Marabbo, ty by si mal naozaj vyhľadať odborníka, a tým nemyslím odborníka na elektromobilitu. Tie tvoje litánie o tom, ako je všetko spojené s elektromobilmi zlé, to sa nedá čítať, to ani FEDERER vo svojich najlepších časoch sa toto nechytal so svojim negativizmom. Obdivujem všetkých, čo sa ti tu dookola snažia vysvetliť, že nie je všetko také čierne, ako to prezentuješ, ale je to marný(3x).

A starosti o ľudí, čo nebudú môcť mať auto, lebo naň nebudú mať - moji rodičia, ani moji svokrovci auto nemali prakticky celý svoj život, a to svokrovci žijú na dedine 7km od najbližšieho mesta, aj to zapadákova, s autobusom 3x za deň. A čo teraz? No nič, prežili aj bez auta.
To že je u nás infraštruktúra a verejná doprava na h*vno, je možno pravda, ale to neznamená, že si tu budeme ďalej smrdieť pod oknami ešte 200 rokov, kým nebudú technológie dovedené do dokonalosti a elektromobil s dojazdom do Dubrovníka a s5 si nebude môcť dovoliť aj ten posledný výrobca valčekov vo fabrike v nejakom Prdelákove.
22.01.2023 - 17:34:14
010
muffin
Tiež sa mi páči ako ľuďom jazdiacim na felicii s neviem akou emisnou normou záleží na ekológii ťažby kovov a detskej práci detí v Afrike.
22.01.2023 - 17:38:13
02
bicycletour napísal:
Nebojím sa požiarov preto, že po svete jazdia už státisíce elektromobilov, elektrobusov alebo nákladných áut, že ej to dostatočne overená technológia. To, že niekde zakážu vjazd LPG áut alebo elektromobilov do garáží je len predbežná opatrnosť. Pritom LPG auto je bezpečná technológia a tiež ich horí málo.


"Spomínaný zákaz platí v mestách Leonberg a Kulmbach. Mestá sa odvolávajú aj na zákon o ochrane pred požiarmi či náročnejšie hasenie horiacich elektromobilov. Obávajú sa, že dlhodobé horenie batérie elektromobilu môže poškodiť betón a roztaviť železnú konštrukciu budovy."

"Tento zákaz vyvolal aj diskusie ohľadom veľkosti rizika požiaru elektrických automobilov. Už v minulosti sa odborníci vyjadrili, že neexistuje väčšie riziko požiaru elektromobilu, ako je tomu v prípade konvenčného spaľovacieho auta.

Portál Heise pritom v súvislosti so spomínanými zákazmi informuje, že v dokumente „Technické odporúčanie pre hodnotenie rizík lítium-iónových skladovacích médií“, za ktorým stoja Skupina profesionálnych hasičských zborov a Nemecká hasičská asociácia, sa uvádza, že elektromobily sa v hodnotení rizika požiaru nelíšia od spaľovacích vozidiel.

A podobný názor má aj Nemecká asociácia poisťovní (GDV). Štatistiky poisťovní totiž nepotvrdili, že obavy z vyššieho rizika požiaru elektromobilov sú opodstatnené
. Zákaz parkovania preto GDV považuje za nezmyselný. Naznačujú pritom, že spaľováky s horľavým palivom by mohli byť v tomto smere dokonca rizikovejšie.

Žiaľ, rozšírenie správy o zákaze vjazdu do parkovacích domov pre elektromobily opäť napomohlo k neopodstatnenému šíreniu strachu z elektromobilov. Informácie od odborníkov, ktorí to považujú za neopodstatnené, sa však zrejme už tak ľahko nedostanú k verejnosti. Takže more dezinformácií ohľadom elektromobility sa týmto mohlo opäť zväčšiť."
22.01.2023 - 17:56:02
02
trionq napísal:
štatistika požiarov sa robí väčšinou na najazdene km a vždy to tam je aj uvedené , ako važne si myslis že sme retardi a jediny si to prekukol ?
,.
nemám vzdelanie aby som hodnotil niekoho mentálny stav. Ale ako myslíš. ?
Ohanate sa USA štatistikami , kde nejazdia také autá ako tu (či ev či dino), aj dopravná legislatíva a konštrukčné požiadavky na vozidlá sú iné..
V USA kde drvivá väčšina je Tesla (z tých 6% ev trhu...), štatistika určite neukáže úplnú pravdu.
Napríklad Tesla môže menej často horieť ako iné značky. Atď.

Samozrejme všimol som si lifepo baterky u niektorých tesiel, to je plus.
Otázka za milión, prečo nedávajú všade?
22.01.2023 - 18:26:58
00
No tak dajte štatistiky zo Slovenska alebo Česka. Z tých pár tisíc elektroáut, čo tu jazdia je 6 % pár tisíc. Píšu o požiaroch naši hasiči?
22.01.2023 - 18:30:10
00
bicycletour napísal:
muffin
Tiež sa mi páči ako ľuďom jazdiacim na felicii s neviem akou emisnou normou záleží na ekológii ťažby kovov a detskej práci detí v Afrike.

1) Každé 2 roky STK ek preveria či vozidlo naďalej spôsobilé. Samozrejme musí spĺňať normy platné k dátumu výroby.
2) kľudne môžeš zadotovat ľudí zo svojho, aby si mohli ev kúpiť.
22.01.2023 - 18:39:21
00
peter120 napísal:

Samozrejme všimol som si lifepo baterky u niektorých tesiel, to je plus.
Otázka za milión, prečo nedávajú všade?


pretože maju jednu nevyhodu že maju menšiu energeticku hustotu, ale zaroven su lacnejšie a možu sa fullovat do 100% davaju sa vačšinou do zakladnych modelov 3 a Y. Cielom je vyrabat packy 4680iek a postupne ich budu nahradzovat v celej flotile až na to bude vyrobna kapacita, zatial ich vyrabaju len pre US model Y. Aktuálne dokážu vyrábať 4680 pre 1000 áut týždenne. Výroba týchto batérii bude aj v Berlíne ale ešte nemaju dostavanu halu.
22.01.2023 - 18:46:38
00
peter120 napísal:
1) Každé 2 roky STK ek preveria či vozidlo naďalej spôsobilé. Samozrejme musí spĺňať normy platné k dátumu výroby.
2) kľudne môžeš zadotovat ľudí zo svojho, aby si mohli ev kúpiť.


Spĺňaju normu euro 1 alebo 2, nové spaľovacie autá sú už niekde inde.
Stačí si zobrať úver a nové auto si kúpiť.
22.01.2023 - 18:55:34
00
všetci dobre vieme ako funguju tie STK-čka.. keby sa nedali ***** tak tu 30% aut už nejazdí
22.01.2023 - 19:12:59
00
https://www.google.com/amp/s/svolavacky.cz/nejcastejsi-zavady/problemy-elektromobilu/%3famp
https://www.auto.cz/v-ceske-republice-poprve-shorel-elektromobil-duvody-se-vysetruji-kontejner-nebyl-potreba-144606
Typické eú ev v USA určite nie sú, na to poukazujem. Ev sú 0.2% CZ trhu.. nič moc na prvý požiar.

Dokonca CZ požiarnici v prezentáciách sa odvolávajú na Tesla USA informácie o požiaroch, a tieto čísla aplikujú plošne na všetky ev v Európe.. :tmi:
Dajme tomu že nové ev firma si odpíše z daní . Chudák čo berie jazdené, pre neho staré ev s polomrtvou batériou bude časovany granát..😆
22.01.2023 - 19:26:22
01
peter120 napísal:
Chudák čo berie jazdené, pre neho staré ev s polomrtvou batériou bude časovany granát..?


ach jaj zas tieto 1000x vyvratene hoaxy :D prezradim ti tajomstvo dobre EVčka sa budu predavat po bazaroch s daleko vačšími najazdmi ako terajšie spalovaky, pretože tie baterie to v pohode vydržia a okrem nich nie je nič iné čo by sa na nich mohlo pokaziť. Dokazuje to vela dlhoročných štatistík :lol:
22.01.2023 - 19:33:36
00
peter120
Takže ani Česi nemajú nejaké skúsenosti s požiarmi elektroáut. Nejako tá štatistika pokulháva. A to tam jazdilo do júla 2022 12200 elektromobilov. 6 % je nejakých 700 áut. A 700 požiarov nikde.
22.01.2023 - 19:50:22
00
Par prius videí čo rozoberal akupak aby vymenil zle prismaticke NiMH články som videl. Aj teardown pár ev akupakov som videl, DIY nehrozí je to lepené...
Ostáva len výmena v celku. Good luck.
22.01.2023 - 19:54:47
00
CZ má skoro 6mil áut celkovo, tých cca 10tis je koľko percent? 😉
22.01.2023 - 20:00:18
00
peter120
15. 12. 2022 V pražských garážích ještě elektromobil nehořel.
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/v-prazskych-garazich-jeste-elektromobil-nehorel-hasici-zkouseli-co-maji-delat-kdyz-k-tomu-dojde
Pražania majú nejaký divný vzduch, že tam nechcú horieť elektromobily.

Ale pozri ho v Juhočeskom kraji. Tam sa vzduch zdá sa vyčistil a má viac kyslíka a už tam chytil prvý elektromobil.
https://www.hzscr.cz/clanek/prvni-pozar-elektromobilu-v-jihoceskem-kraji.aspx
22.01.2023 - 20:05:22
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up