Zober vela penazi a rob si co chces... :D

.... a dúfaj že ťa nik neprejde 8)
25.06.2008 - 18:05:08
00
Nejak mi tam nešmakuje tá 80tka
to je tusim len doporucena
25.06.2008 - 19:03:35
00
no ja som si ten zákonník trošku pozerala....deti musia nosiť prilbu všade, dospelí len mimo obce a asi len v pripade zníženej viditeľnosti sa musí nosiť reflexný odev.....vypadla tam pri tom povinnosť nosiť blikačku...
25.06.2008 - 20:41:44
00
keby len reflexny odev tak v pohode. to by sa podla mna dalo odbavit paskami.. predavaju reflexne popruhy na rukavy a tak.. resp na dres na vacky alebo na ruksak par popruhov ak nema a som reflexne vybaveny..
ale nosit 50korunovu vestu odmietam, naco mam potom funkcne materialy ked mam navrchu hentaku habaduru???
25.06.2008 - 20:56:48
00
Nieco mi uslo? Ma uz niekto z vas schvalene parlamentom nove pravidla cestnej premavky a dokonca su podpisane aj prezidentom?
25.06.2008 - 21:20:24
00
to je tusim len doporucena


to je minimalna povolena
25.06.2008 - 22:32:54
00
Zober vela penazi a rob si co chces... :D

...s tym celkom nesuhlasim :-)
ta osemdesiatka, je v modrom kruhu, cize bude prikazova "jestli se nemylim", to znamena, ze je to najnizsia rychlost, akou sa po dialnici moze ist za normalnych okolnosti
25.06.2008 - 22:43:22
00
...s tym celkom nesuhlasim :-)
ta osemdesiatka, je v modrom kruhu, cize bude prikazova "jestli se nemylim", to znamena, ze je to najnizsia rychlost, akou sa po dialnici moze ist za normalnych okolnosti


To bol iba podpich... :P
A hovorim,nech si zobere vela penazi a moze ist aj stodvacet... :P

Len ako napisal Lapierre,ci sa mu to oplati,riskovat.. :wink:
26.06.2008 - 08:26:27
00
Trocha to tu ozivim:

Takze uvediem, ako sa tieto veci mali, maju a budu mat:

Vyhlaska, ktora popisovala to co tu hladas bola Vyhlaska MDPaT SR 116/1997 a bola zrusena od 1.3.2005 zakonom 725/2004 Z.z. V nej bolo nieco take, ako: TECHNICKE PODMIENKY ZVLASTNYCH MOTOROVYCH VOZIDIEL A OSTATNYCH VOZIDIEL
napr. § 89 popisoval povinnu a doplnkovu vybavu bicykla.

Spolu s novym zakonom mala vzniknut aj nova vyhlaska. Ta ale este stale nie je schvalena (a to presli uz takmer 4 roky!!!) Napriklad to ze STK a Emisna kontrola pre auta su povinne bolo v zakone ale intervaly s ktorymi sa ma vykonavat mali byt obsahom tejto vyhlasky. A tak sme 1.5 roka nemali pravnu normu, na zaklade ktorej by ta mohli policajti pokutovat ze nemas STK alebo Emisnu. Takuto vyhlasku (je to 578/2006 Z.z.) schvalili az koncom roka 2006, teda po 1.5 roku.

Ale spat k veci: Teda takmer 4 roky platilo, ze povinne pre cyklistu bolo iba svietit za znizenej viditelnosti bez presne specifikacie ako svietit.(jedine obmedzenie - neoslnovat protiiducich, teda mohol si svietit aj ako auto)

Teraz je uz dana vyhlaska pripravena (KONECNE!!!) a je v medzirezortom pripomienkovom konani, platit bu mala zacat niekedy v druhej polovici roka 2009. Tu je navrh (este neschvaleny, ale velmi sa to menit uz nebude):

Narozdiel od predchadzajuceho znenia povinnej vybavy boli stvoritelmi vyhlasky objavene reflexne materialy ako aj to, ze tie nemusia byt umiestnene na bicykli ale staci ak su na odeve cyklistu. Vitajme v civilizacii!!!

Takze odrazky nie su povinne, ak mas reflexne prvky na odeve ktore ich nahradia.

V zakone o cestnej premavke najprv bolo navrhovane pre cyklistu za znizenej viditelnosti pouzivat "reflexny odev schvaleneho typu" kde bol odkaz na homologizovanu reflexnu vestu, ale to bolo v tych predchadzajucich navrhoch, realne schvaleny ma tam toto:

Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista jazdiaci
po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe
viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný
bezpečnostný odev.

Takze vestu mat nemusis! (To plati len pre slovensko, v madarsku je povinna vesta za znizenej viditelnosti)

VYHLASKA


§ 23

Bicykel

(1) Bicyklom je nemotorové vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily šliapaním do pedálov, ktoré je ovládané cyklistom pomocou riadidiel tak, že sedí na sedadle bicykla a drží sa riadidiel, pričom pri jazde má cyklista nohy na pedáloch.

(2) Bicykel musí byť vybavený na prevádzku v cestnej premávke

a) dvoma na sebe nezávislými účinnými brzdami s odstupňovateľným ovládaním brzdného účinku; bicykle pre deti predškolského veku vybavené voľnobežným nábojom s protišliapacou brzdou nemusia byť vybavené prednou brzdou,

b) spoľahlivo zaslepenými voľnými koncami rúrok riadidiel zátkami, rukoväťou a podobne,

c) zakončením ovládacích páčok bŕzd a voľných koncov riadidiel, ktoré musia mať hrany obalené materiálom pohlcujúcim energiu, alebo ak sú použité pevné materiály, musia mať hrany s polomerom zakrivenia najmenej 3,2 mm; páčky meničov prevodov, krídlové matice, rýchloupínače nábojov kolies, držiaky a konce blatníkov musia mať hrany obalené materiálom pohlcujúcim energiu, alebo ak sú použité pevné materiály, musia mať hrany s polomerom najmenej 3,2 mm v jednej rovine a v druhej rovine na ňu kolmej najmenej 2,0 mm,

d) maticami nábojov kolies, pokiaľ nie sú krídlové, rýchloupínacie alebo v kombinácii s krytom konca náboja,

e) zadným odrazovým sklom červenej farby spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy,[37]) pričom toto odrazové sklo môže byť kombinované so zadným svietidlom s červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy[38]) alebo nahradenými odrazovými materiálmi podobných vlastností. Odrazové sklo musí byť pevne umiestnené v pozdĺžnej strednej rovine bicykla alebo na ľavej strane čo najbližšie k nej vo výške 250 – 900 mm nad rovinou pozemnej komunikácie, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii ± 15° a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou ± 5°; zadné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu,[39])

f) predným odrazovým sklom bielej farby,37) odrazové sklo musí byť umiestnené v pozdĺžnej rovine nad povrchom pneumatiky predného kolesa v prípade stojaceho kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 40 mm, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii ± 15° a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou ± 5°; predné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu,39)

g) odrazovými sklami oranžovej farby37) na oboch stranách pedálov, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na obuvi alebo v ich blízkosti, 39)

h) na lúčoch predného a zadného kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby37) na každej strane kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 20 mm, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi na bokoch kolesa alebo na bokoch plášťov pneumatík či na koncoch blatníkov alebo bočných častiach odevu cyklistu,39)

i) jasne znejúcim zvončekom alebo podobným zariadením.

(3) Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený týmito zariadeniami pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie:

a) svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy;38) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu pozemnej komunikácie vo vzdialenosti najviac 20 mm od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne alebo neúmyselne zásahom cyklistu meniť; ak je pozemná komunikácia dostatočne a súvislo osvetlená, môže byť svietidlo nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom bielej farby,

b) svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy,38) pričom podmienky pre umiestnenie tohto svietidla sú zhodné s podmienkami pre umiestnenie a upevnenie zadného odrazového skla podľa odseku 2 písm. e). Zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť kombinované so zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 2 písm. e); zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom červenej farby so zhodnými fotometrickými vlastnosťami,

c) zdrojom elektrického prúdu, ak ide o zdroj so zásobou energie, ktorý musí svojou kapacitou zaistiť svietivosť svietidiel podľa písmen a) a b) po dobu najmenej 1,5 hodiny bez prerušenia.

(4) Za bicykel sa smie pripojiť prívesný vozík určený len na prepravu nákladu, ktorý nie je širší ako 800 mm, je vybavený zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 2 písm. e) čo najbližšie k bočným obrysom prívesného vozíka a je spojený s bicyklom pevným spájacím zariadením. Prívesný vozík musí byť vybavený na lúčoch kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby podľa odseku 2 písm. h) na každej strane kolesa. Ak prívesný vozík alebo jeho náklad zakrýva za zníženej viditeľnosti zariadenia pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie bicykla, musí sa prívesný vozík opatriť vľavo svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom podľa odseku 3 písm. b).

(5) Ustanovenia odsekov 2 a 3 sa nevzťahujú na bicykel prevádzkovaný v cestnej premávke účastníkom športovej akcie.

(6) Svetlo svietidla podľa odseku 3 musí byť vpredu a vzadu viditeľné v noci bez atmosferických porúch na vzdialenosť najmenej 150 m.

(7) Bicykel môže byť vybavený

a) blatníkmi, ktoré musia prekrývať celú šírku behúňa nezaťaženej pneumatiky z oboch strán,

b) krytom reťaze,

c) pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa,

d) nosičom batožiny.

(8) Ak je bicykel vybavený pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa, sedadlo musí byť pevne pripevnené a vybavené pevnými podperami nôh dieťaťa. Sedadlo a podpery musia byť vyhotovené a umiestnené tak, aby sa počas jazdy dieťa nemohlo zraniť, ani nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti jazdy.

(9) Ak je bicykel vybavený nosičom batožín, nosič musí byť riadne a spoľahlivo pripevnený a nesmie ovplyvňovať bezpečnosť jazdy.

(10) Bicykel vybavený postrannými pomocnými kolieskami nemožno používať na prevádzku v cestnej premávke.

(11) Pneumatiky a ráfiky nesmú vykazovať trhliny, praskliny a iné zjavné deformácie, ktoré by zjavne narúšali bezpečnosť jazdy.

(12) Vonkajší povrch bicykla nesmie mať špicaté alebo ostré výčnelky smerujúce von, ktoré by svojim tvarom, rozmermi alebo tvrdosťou spôsobili nebezpečenstvo poranenia osôb.

(13) Bicykel môže byť dodatočne vybavený pomocným motorčekom, pričom musí spĺňať technické požiadavky ustanovené v § 24.

(14) Bicyklom sa rozumie aj trojkolka, viackolka a viacsedadlové bicykle napríklad tandemy poháňané ľudskou silou. Trojkolka a viackolka musia byť vybavené aspoň jedným svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy.38) Zadné svietidlo musí byť pevne umiestnené na ľavej strane vo výške 250 – 900 mm nad rovinou pozemnej komunikácie.
29.01.2009 - 08:25:11
00
niekto mi hovoril ze aky oser mozes spravit ale neviem ci to je pravda
ak mas prilbu zavesenu na bicykli(nie na hlave) a zastavia ta policajti tak ti nic nemozu lebo prilbu mas :D
ak to niekto vyskusate a prejde vam to dajte vediet :wink:
29.01.2009 - 15:35:18
00
niekto mi hovoril ze aky oser mozes spravit ale neviem ci to je pravda
ak mas prilbu zavesenu na bicykli(nie na hlave) a zastavia ta policajti tak ti nic nemozu lebo prilbu mas :D
ak to niekto vyskusate a prejde vam to dajte vediet :wink:

Jediny "oser" urobis sebe ak to lebeňou praskneš o zem a prilbu budeš mať na riaditkach. V tomto pripade ti fakt policajti nič nemôžu, pretože si zjavne pripad pre ineho odbornika z odboru mediciny.
29.01.2009 - 15:44:14
00
pre dvoch, nie?
chirurg a po ňom psychiater :P
29.01.2009 - 18:48:14
00
buď chirurg alebo patológ ...
29.01.2009 - 19:57:44
00
kupil som si pred par dnami ...a bolo tam aj toto...

Prílohy:

Nove pravidla12.jpg
Nove pravidla12.jpg 184.39 KiB thumb_up0thumb_down

30.01.2009 - 08:48:31
00
ale viete ako to je ja som este na hlave prilbu nemal ze cely cas co bicyklujem a taky ludia ako ja to beru na lahku vahu lebo sa im este nic nestalo :)
takze az ked raz prezijem toho chirurga a psychiatra tak az potom budem nosit prilbu:)
30.01.2009 - 14:45:22
00
keyboard_arrow_up