Sa mi nechce čítať všetko a reagovať na každého zvlášť, ale za seba poviem, že za istých okolností sú tie asistenčné systémy vcelku užitočné.
ACC (VW):
- áno, spomaľuje, následne môže zrýchľovať takým lekvarovym tempom. Lenže acc ma tri režimy reakcií na iné vozidlo - šport, normal a Eko. Autá s voliteľnými režimami jazdy majú ešte asi aj komfort. Od tohto režimu záleží kedy začne brzdiť a ako bude zrychlovat v režime acc.
- predbiehanie s ACC a front assist sa treba podľa mňa naučiť - keď predbiehas štýlom, že sa nalepis meter za obiehaneho, tak samozrejme pri vyboceni a zrychlovani to vyhodnotí ako nebezpečenstvo a dupne na
brzdy - mňa tento systém práve naučil to, že lepšie a bezpečnejšie predbehnem, keď som v nejakej vzdialenosti od vozidla vpredu a nie nalepeny, keď ani nič dopredu nevidím
- v hmle pri pohybujúcich sa prekazkach je dosť užitočný, keďže nejde o kameru, ale radar, ktorému vadí akurát sneh na kryte (to je samozrejme mínus, ale nič nie je dokonalé)
LA (VW):
- asi ho už takmer ani nevnímam a len občas zacitim spätnú väzbu do volantu a vôbec ho nevypinam
- tiež sa da nastaviť reakcia a spôsob fungovania aspoň čiastočne
- cez hustý dážď, hmlu a sneh naozaj nefunguje (ako by aj mohol, keď ani x krát dokonalejšie ľudské oko nevidí vtedy poriadne)
- jazdím krížom krazom aj po okresných cestách a naozaj už nemám pocit, že by ma nejako obmedzoval pri vyhybani sa prekážkam aj bez smeroviek
Ešte by som spomenul jeden veľmi užitočný systém, a to sledovanie mŕtveho uhla. Veľakrát sa mi stalo, že som v zrkadle auto nevidel, ale asistent mi ukazoval, že tam je. Zo začiatku som aj zvykol otáčať hlavu, lebo som mu neveril, ale takmer vždy fungoval spoľahlivo. Raz mi trochu zblbol, keď som šiel zo Slovakia ringu, kde auto dosť polievali a potom mi to ukazovalo vpravo odo mňa prekážku, hoci tam boli len stromy okolo cesty.
Suhlasim so vsetkym, pekny priklad od niekoho, kto to ma zazite v znacke, kde to aj funguje dobre
Este medzi velmi uzitocne veci radim cuvaciu kameru a tzv Rear traffic alert - funkcia upozornenia na objekty prichadzajuce zo stran pri cuvani. To tiez zabrani nejednej zbytocnej nehode.