Ahojte kupil som si lacny tachomet s tesca za 7 euri , vsetko je v pohode len neviem ako nastavit obvod kolesa, je tam sice navod, ale matika my nikdy nesla a pojem sedliacky rozum moj mozog nepozna, ako to nastavit ?? ma to nastavenie na 4 cisla a mam to cislo vydelit nejakou matematickou rovnicou, vdaka za rady.
vsetko je v pohode len neviem ako nastavit obvod kolesa
Takto to robím ja
Nalepím na bok plášťa kus lepiacej pásky tak, aby sa hrana dotýkala podlahy. Urobím prvú značku na podlahe na hrane pásky, potom prejdem bicyklom jednu otáčku kolesa a urobím druhú značku na podlahe. Vzdialenosť medzi značkami je obvod kolesa.
Dá sa to takto zmerať dosť presne, hlavne keď je koleso nafúkané na používaný tlak a bajk je pri posuve o otáčku zaťažený váhou jazdca. Takto sa zohľadní aj deformácia pneumatiky zaťažením sediacim bajkerom.
Obvod 26 palcového kolesa je cca 2000mm. To len aby si vedel, kde máš očakávať výsledok merania. Čiže tie štyri číslice budú 20xx, alebo 19xx. Nič netreba prepočítavať, len merať v milimetroch
Pre názornosť som ti urobil fotku, lebo neviem, či som to popísal dosť jasne.
Už som to kdesi písal...
1. urobím si priestor na meranie - odhrniem koberec medzi kuchyňou a chodbou, utriem podlahu od prachu (linoleum), aby sa na ňu lepšie otlačila tuha z prepisovačky,
2. nafúkam koleso na bežný tlak,
3. prepisovačkou spravím hrubšiu čiaru v strede behúňa (chvíľku čmáram, aby bolo veľa tuhy na otlačky),
4, nastavím koleso čiarou tesne ku zemi, aby sa spravil otlačok až po rozjazde,
5. sadnem si na bicykel a prejdem o jednu obrátku kolesa aj kúsok, pričom sa lakťom dotýkam (šúcham - opieram o bytové jadro - aby som sedel štandardne na bicykli = neodľahčoval merané koleso a neotáčal ním zo strany na stranu),
6, meracím pásmom odmeriam vzdialenosť a šup s ňou do tacháča (zaokrúhľujem smerom nadol),
7, ak niekedy idem do Považskej Bystrice, pri obci Plevník - Drienové je kalibračný kilometer a skontrolujem si presnosť nastavenia.
Navod po lopate ti tu zu dali dva. Robil som to rovnako ale nieje to uplne 100% teraz mam aj GPS a pri meraniach to robi miernu odchylku. Neviem ci to nahodou tie satelity nemeraju len tak od oka lebo meranie km/h ukazuje rovnako.
Kalibruj to s GPS na rovnej trase v otvorenom priestore. Dráha zaznamenávaná GPS je skracovaná (osekávaná) v zákrutách a pri zlom satelitnom prijme. Po "naštartovaní" prístroja GPS chvíľu počkaj, kým ti polohu neupresní. (prvé zameranie je niekedy s odchýlkou niekoľko desiatok metrov) Zas ideálnych podmienok sa to dá nakalibrovať s odchýlkou +, - 0,1 až 0,2 %.
V členitom lesnom teréne alebo v meste to však bude robiť odchýlku +, - 1 až 2%.
Porovnávať momentálnu rýchlosť nie je ideálne. GPS ju dáva s malým časovým opozdením. Aby to bolo porovnateľné, musel by si ísť stabilnou rýchlosťou niekoľko sekúnd. (3-5?)
Ja to GPS pouzivam na zaznam trasy , meranie prejdenej vzdialenosti a na sigme kadenciu a rychlost. Ten rozdiel prejdenej vzdialenosti moze byt tym zaokruhlovanim lebo ked si drzim tempo oba ukazuju rovnaku rychlost.
dík..už som si to nastavil..sa mi v ten deň zadarilo resetnut tacháč. Hodnota čo som si približne pamätal (okolo 2100) dávala cca +600m na trasu oproti priemeru, tabuľková hodnota bola ešte vyššia a v práci som to nemal ako premerať. Ale pozitívum bolo, že som mal vyššiu priemerku, aj som viacej nabicykloval
Mozem vas poprosit o radu v akej vzdialenosti treba pripevnit magnet na spajdlu? doprostred? 1/3? obvod kolesa som zmeral dobre, ale stale mam odchylky oproti GPS trackeru, tak rozmyslam ci neposunut ten magnet nizsie alebo vysie. Dakujem
Počet otáčok magnetu je vždy rovnaký, nech je v akejkoľvek výške, takže si ho daj tak aby bol dostatočne blízko snímača. Odchýlky od GPS budú vždy, tachometer bude podstatne presnejší pri správnom nastavení obvodu kolesa.
Ja som to dakedy pred rokmi, testoval na asfaltovom úseku, tachometer na bicykli vždy udával 1km, párkrát som sa prešiel tam aj späť. GPS ( v mobile) vždy o pár metrov inak. Ale na to moje jazdenie to určite stačí.
tak podla coho je to najlepsie zmerat ci je to presne ked nie podla GPS? jedine asi najst nejaku trat ktora je spravne zmerana a porovnat to. (to je pravda rekreacne to urcite staci+ - )
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Takto to robím ja
Nalepím na bok plášťa kus lepiacej pásky tak, aby sa hrana dotýkala podlahy. Urobím prvú značku na podlahe na hrane pásky, potom prejdem bicyklom jednu otáčku kolesa a urobím druhú značku na podlahe. Vzdialenosť medzi značkami je obvod kolesa.
Dá sa to takto zmerať dosť presne, hlavne keď je koleso nafúkané na používaný tlak a bajk je pri posuve o otáčku zaťažený váhou jazdca. Takto sa zohľadní aj deformácia pneumatiky zaťažením sediacim bajkerom.
Obvod 26 palcového kolesa je cca 2000mm. To len aby si vedel, kde máš očakávať výsledok merania. Čiže tie štyri číslice budú 20xx, alebo 19xx. Nič netreba prepočítavať, len merať v milimetroch
Pre názornosť som ti urobil fotku, lebo neviem, či som to popísal dosť jasne.
1. urobím si priestor na meranie - odhrniem koberec medzi kuchyňou a chodbou, utriem podlahu od prachu (linoleum), aby sa na ňu lepšie otlačila tuha z prepisovačky,
2. nafúkam koleso na bežný tlak,
3. prepisovačkou spravím hrubšiu čiaru v strede behúňa (chvíľku čmáram, aby bolo veľa tuhy na otlačky),
4, nastavím koleso čiarou tesne ku zemi, aby sa spravil otlačok až po rozjazde,
5. sadnem si na bicykel a prejdem o jednu obrátku kolesa aj kúsok, pričom sa lakťom dotýkam (šúcham - opieram o bytové jadro - aby som sedel štandardne na bicykli = neodľahčoval merané koleso a neotáčal ním zo strany na stranu),
6, meracím pásmom odmeriam vzdialenosť a šup s ňou do tacháča (zaokrúhľujem smerom nadol),
7, ak niekedy idem do Považskej Bystrice, pri obci Plevník - Drienové je kalibračný kilometer a skontrolujem si presnosť nastavenia.
V členitom lesnom teréne alebo v meste to však bude robiť odchýlku +, - 1 až 2%.
Porovnávať momentálnu rýchlosť nie je ideálne. GPS ju dáva s malým časovým opozdením. Aby to bolo porovnateľné, musel by si ísť stabilnou rýchlosťou niekoľko sekúnd. (3-5?)