will napísal:
A este jeden graf. Realna trajektoria svetovej spotreby energie. Pozrite si podiel fosilu a obnovitelnych zdrojov vo svete ale aj v roznych krajinach - vyberte si krajinu.
https://ourworldindata.org/grapher/primary-sub-energy-source
to cislo z roku 2015 je uz passe,lebo vtedy boli odstavene 2bloky v Novakoch,a tento rok budu odstavene posledne 2bloky,kedze idu na vykon cca 122MW,co tlacia 2 turbiny na 3.bloku na 1/4vykony ... ale je pravda,ze zateplenie domov je komunisticky prezitok,kedze v tej dobe boli energie lacne,a vsetci to mali v p1cnej diere..
13.02.2023 - 03:18:44
10
Nevie niekto, preco sa nepresadzuju hybridne autobusy pre MHD ?
Vidim, ze busy su bud standard, alebo elektro.
To mnozstvo energie a doba nabijania, co autobus potrebuje pre dennu prevadzku, vyrazne limituje moznosti elektrobusov - podla toho, co viem, tak zatial nedaju cely den bez nabijania.
Podla mna by prave neustale rozbehanie a brzdenie je presne to, kde by hybrid vedel vyrazne usetrit energiu. Motor by bezal v optimalnych otackach s maximalnou ucinnostou a vykyvy by vykryvala bateria.

Nejaky dovod pre to, preco sa nepresadzuju (aspon na Slovensku) a miesto nich idu ciste elektro je. Len neviem, ci to je technologicky dovod (napr: zlozita konstrukcia a neusetri tolko) alebo pokrivene dotacie (zeby boli iba na elektro a nie na hybridy), alebo nieco ine.
15.02.2023 - 08:27:56
00
will napísal:
podla toho, co viem, tak zatial nedaju cely den bez nabijania.

Podla toho co viem, tak zatial ani vodici nedaju cely den bez prestavky. Dokonca zakon im to nepovoluje aj keby chceli, nemaju povolene jazdit bez prestavok - tie maju vacsionu na konecnej. Samozrejme ze to chce tam mat infrastrukturu, ale to je len otazkou casu.
15.02.2023 - 10:24:45
03
V Rusku som videl ako sa dá jazdiť stále.
Nemajú tam cestovný poriadok, trolejbus prišiel na konečnú otočil sa a išiel nazad.
Jazdil stále hore-dole z konečnej na konečnú.
Bežne sa stalo, že na dohodnutej zastávke po šichte čakal striedajúci šofér, vymenili sa počas nastupovania/vystupovania cestujúcich, nový šofér pokračoval v jazde po linke.
15.02.2023 - 11:18:44
00
aJoN napísal:
Bežne sa stalo, že na dohodnutej zastávke po šichte čakal striedajúci šofér, vymenili sa počas nastupovania/vystupovania cestujúcich, nový šofér pokračoval v jazde po linke.

toto som zažil aj v BA úplne bežne :wasntme:
15.02.2023 - 11:26:39
02
Jasne, ze vodic nefunguje bez prestavok. Ale autobus je drahy stroj a na tom sa ludia (vodici) striedaju aby bol vyuzity co najviac. Vystriedanie vyzaduje iba kratku prestavku. Nabijanie ovela dlhsiu, pocas ktorej ti stroj nepracuje. Pokial potrebujeme pre autobusy prestavky na nabijanie cez den, tak ich treba mat vo vozovom parku viac a naklady budu vyssie.
Skor ma zaujima, ze aktualne schodna a lacnejsia cesta (znizit spotrebu usporami energie z brzdenia a ucinnejsim spalovanim) je preskakovana a ide sa na plne elektricke autobusy. A chcel by som vediet preco. Ale je mozne, ze toto je len problem Bratislavy a ine mesta/krajiny hybridne busy davaju.
Len, ci niekto z vas nema info. Nechcem hejtovat, chcem pochopit.
15.02.2023 - 12:40:48
01
nie je odpoved v dotaciach? (nesledujem)

Este doplnim info od nasich aktualne susedov, co sa zdrojov energie tyka:
"Malé modulární reaktory by podle ČEZ mohly být v Temelíně, Tušimicích, Prunéřově, Ledvicích, Poříčí, Dětmarovicích a Dukovanech. První bude v r. 2032 (ČTK)"
15.02.2023 - 13:23:32
00
Dokonca existuje diesel s lpg ale funguje na obe palivá naraz, znižuje spotrebu o 5 až 20%, LPG primiešava do vzduchu, nafta sa vstrekuje do zmesi vzduch-LPG.
15.02.2023 - 17:33:03
01
A zapaluje sa to ako?
15.02.2023 - 17:38:54
00
Podľa mňa normálne, vstrekne naftu a baf...

https://www.lacnevozenie.sk/prestavba-dieseloveho-motoru-na-lpg/

Tiež som netušil, že také niečo je možné...
15.02.2023 - 17:53:20
01
Hej nafta sa vstrekne do horúceho vzduchu a urobí baf,ale horuci vzduch s plynom neurobí baf ešte pred vstreknutim nafty?
To mi ňák nevychádza😉.
A sadze sa "vyrabaju" znizenim teploty horenia,lebo NOx! ,ale kúzlo s plynom to vyrieši?
To mi nevychádza znovu🤨
15.02.2023 - 18:11:55
00
Nafta tam funguje ako zapalka.
(vznietenie cng 540´c, lpg 500´c; benzin 280´c, nafta 210´c)
Ludia si mylia bod vzplanutia s bodom vznietenia. To prve plati pri externom ohni/iskre; to druhe len od rozpalenych povrchov.
Ak mas ohen/iskru, lpg chyti aj pri -40´c cng -120´c

learnmech.com
Kvoli vysokemu bodu vznietenia, mozu mat plynove zazihove stacionarne motory vyssiu kompresiu (ucinnost agregatu) lpg 13:1 cng 15:1
-----k naftovemu systemu-------
So the advantage of using LPG with Diesel is summarized in:

Economic Advantage: A part of the Diesel is replaced by LPG and the difference in price is the savings. Although it is true that in the mixture the performance of the engine increases and the overall consumption decreases. Depending on the price of fuel and the use that is given to the engine, the economic savings are around 20-30%

Ecological Advantage: LPG ensures that a greater amount of Diesel is used in the carburation process, so that combustion will be more complete, therefore having less waste.
NOx emissions: The reduction of emissions of this pollutant (responsible for respiratory problems in cities) is reduced by 60-70%.

CO2 emissions: The reduction is more moderate in this case but still around 25%
How It Works
Unlike a petrol engine with spark ignition, which can be converted to run fully on Gas with the petrol switched off, diesel is still required at all times for the Gas to ignite. Diesel engines work on the principal of compression ignition and therefore don’t have spark plugs or ignition coils to ignite the fuel. Diesel is instead injected at extremely high pressures and at precisely the right time, directly into the cylinders, where it is ignited by the extremely hot compressed air.

Diesel LPG Dyno PlotMost of the time, when a diesel engine is running, there is an excess of air inside the cylinders, so to increase the engine speed and power the vehicle’s Electronic Control Unit (ECU) simply increases the amount of fuel injected through the common rail system. Precisely injecting gas behind each inlet valve of the engine’s intake manifold allows a mixture of Gas and air to be compressed in the cylinder on the induction stroke, which is then ignited along with the diesel. This gas/air mixture not only produces more power but also helps the often difficult to burn heavy diesel fuel to burn more fully, release more energy and reduce smoke and particulate emissions.
https://www.crdperformance.com/lpg/lpg-cng-diesel-vehicles/
15.02.2023 - 21:55:19
03
3. pokračovanie príbehu Toyota/Tesla
"A Toyota executive who looked over the Model Y’s components reportedly noted that the vehicle was nothing short of a work of art.
“Taking the skin off the Model Y, it was truly a work of art. It’s unbelievable,” the executive said. "

https://www.teslarati.com/tesla-model-y-teardown-forced-toyota-inconvenient-truth/
28.02.2023 - 20:36:05
00
https://www.aktuality.sk/clanok/FePlF6L/pocas-demonstracie-v-norsku-zadrzali-gretu-thunbergovu/
Pokrytectvo a sprostota ekosracov. Strajkuju proti vsetkemu, nic nie je pre nich dost dobre.
To si pizda lieta po zapadnych krajinach a nataca fejkove videa ako ju polisi (komparz) "vynasaju" zo "strajku"...
Ked sa minule novinar pytal ze preco nejde strajkovat na vychod, do ruska a do ciny za ekologiu, tak len zacala koktat... :tmi:
Neskutocna zurivost ide do mna, lebo oni neprinasaju funkcne riesenia, akurat sa stane to ze bezni ludia budu mat sakra drahe energie.
To vsak rozmaznane, sproste decko nema mentalnu kapacitu pochopit.
01.03.2023 - 18:56:37
00
Si sa nejako rozohnil. "Prinášať riešenia" - nechceš od 20-ročného decka nejako veľa? V tom veku ľudia naozaj zatiaľ nedokážu robiť nič lepšie, než na problém upozorňovať a dožadovať sa, aby ho "dospelí" riešili. A GT nerobí nič iné, ako presne to - a evidentne sa jej to darí (ako aj na tebe vidieť :-) )
01.03.2023 - 19:14:27
05

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up