vidla by mala mat teoreticky zdvih 89mm jasne ze to tolko neni ale aspon opticky ale ja mam na tej vidle zdvih tak 60mm sa nu zda ze tue nohy su nejak malo vysunute oproti tomu ako by mali byt a tak sa chcem spytat ci by niekto nevedel poradit ci sa to neda nejak zdvihnut abo ci to je nejaka special **** verzia abo tak
DIK
Dominik: Priklanam sa k nazoru JoKo-a, ze walkman na bike nepatri, akurat riskujes ze Ta nieco, alebo niekto trafi, ked ho nebudes pocut a vidiet, pocuvaj radsej bike.
Retaz treba menit, to je bez debaty, staci ju obcas premerat sublerou ci nie je moc vytahana.
Ked to zanedbas a vymenis ju neskor, riskujes ze Ti bude strielat kazeta, a to uz potom ju treba vymenit, co nie je lacna zalezitost, ale to asi vies.
Ja osobne si myslim, ze nie vzdy treba kupovat najdrahsie retaze, ja na XT 3/9 pouzivam retaz Deore/LX 3/9 - ktora je lacnejsia a vydrzi porovnatelne ( cca 2-3 za sezonu ).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
brzdy: jazdil som na Vckach a chvalil som, pokial som nevymenil za disky Magura Julie tie zaberaju skvele ale dnes by som asi porozmyslal nad rafkovymi hydra Magurami alebo kvalitnejsimi kotuckami - vaha + ucinnost ..
A brzdy? Ak chodis len do kopcov tak kludne aj brakeless
Dovody pre som ti teda popisal, dovody proti su cena, narocnost udrzby a vaha. Ale to ako sa z kopcov dostanes dole a ci jazdis aj po vode/snehu/blate/mokrej trave vies len ty a ty sa musis rozhodnut.
+ pre disky: ako spomenul MMX - po vode a na snehu su disky nenahraditelne, mozes mat koleso zapraskane a brzdia v pohode, nederu raf, su trosku tazsie. Ja osobne som tovarenske disky musel tunovat, teraz je to o.k.
Full/hardtail: Na XC Ti staci podla mna hardtail a lockoutom ( uzáver pruzenia do kopca ), na zjazde musis byt trochu viac ( o dost ) v strehu, ale dobra vidla a praca telom Ti pre bezny XC zjazd nahradia full.
Pre hardtail na XC neposlednom rade hovorí pomer cena/komponentová výbava.
Bike fun.
Prepacte ale neruzumiem v pojmoch ako je hardtail, vckach, brakelles.
Aky je rozdiel medzi XC a crosscountry. Viete v bike venujem skoro vsetok volny cas ale v opravovani alebo inych veciach ako su suciastky a tie nazvy zaostavam.
Hardtail: hard=pevný, tvrdý tail=chvost takze co by to mohlo byt? Áno, je to bike s pevnou (neodpruženou) zadnou časťou.
Vecka alebo V-brzdy su najpouzivanejsie rafkove brzdy, teda brzdy ktore brzdia trenim o raf. V je prevdepodobne podla tvaru celuse (rafkove brzdy su U, A, V).
Brakeless: brake=brzda less=menej/bez cize je to jazdenie bez pouzivania brzd alebo na bicykli ktory nema brzdy.
XC a crosscountry je to iste; cross totiz znamena "kriz" a to je tvar pismena X a C je skratka od "country".
Podobne skratky sa pouzivaju aj na oznacenie inych disciplin; XC je crosscountry, FR je freeride, DH je downhill, 4X je fourcross, DS je dual slalom a DJ je dirtjump. Ak nevies co znamenaju tieto nazvy discplin, bol tu niekde o tom napisany clanok ("styl jazdy na bicykli" alebo tak nejako sa volal)
Robi to niekto z Vas a ked po kolkych km ju musite nutne vymenit aj keby ste mali zobrat na ulici za novu osku, kazetu a samozrejme retaz.
Vedeli by ste mi poradit v:
-ktore brzdove spaliky su naj v cene a vykonu ,Cool Sport su dost drahe,ale suv pohode a VIBRAX JE SMEJD A KTOMU DOST DRAHY
-potom pripomienku z 18.10.a 19.10. o Rame alu 7005 a jeho netradicnom hudbnom doprovode puk-puk.Robi mi to hlavne ked si ho namaham,jazda do kopca a kto moj styl. Dost ma to rusi ked pocuvam nejaky pecku z mojho nadupaneho cd na discmane.
Furt Vas otravujem z nejakymi prosbami a odo nejaka rada.Taze moja prva rada alebo lepsie napisane TIP je pocuvanie dobrej muziky na bike,ak jazdite sami,necite sa tak osameli a da Vam to trochu smrncu,rytmu do jazdenia.
Potom si spočítaj, koľko stojí nová reťaz, koľko kazeta, koľko prevodníky a zistíš, či je výhodnejšie vymeniť cca 10x reťaz a potom aj kazetu s prevodníkmi alebo nevymienať a po 3-5 predpokladaných výmenách reťaze vymienať všetko.
Ak sa rozhodneš nevymienať, tak opäť odlož discman a počúvaj, čo ti hovorí nová reťaz a čo ojazdená... možno budeš počuť ten rozdiel. Prípadne aj sleduj a porovnávaj pri novej a starej reťazi, ako sa ti radí, ľahkosť ťahania a pod.
Ak sa rozhodneš nevymienať, tak ti niet pomoci...
Pukatanie rámu - zhoď kľuky, vyčisti dosadacie plochy, jemne ich navazelínuj a dobre dotiahni. Ak nepomôže, tak opäť zhoď kľuky, vymontuj osku, vyčisti závity, jemne ich navazelínuj, namontuj osku a dobre zatiahni, nahoď kľuky, dobre ich zatiahni a to by už malo prestať pukotať. Ak bude, tak chyba je niekde ine - sedlovka, riadenie... Ale pôvod je rovnaký - slabé dotiahnutie alebo jemná špina na dosadacích plochách.
DIK
Retaz treba menit, to je bez debaty, staci ju obcas premerat sublerou ci nie je moc vytahana.
Ked to zanedbas a vymenis ju neskor, riskujes ze Ti bude strielat kazeta, a to uz potom ju treba vymenit, co nie je lacna zalezitost, ale to asi vies.
Ja osobne si myslim, ze nie vzdy treba kupovat najdrahsie retaze, ja na XT 3/9 pouzivam retaz Deore/LX 3/9 - ktora je lacnejsia a vydrzi porovnatelne ( cca 2-3 za sezonu ).