Jano1987
Mesto: Bratislava
Založený: 05.05.2018
Príspevky: 2 817
Automobilky sa už veľmi kam na východ nemajú sťahovať. Chýba potrebná infraštruktúra, kvalifikovaná pracovná sila, na automobily vyrobené mimo EU sú rôzne dane atď. Navyše korona a aj situácia na Ukrajine ukazujú, že nie je možné mať rozdelenú výrobu po svete a mať len 1 zdroj. Ale to je niečo, o čom sa hovorilo už dávno pred 2020, len všetko fungovalo, tak načo to riešiť.
Rozmontovať a poskladať továreň inde je možné za 1-1,5 roka. Ale zamestnancov tak ľahko nezoženú. Aj teraz v okolí samotných automobiliek sú firmy, čo im dodávajú rôzne veci. Taký VW Bratislava má okolo 12-13 tisíc zamestnancov, ale len na Slovensku v pridruženej výrobe pre VW pracuje ďalších 40 000 ľudí. Podobne to bude aj v prípade ďalších automobiliek na Slovensku. Aspoň čo naposledy v 2019 som počúval SRO 1 a bola tam o tom debata. Logistické problémy, ceny pohonných hmôt atď... Slovensko, Poľsko, Maďarsko tak skoro o automobilky neprídu. Jediná hrozba čo je, že automobilky presunú výrobu do domovských krajín, ak klesne objem výroby na dlhšie obdobie. VW s SUV asi nie, ale pri PSA je to možné, verejnosť by ich zožrala, aj vláda, kedy zatvorili závod vo Francúzsku a na Slovensku by sa fungovalo ďalej, Hyundai/Kia asi nie keďže sú mimo EU firma, ale taký Jaguár/Land Rover to môže spraviť, otázkou je, keďže už nie sú v EU, aké sú tam podmienky.
Čo sa týka ťažkého priemyslu, otázkou je prístup EU k emisiám. Pre EU továrne platia brutálne emisné normy oproti tým napríklad v Číne, čím sa výroba značne predražuje, takže EU firmy nedokážu konkurovať mimo EU firmám. Nehovoriac o cenách energie. Aj Číňania sú schopní už vyrábať vysokokvalitné ocele, hliník atď. Zatiaľ je to riešené len dovoznými clami. Ale pokiaľ nebude v EU príkaz, že tovary predávané v EU budú musieť byť vyrábané podľa emisných noriem v EU aj keby boli z Bangladéša, tak EU výrobci budú ťahať za kratší koniec. Na druhú stranu, EU nie je celý svet a tým pádom EU výrobcovia strácajú schopnosť byť konkurenčný s inými výrobcami vo svete. Tak jednoduché to zase nie je.
Či sa to niekomu páči, alebo nie, z hľadiska surovín, tie z Ruska sú potrebné. Krátkodobo môže byť EU frajer, že nechceme, ale z dlhodobého hľadiska je to problém a značný, hlavne pre bežných obyvateľov. Nemci ako frajeri vypli jadrové elektrárne, ako náhrada sa postavili plynové. Zrazu problém. Takže sa prechádza na uhlie. Ekológia ide do úzadia.
Pár dní dozadu som čítal nejaký blog SME či DennikN či niečo také. Autor sa tam rozčuľoval nad "ačomyzmom". Aké sú ľudia svine, že si dovolia poukázať na to, že, aj oni chcú niečo, na čo majú nárok, že však na Ukrajine sa bojuje. Choďte vysvetliť človeku, čo už viac ako rok čaká na operáciu, že najprv čakal kvôli kovidu, lebo všetci riešili kovid akoby iné problémy neexistovali a teraz ho predbehne Ukrajinec. Na Slovensku sú tisíce zahraničných pracovníkov, či obyvateľov, ktorý reálne tiež potrebujú služby cudzineckej polície, inak im vyprší povolenie na pobyt, pracovné povolenia a iné veci a vďaka tomu prídu o prácu a aj o strechu nad hlavou, keď sa už 2 týždne nevedia dostať na cudzineckú políciu, lebo tá momentálne rieši len Ukrajinu. Všetci chápeme, že na Ukrajine sa bojuje, ale život na Slovensku sa kvôli tomu nezastaví a pravidlá a podmienky platia ďalej.
14.03.2022 - 11:50:52
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje.
Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
00