Problem je v tom že, křčovito stláčate brzdovu pačku dvoma prstami. Skúste si len tak demonštrovať upoch na riaditkách a imaginarne silovo stláčajte
brzdu a pozorujte správanie sa malíčka. V skratke je to sposobene tým že prostredný prst(prostredník) je motoricky inervovaný jak vetiev nervus radialis(nn. digitales dorsales nervi radialis - ktoré inervuju palec, ukazovat a medialnu polku prstenicka) tak aj z vetvy nervus ulnaris(nn. digitales dorsales nervi ulnaris - ktoré inervujú naopak lateralnu polku prostrednika, prsteník až po malíček), čoho dôsledkom je pri silovej práci prostredníka automatické zapojenie aj prstenkiu a malíčka. V konečnom dôsledku spomínane dva "bolestive" prsty zotrvávaju v inej polohe a vykonávaju trocha odlisnu prácu ako by mali. to jest uchop riditok.
Viem, že to nie kazdy je zvyknuty alebo nema natolko vykonne brzdy, no odporucam pri technickych zjazdoch a dlhych pasažach brzdit len ukazovakom a venovat ostatne prsty pevnemu uchopu riditok. Nebojte sa, zabrdite a budete mat vačsiu istotu pri pevnom uchope. Sice mate pocit že sa držite aj prstenikom a malickom, no človek sa na to pri zjazde nesustredi a podvedome len stlaca paku a samotny uchop nasledne pozostáva len z protichodnych sil dlane opretej o rajdy a tahu prstov o pačku. Vaše dva boelstive prsty nie su uplne v dotyku s
gripom a dochádza ešte vačšmi k ich otrasom ktore sposobuju ich naslednu bolest a strnulost. Preto môže vyrazne pomoct aj vačší priemer gripov.