A smiem sa spytat, na zaklade coho to tvrdis? Predsa BG fit je prave o merani tychto disproporcii.
Citujem :
"Měl jsem velké bolesti prakticky po celé levé straně těla, které se stupňovaly s délkou jízdy. Dnes je to lepší než dřív, můžu už na kole sedět víc hodin bez extrémních bolestí," uvádí Kášek. Při BG FITu se u něj hýbalo skoro se vším. "Dostal jsem jiné, širší sedlo, zvýšili mi posed,
pravou nohu vypodložili podložkami (mám kratší nohu asi o 0,5 cm) a vyměnili vložky do treter," upřesňuje triky z laboratoře BG FIT cyklokrosový závodník David Kášek, vítěz cyklokrosu TOI TOI cup 2010 – 2011.
Zdroj:
http://cestovani.idnes.cz/odborne-upraveny-posed-na-kole-se-vyplati-radi-zkuseni-jezdci-pus-/ig_kolo.aspx?c=A110415_170933_ig_kolo_tom A toto je zas oficialny popis 2D nastavenia :
Nastavení v 2D rovině je základní úroveň nastavení jízdního kola. Kolo se nejprve upne do stojanu s trenažérem, uvede se do rovnováhy a poté se zaměří všechny podstatné proporce starého posedu, aby se kolo dalo případně uvést do původního stavu a aby bylo s čím nový posed porovnávat. Jako první se pomocí úhlu nohy v dolním mrtvém bodě šlapání nastaví správná výška sedla. Poté se vyladí předozadní poloha sedla a pozice kufrů. Tyto tři veličiny spolu úzce souvisí a tak pokud se změní jedna, musí se doladit i ostatní.
V tomto kroku se také kompenzuje případná disproporce v délkách dolních končetin, ať už v lýtkové nebo stehenní části. Může se také vybrat správná šířka a model sedla. Poté se na kolo aplikuje speciální stavitelný představec a hledá se vhodná délka a úhel představce, tak aby nejlépe odpovídali tělesným dispozicím a sportovním ambicím jezdce. Nakonec se nastaví sklon pák a ověří správná šířka řidítek. Kolo se opět přeměří a výsledky zanesou do tabulky pro pozdější možnou úpravu, případně se kolo hned na místě přizpůsobí výsledkům měření. Toto nastavení rozloží váhu přední části těla rovnoměrně po celé páteři a na ruce. Zároveň zklidní vaši pozici na
sedle a pomáhá dosáhnout ideálního napětí svalů. Cyklista se ocitá v tzv. neutrální pozici, která mu pomáhá rychleji reagovat na změny terénu, zlepšuje jeho
výkon aniž by plýtval energií a hlavně zvyšuje pohodlí po dobu celého výkonu.