Ale ono to velmi inak spravit nejde. Jednak vodici nerastu na stromoch- takze tazko by Arriva v case vyhlasenia mohla mat tolko vodicov, kolko Slovak Lines v BK (sam Slovak Lines mal v tom case podstav). Ale keby uz nahodou niekde cakalo par stoviek vodicov, zaplatis ich ako dopravca za mnoho mesiacov sedenia na zadkoch, kym vyhlasia vysledky sutaze? A prinajhorsom ich potom zas prepustil z odstupnym?
Uchadzaci samozrejme nejak dokladovali, ze maju moznosti poskytovat dane sluzby (napr. dvojosobovej firme co vozi zemiaky na dvoch dodavkach by to asi nedali), ale nemuseli mat tych soferov 'v zalohe', lebo to skratka nie je mozne.
17.12.2021 - 10:00:23
03
Mna prekvapili tie poplatky za vstup/vystup zo stanice... 16,60€ To je riadna palka, ked tam povedzme jedna primestska linka stoji 5x za den.
17.12.2021 - 10:07:21
00
Nakoniec budeme mať mesiac odškodnenie - JANUAR ZADARMO: https://bratislava.sme.sk/c/22805952/regionalna-autobusova-doprava-v-bratislavskom-kraji-bude-v-januari-zadarmo.html?ref=trz
17.12.2021 - 12:01:01
00
Ťažko povedať či odškodnenie ak budú v januári chodiť ako v decembri....
17.12.2021 - 12:26:33
01
Nazgul napísal:
Takže podľa toho článku (blogu) je na vine Slovak Lines a nie Arriva, ktorá išla do súťaže s tým, že nemala personálne kapacity na naplnenie toho, čo garantovala v predmete súťaže, a dúfala, že ak vyhrá, tak to nejako polepí? Tak to sorry, ale to mi pripadá ako Matovičovo: "Lebo Fico"...

Žiadna autobusová firma nebude zamestnávať roky dopredu šoférov na miesta, ktoré ešte nemá ani vyhraté. Tak to nefunguje a tak sa s tým aj v súťaži počítalo, že Arriva bude mať určitý čas na zasaturovanie vodičov.
17.12.2021 - 12:57:36
00
Jezus napísal:
Najprv som si myslel na zaklade informacii z medii, ze za tu situaciu v doprave v BSK moze len Arriva. Odporucam precitat ako sa veci naozaj maju. Velmi zaujimave informacie...

https://dopravabsk.wixsite.com/doprava/post/zakulisie-kolapsu-autobusovej-dopravy-v-kraji

A že nie som ale vôbec prekvapený…
17.12.2021 - 12:58:15
01
milos21 napísal:
Žiadna autobusová firma nebude zamestnávať roky dopredu šoférov na miesta, ktoré ešte nemá ani vyhraté. Tak to nefunguje a tak sa s tým aj v súťaži počítalo, že Arriva bude mať určitý čas na zasaturovanie vodičov.


To mi nemusíš vysvetľovať, verejného obstarávania a súťaží sa zúčastňujem... Ale existujú zmluvy o budúcich zmluvách, garantované dohody a prísľuby... Ale nie, že idem do súťaže a v rukách nemám nič, len dúfam... Chápem, že ich situácia je zložitá (inak, tiež by ma zaujímalo prečo a za akých okolností odišli, resp. boli odídení z Nitry), ale problém si zasiali na začiatku, keby mali predbežne zazmluvnených (nie zamestnaných) vodičov, tak by sa Slovak Lines/HB mohli aj roztrhať... Nuž, ale každopádne, 30 litrov každé ráno je slušný masaker...
17.12.2021 - 13:05:36
02
ako si predstavuješ procesnazvaný pojmom: predbežné zazmluvnenie vodičov?

v Nitre boli odídení z podobného dovodu, neuspeli vo výberovom konaní

edit:
keby ťa to skutočne zaujímalo, tak si to dvoma klikmi nájdeš
17.12.2021 - 13:11:14
11
Na dotvorenie obrazu o HB Reavis mi neda nepripomenut aj toto:

https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/602366-parkovne-na-bicykel-euro-na-hodinu-aj-tak-vyzera-bratislavska-podpora-cyklodopravy/
17.12.2021 - 13:24:58
01
dotm napísal:
ako si predstavuješ procesnazvaný pojmom: predbežné zazmluvnenie vodičov?

v Nitre boli odídení z podobného dovodu, neuspeli vo výberovom konaní

edit:
keby ťa to skutočne zaujímalo, tak si to dvoma klikmi nájdeš


Zmluva o budúcej zmluve... A dík za info o Nitre...
17.12.2021 - 13:26:58
00
IMHO: Arriva logicky predpokladala, ze ked vyhra, tak doterajsi dopravca uz nebude mat tolko liniek aby dokazal vyuzit vsetkych svojich vodicov a ti po prepusteni prejdu k nim.
Nestalo sa? Kde su ti vodici? Maju aj pracu alebo su len nadalej zamestnani v Slovak Lines? V biznise sa robia rozne "zakernosti", napr. akceputuje sa vlastna strata ak to dokaze vyraznejsie poskodit konkurenta. (budem drzat ludi, aj ked nemam pre nich pracu, len aby nerobili pre konkurenta) alebo pockam na ponuku ako im zachranit zadok a formou subdodavky (za vyhodnu cenu) im poskytnem svojich vodicov.


Naposledy upravil Minikin dňa 17.12.2021 - 13:39:59, celkovo upravené 1 krát.

17.12.2021 - 13:35:16
00
Arriva mala rovnake problemy skoro uplne vsade, kde prisla - ci uz to bolo o autobusoch alebo vlakoch.. takze to nie je nic neobvykle... a to, ze k nim nepresli vodici zo slovak lines o niecom svedci (to ze tam nepresli este stale...)
17.12.2021 - 13:39:47
00
Nazgul napísal:
Takže podľa toho článku (blogu) je na vine Slovak Lines a nie Arriva, ktorá išla do súťaže s tým, že nemala personálne kapacity na naplnenie toho, čo garantovala v predmete súťaže, a dúfala, že ak vyhrá, tak to nejako polepí? Tak to sorry, ale to mi pripadá ako Matovičovo: "Lebo Fico"...

Samozrejme že nemala personálne kapacity. Ale mala určitý čas ktorý sa nakoniec radikálne skrátil. Tak logicky to nemohli stihnúť. Keby mal mať každý účastník súťaže zabespečené materiálne a personálne kapacity pri prihlásení do súťaže, to by sa takmer nikto takej súťaže nezúčastnil. Musí ale vedieť garantovať, že to dokáže splniť do daného termínu. Len tu sa termín výrazne skrátil.
17.12.2021 - 23:05:01
00
To vazne sa tu zastavate niekoho, kto vytlacil konkurenta tym, ze da soferom mensie platy a tych soferov ani nema?
A SL je tu ten zly??? :tmi:
18.12.2021 - 19:00:05
01
zly nezly - mne je na grc z toho zaciatku (ak je to teda cele pravda) - ako to "kupili" hlavne koli pozemkom, postavili OC stym ze kdesi v pivnici je stanica na ktorej zachvilku nebude nikto stat lebo pytaju velke eura za vjazd/vyjazd - a ked sa im nepodarilo vyhrat sutaz a nasledne nechcene autobusy predat inemu tak budu drzat soferov aby inemu spravili zle - to sa radsej vratme do jaskyne ak je toto ok.
18.12.2021 - 19:05:06
08

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up