Tento tyzden v Lozorne. Idem to tam konecne pojazdit.
TERMIN A MIESTO
V sobotu o 13:00 Presne tu :48.3249267N, 17.0726297E (WGS84) Pripadne sa budem vozit do okola na dohlad od toho miesta. Cakam do 13:15 hod.
Mam tento bike Endura dres ciernu prilbu, vseobecne som sedo cierny ako smrt :lol:
07.10.2022 - 00:28:34
00
Hlasim prichod podla planu. Este to stihate :-D
Príloha:
IMG_20221008_130218_hdr.jpg
IMG_20221008_130218_hdr.jpg 785.99 KiB thumb_up0thumb_down

08.10.2022 - 13:06:34
00
Kenai napísal:
Na kolko nam vonku leje, dovolim si sem zavesit video, ktore mi pomohlo sa neuveritelne posunut v pred. Mozno trocha teorie pomoze aj vam a zuzitkujeme to na dalsom vyjazde.
thumb_up0thumb_down

zaujimavy typek tento mccormack. neviem sa rozhodnut ci to je genius alebo sarlatan. alebo oboje naraz :) ale tie metody, objavovanie svateho gralu techniky jazdy mtb (hinge, row/antirow) ako univerzalneho riesenia asi na vsetko a na to naviazany predaj produktov a sluzieb ako je tato haraburda menom riprow za 1,6 tisic! dolarov nie az tak vzdialene pripomina praktiky sarlatanov :). snaha o buranie “mytov” (videa o attack position, revolucny bunny hop) atd pricom jeho jazdenie uplne nevzbudzuje doveru aj preto ze zvycajne tam ma asistenta ktory jazdi povedal by som lepsie ako on :)

Prílohy:

0973B768-FB84-4FFD-B782-FD0660FFD775.png
0973B768-FB84-4FFD-B782-FD0660FFD775.png 75.67 KiB thumb_up0thumb_down

12.10.2022 - 08:55:53
20
Co ti na to napisat. Ci povazujes niekoho za genia alebo sarlatana je osobna vec. Ja viem o Leem cez 10 rokov a poznam jeho genezu spat od cias ked vyslo prve vydanie jeho kniky s Brianom Lopesom Mastering Mountain Bike Skills v roku 2005. Briana Lopesa asi netreba predstavovat. Cela Leeho skola nevznikla cez noc v tej knihe je kopec veci, ktore uz neuci a sam priznal ze boli chybne. Uci sa na vlastnych chybach, zacinal ked bolo mtb v plienkach a nikto nic nevedel. Dolamal sa opakovane pri DH pretekoch kde pretekal aj na majstrovstvach sveta. Jedno rameno ma asi 30% mobilitu druhe je podobne. Teraz je na totalnej endoproteze, jedneho ramena, lebo uz ani nedokazl zdvihnut ruku nad hlavu a stale bikoval s bolestami. O pol roka ho caka druha ak bude mat stastie a vsetko pojde podla planu. Nikdy nebol a nebude top jazdec, ale vzdy bol a bude top choach. Totiz ludi mozes rozdelit na telant od prirody, to je to 1% top jazdcov, ale ti to nevedia vysvetlit ani naucit, lebo sami nevedia ako to robia. Priam ti casto povedia uplny opak, toho co v skutocnosti robia, lebo sami tomu nerozumeju. Nepotrebuju, maju talent a prislo im to empiricky. No a potom mas ludi co si to vydreli. Nemaju talent a vsetko musia najskor pochopit, potom nacvicit a potom im to konecne ide aspon priemerne. Nikdy nebudu v 1% naj jazdcov, ale vzdy to budu vediet vysvetlit, lebo su a boli v skupine tych netalentovanych a vedia co potrebovali aby sa niekam posunuli. Ucit by mali ucitelia, nie pretekari, to je bezne nepochopenie problematiky.
Posledny bod je, ze Lee sa snazi ucit jazdu tak, aby bola maximalne bezpecna, nie aby si bol na urovni DH worldcup. V tom co uci radsej ozelie 10% rychlosti, vysky .... pre ziskanie dalisch 50% bezpecia. Nie kazdemu to musi tak sediet. Niekto bude radsej robit bunyhop s rozkyvanim v zad a nasledne dvihanim predku ako sa to uci v 99% skolach aj za cenu, ze je to n krat zlozitejsi pohyb, aby ziskal o 20% viac vysky s 300% vacsiu sancu to posrat, ked najmenej traba. Pripadne bude skakat skoky s plnym postavnim sa do lipu aby boostol vysku o 20% ale ak poserie timing tak na 99% dopadne nepekne. Lee uci skakat z hinge co nema tu vysku, ale cele uhly su v rozsahu tvojich koncatin a tym padom si vzdy schopny vyrovnat bike na pristatie. Nemusis sa rebalansovat vo vzduchu. Treba si uvedomit, ze to co potrebuje vikendovy jazdec, nie je to co potrebuje pretekar na DH pohari. Ani toho nie je schopny, udrzat si taku uroven schpnosti vyzaduje obrovske mnozstvo treningu, ktore amater proste nema kam nacpat.

Riprow je vynalez poslednych par rokov. Aj keby to bola sprostost co nefunguje (co nie je), kazdy musi z niecoho zit. Lee je 30 rokov len mtb coach, to nie je zrovna lahke povolanie a pri rozvode pred par rokmi, prisiel o cely majetok ostal byvat u kamarata v pivnici. Henten vynalez je dost komplexne zariadenie, ma to v principe dva olejove tlmice s nastavitelnym odporom a pochybujem, ze v malej serii ako sa to vyraba, je mozne dostat cenu vyrzne nizsie. Ak mozes stravit cas na pumptracku alebo dj drahe, tak to bude urcite lepsie ako riprow, ale ak take nemas za domom asi by si riprow uzivil. Plus ako rehabilitacia po uraze ked nemozes jazdit ale nechces stratit kondiciu je to na nezaplatenie. (nie, nemam to doma) :D

Kruci to mala byt len kratka reakcia v style mysli si co ches a aha ako to zas dopadlo. :headbang:
12.10.2022 - 11:29:01
01
nechcel som aby to vyznelo ofenzivne alebo posmesne,
to nie je ani tak o tom co si myslim skor len aky prvy dojem to u mna vyvolava.
totiz vzdy spozorniem ked niekto vyhlasuje ze odhlalil tajomstvo cohosi a to je prave, to klučove.
a standardne zauzivane techniky su (ako ten klasicky bunny hop napr) "wrong"!
to su silne slova a rozne situacie si vyzaduju rozne riesenia.
preto rad pouzivam veticku od blake samsona, "well, its a little more complex than that"
veci su zlozite a komplexne a tazko povedat ci existuje "universal human movement" ako je v nazve toho videa od lee-ho.

budme radi ze mame k dnes k dispozicii videa z ktorych mozeme cerpat.
tiez som zacal serioznejsie trenovat asi po 35-ke, mam full aj HT a patrim do skupiny menej talentovanych navyse s nizkou mierou odvahy.
ja si ficim zas na RLC coaching, trialista ryan leech, jeho program a skolitelia.

trial mi je sympaticky tym ze na jeho vykonavanie potrebujes naozaj skvele zaklady.
clovek tam odvahou, velkymi gulami a send it metodami velky progres neurobi.
progres je velmi pomalý, vyzaduje si stovky opakovani, ale z dlhodobeho hladiska je to lepsia volba.
je to vidiet napr na tom ked sa stretnu trialista/street jazdec s DH ckarom (napr video vasek kolar s rastom barankom)
alebo chalani z bike oclock ako lietaju v kalnici alebo idu rychleby.
trialista prejde viac z toho co DH-ckar v DH terene, ako DH-ckar prejde v terene trialistu.
z tohoto mi vyplyva, ze disciplina ako trial je podla mna viac univerzalna (ked uz teda "universal") a buduje lepsie zaklady ako discipliny rychle (DH).

ficim si aj na tejto babenke z RLC programu, kde uz ale zachadzame na neurovedy a ako sa ludsky mozog uci, co je zalozene na tvrdych faktoch
https://youtu.be/k2Mv2PqYVEQ?t=245
https://youtu.be/TmEgmONBe0U?t=247

v minulych prispevkoch hovoris ze "snazim sa progres smerovat k zlepsovani schopnosti"
z toho co hovori ta baba, je na to idealne prostredie ktore su "safe" a "free from distraction".
a toto traily nie su , to je potom az dalsi level, resp hovori tam o "very easy trail", co je ale relativne.
kazdopadne ty aspon na tie easy traily ides.
a dobre vies, ze idealne je ucenie spojit s trailbuildingom .
vies si tak bezpecne prostedie pre seba postavit, urobis nieco pre komunitu, a zaroven sa vela naucis.
pretoze ked to staviam rozmyslam co dany tvar/faetura so mnou urobi.
ak to nefunguje ako som si myslel, prerobim, skusam, a zacinam to lepsie chapat.
potom viem lepsie predvidat ked pridem na nove miesta ktore nepoznam.

no vidis, ja som sa rozpisal este viac v tvojej teme ktora na to nie je.
ale zial ked je cela sekcia "Trening" v mtbiker fore o watoch, tepoch, vyskovych metroch tak som sa opustil tu.
taky bikermarkt forum ma krasnu sekciu "fahrtechnik" = technika jazdy
prepac :)
12.10.2022 - 13:48:02
10
RLC poznam, Vela veci som odtial pobral hlanvne trialovych.
Tu uvahu trial vs DH vs... by som zovseobecnil tak, ze trial je ako sam hovoris daleko najnarocnejsi na naucenie sa zakladov a perfektne zvladnutie techniky. cize ak sa vyberies tou pomalou tazkou cestou, tak urcite budes mat na vrch pred niekym co polku lekcii preskoci a vezme to "skratkou". Otazne je ci to treba, ale ak mas na to trpezlivost, dost casu urcite je to ta naj cesta. Cez Covid, ked som sa nemohol ani dostat do MK tak som sa venoval lekciam z RLC a velmi mi to pomohlo. Ale teraz, ak mam moznost jazdit alebo trenovat na parkovisku, idem radsej jazdit. Viem ze to mojmu progresu az tak nepomoze, ale zivot je kratky a niekedy sa na tie traily dostat chcem. Samozrejme jazdim to kde sa citim komfortne a do tazkeho terenu idem len ked si chem overit o kolko som sa zlepsil. Preto npr este stale jazdim ten smiesny Pisany kamen lebo mi to dovli tlacit svoje schopnosti na hranu v kontrolovanom prostredi.

Uplne suhlasim s tym co pises o trailoch. Aj o stavani a uceni sa. A myslim ze HT fun vlakno mozes kludne pouzit na debatu o skiloch. Ma to byt predsa o vzajomnej pomoci a zlepsovani sa, nie len o terminoch vyjazdov.

edit: Pozrel som videa.
To o tych 5 min som nevedel. Inak Lee hovori to iste len spomina "lizarda" je to ina forma a ina slovna zasoba. Obavam sa, ze tato dievcina nebude sediet ani takemu percentu ludi ako sedi Lee. Aj tak mu vycitaju ze vsetko vraj moc komplykuje, vysvetluje from dawn of the time ... a celkovo je vraj mtb geek. Tento trend zjednodusovania je vynuteny zrejme klientami a tiez mi moc nereze. Roxy mi celkom reze, pridam do sledovanych kanalov. Ja mam skor porblem s prilisnym zjednodusovanim. Ako priklad by som kludne pouzil tunajsie instruktazne videa mtbikeru. Tie sa daju zhrnut hlavne jazdi a nezabudni kupit novu vystroj. Nuz co, poznaju svoje publikum.

edit2: zajtra idem na pumptrack do dubravky po robote. Ak mas cas potrenovat skill budem rad ked nas bude viac. Budem tam cca o 17:00

edit3: ked sme to uz nacali:
How to Pump Your Bike, According to Physics


Naposledy upravil Kenai dňa 12.10.2022 - 15:22:34, celkovo upravené 2 krát.

12.10.2022 - 14:56:56
00
ved aj ja nikdy neodolam a nakoniec skoncim na trailoch a nie na parkovisku :)
ale zima je na to idealny cas, nech les a traily odpocinut.
roxy som zacal sledovat aj kvoli tomu ze je to baba, odpada zbytocny testosteron a s tym spojene ego-honenie.
z toho ako jazdi vidim ze sa snazi k tomu pristupovat systematicky.
ono aj leech a mnoho inych v nejednom zo svojich videi tvrdi ze opakovania a pravidelnost su velmi dolezite.
ak je to len 15-20 min skusania trackstandu denne v garazi alebo podaktori aj obyvacke :P, tak to urcite stoji za to.
muscle memory sa postupne vytvara.
a to len tak pre pobavenie poznam takych co v pohode preletia 5m v kalnici ale po 5sek trackstandu uz padaju na bok :), pretoze vdaka rychlosti su stabilny. ako ked sa dieta uci bikovat, stabilitu casto straca ked ide moc pomaly.
skok je mozne prekonat aj nahodou vdaka kombinacii nedostatocneho pudu sebazachovy, dobre postavenemu odpalu a spravnej rychlosti.
ale ci si dany jedinec je vedomy toho, ze to skocil vdaka kombinacii tychto veci a nie vdaka jeho schopnostiam to je uz druha vec,
12.10.2022 - 15:20:25
10
Uplne dokonaly je tento prispevok od flag @kpickrell pod clankom o pumpovani. Stavim sa, ze nikto z nasich trenerov tak daleko v pochopeni nezasiel, alebo to aspon tak nikdy nikde nevysvetlil.

...
Taj, you've made a similar revelation that I did many years ago about pumping. However for me, it was an excellent video from Lee McCormack (from Lee Likes Bikes) at the time, where he uses a BMX to show that you can pump perfectly flat ground to increase your speed. That was a real eye-opener for me and like you, I realized I was pumping all wrong! Lee's video helped me to understand that pumping is not exactly about getting heavy and light and not about upsides and downsides. Heck, you don't even technically need gravity either to do it!

The best explanation I can make for how to pump is this: Pumping to generate speed simply requires the rider to make a "positive displacement under load" of his/her center of mass toward the center of curvature while going through this curved path.

Remembering back to high school physics, the rider is basically using their legs and arms to push and do "positive work" on the bike-rider system and the result is an increase in the kinetic energy (speed) of the system. So if you want to increase speed while turning left on flat ground, start in a low crouch, lean, and while arcing left and the load on your arms/legs increases due to the curved path, you progressively move your body left (further from your wheels) while you are arcing left. That's it. You've done positive work and you'll increase your speed. For the case of rollers in a straight line, you start in a crouch as you enter the valley between rollers. As soon as you start entering the "concave up" portion of a valley, your arms and legs start taking more load due to the curved path taken (centripetal force as Taj notes it). You progressively push against this new force you are feeling and effectively move your body mass toward the center of the curved path taken, which is further from the track surface basically) and finish your elevation when the valley is not concave up anymore. So it really has nothing to do with the front side and back side of rollers and doesn't actually have anything to do with gravity either.

Is pumping free speed? Definitely not as you well know if you've ridden pump tracks! When you take an arced path under load at speed, say in a valley or in a berm, your body weight basically becomes "magnified" in proportion to the speed you are going, and how tight that arc is. And you need to use your body to fight this load and also make a positive displacement against it. As you go faster and faster, the load on your body through all these concave arcs becomes higher and higher. It's kind of like doing squats with weights, with a really sadistic personal trainer. They guy is yelling at you to do these squats faster and faster, but every time you speed up your squat, he goes and adds more weight on your shoulders! On the pump track it's not enough to just resist this increasing load, but you actually must move your body weight against it, ever more quickly if you want to keep generating more speed. Free speed? No, far from it, especially as your speed increases!

The Zero-Gravity Intergalactic PumpTrack Thought-Experiment: When human beings have outgrown our planet, have no fear because pump tracks can still work without gravity. Imagine an all-steel pump track where the rider has magnets in their rims instead of rubber tires so you will stay in contact with the track at all times. You're going to need good clip pedals too here despite all your friends telling you flats are so much better for technical riding.
You get on your bike, give yourself a little push, clip in, and much to your amazement, you realize you can still pump this track to generate speed. Even without gravity, the technique still works the same way. You start in the valley in a crouch and elevate your body while the track is concave up, and voila, your speed goes up. Thankfully you bought some good clip pedals which keep your shoes stuck to the bike while going over the crests of those rollers. You think to yourself: Hey, when I go over a roller, I feel this new pulling force in my arms and my legs trying to separate me from the track since there is no gravity to keep me down anymore. You find this interesting and it makes you wonder if you can use that new force you feel to your advantage: If I am extended upward after finishing my "valley pump" and if I fight this new pulling force I'm feeling when I'm going over a roller (through the convex portion) and if I use my legs and arms to pull myself toward the track, will that also help me to generate more speed? To your amazement it does. In space on the mag-track, you learned that you can effectively "push-pump" the valleys but also "pull-pump" the crests of the rollers too. You can accelerate at an incredible rate, far beyond what you could do back on earth. You are pretty impressed with yourself and you realized you really have to develop those leg muscles for pulling up though.

Okay that was super long. Thanks to those who got to the end of that!

zdroj: https://www.pinkbike.com/u/seb-stott/blog/why-i-no-longer-suck-at-pumping-thanks-to-physics.html#cid2885480
12.10.2022 - 15:57:19
00
" Tie sa daju zhrnut hlavne jazdi a nezabudni kupit novu vystroj. Nuz co, poznaju svoje publikum"
ano ja som si dovolil komentovat v jednom z imromanovych videi prave to kde zdoraznuju ze hlavne treba ist jazdit, jazdit, jazdit ze su to velmi pochybne instrukcie.
a ze to od ludi co maju v danej oblasti na internete velky dosah by som to necakal, naopak, ocakaval by som si najskor nieco o teme nastuduju.
dokonca aj rasto baranek ma video s podobnymi radami co by som od profesionala naozaj necakal.

pricom sportovci ktori sa naozaj chcu zlepsit stavaju svoje treningy na nekonecnych izolovanych drilloch, ktore nikto nevidi.
kto sa serioznejsie venoval sportu ako napr tenis vie o com hovorim.
kazdy si mysli ze ved im iba staci hrat vela tenis :)

co sa tyka toho clanku co si postol.
fyziku a fyzikalne principy zmenit nevieme, su dane.
co ale zmenit viem, je svoj pristup a metody.
kym niekori rozoberaju skor fyziku, ini zase cloveka a jeho schopnost ucit sa, a ako najefetivnejsie dosiahnut vysledky.
priznam sa ze ja som skor na strane tych co riesia cloveka.
fyziku je mozne racionalne/rozumom pochopit.
ina vec je aplikovat to, instrukcie pohybom vykonat a zautomatizovat ich.
trener ti aj na zaklade toho pinkbike clanku/prispevku moze dokladne vysvetlit co musis urobit a co sa stane ked to urobis.
ty to mozes aj pochopit a vidiet ked ti to predvedie.
ale v konecnom dosledku to musis byt ty kto to vykona, a to si vyzaduje systematicky pristup a treningove metody ktore ti to umoznia.
a jazdit, jazdit, jazdit urcite nie je ta najlepsia metoda.
13.10.2022 - 10:13:21
01
Uplny suhlas,
ja som si napriklad presiel golfom. Mal som sice niekolko pro trenerov ale ich pristup bol, bav sa golfom sak ti to ide....
Zlepsenie prislo az ked som nasiel Dave Marsh a iGoltTV Ten chlaik mal rozfazovany svih na n krokov a driloval ich separatne. Po mesiaci som sa dostal dalej ako s trenerom za pol roka. Gol bol ked prisiel za mnou v tedy uz moj byvaly trener a pozera, pozera... co by mi vytkol a ked nic nevidel hovori, s kym trenujes ? Ja ze s nikym. Pozrel nasrtane ma na a neveriacky mavol rukou a isiel prec. Proste neveril, ze som za mesiac mohol urobit taky skok sam. Presne ako pises nevidel tie hodiny pred zrkadlom v obyvacke. Dnes mam svih ktory je velmi pekny aj na PRO hraca. Neikto mi nechce verit moj HCP a uz vobec nie ze sa ucim sam (s Davidom)

Ja musim pochopit tu mechaniku a fyziku za ukonom, pochopit co ma robit ktory sval, ktora koncatina, aky to bude mat efekt. Doslova si v hlave vytvorit simulaciu toho co treba urobit. Az potom mam sancu to zrealizovat. Ak mi niekto nieco ukaze, rob to takto, nema sancu. Musim tomu najskor rozumiet preco. Ma to jednu vyhodu opat pouzijem golf. Mal som par hier kde sa mi stala bezna vec pre haraca. Lietali mi v ten den lopty v pravo. Oficialny postup, mier viac v lavo. To obcas pomoze. Ale vzhladom na to, ze trenujem sam seba, viem co sposobuje co, bol som behom dvch uderov schopny identifikoval chybu a pocas hry ju odstranit. A to len vdaka tomu, ze som sa neucit metodou opakuj po mne, od nejakeho miestneho PRO. Inak by som mal len moznost dohrat ako sa mi prave dari a utekat za trenerom nech mi povie co robim zle a co s tym. Dosledne porozumenie tomu co robim je dnes velmi opomenuty skill. Kazdy chce rychlo nieco vediet a neobtazovat sa podrobnostami, ale to je ako postavit dom bez zakladov, pri sebemensom probleme sa to nebude vediet adaptovat a cele sa to zruti.
13.10.2022 - 14:36:13
02
ano ta simulacia v hlave = schopnost vizualizovat je dolezita.
podaktori ked spia doslova snivaju o tom co robia na biku, co je asi dobre.
mne sa to stalo tiez akurat ten pocit ked sa zobudim a zistim ze to bol len sen nie je bohvieco :D
13.10.2022 - 14:45:30
01
Hej to mam tiez, len mne sa nie vzdy v tom sne dari, skor sa zobudim lebo mi to nejde a hned mi napadne co moze byt chyba. A potom neviem zaspat :-D
13.10.2022 - 15:04:20
00
Zajtra bezomna. Mam robotu, nestihnem to. :(
21.10.2022 - 23:02:25
00
Kde ste kto? To mam fakt dnes cely les pre seba? Pritom je tak krasne.
29.10.2022 - 13:01:31
00
Mam pocit, ze ste sa uz na to vyprdli. HT-ckari maju asi mensiu tolernaciu chladu a vlhka ako jazdci na fulloch.
Pri aktualnej ucasti nepocitam s novo prichodzimi a skalni maju na mna tel. Cize ak si budete chciet do jary zajazdit s HT fun partou a nemate na mna tel, tak sem napiste, alebo mi poslite SS. Nebudeme uz pravidelne jazdit na miesto stretnutia a postavat tam, predsa len je chladno a obmezduje to na flexibilite. Nadalej plati, ze jazdime kazdu sobotu, ale dame si vediet cez tel. operativne. Pravidlene stretka zahajime znovu na jar, az sa majorita bikerov odzimuje a bude o ne zaujem.
30.10.2022 - 23:14:49
00
keyboard_arrow_up