Chore je predavat SUV a tvrdit, ze su bezpecne, to je priam hoax. Ludia tomu chcu verit, lebo viac plechu viac bezpecia a posed v aute im dava pocit kamionu. Premysel na to len nabehol a pouzil to na marketing. Ale ich prichod a pocet na cestach je jednoznacne zla sprava pre vsetkych. 4x4 ma sice lepsi trakciu ako bezny sedan, ale
brzdi tiez "len"4 kolesa. Za to ma tazisko ovela vyzsie, hmotnost ovela vacsiu, pruzenie maksie, neodpruzenu hmotnost vyzsiu ... Vela novych majitelov SUV na to pride tradicne pri prvom snehu. Ked sa dokazu rozbehnutr skoro, ako by sneh nebol, ale ked slapnu na
brzdy pride vytriezvenie. To je obvikle prvy krtat co bezny vodic vobec zisti ako sa auto chova po strate gripu a obvikle je neskoro.
Toto je rovnaká hlúposť, ako tvrdiť, že autá s vyoským výkonom sú nebezpečné, lebo ideš rýchlo a nedobrzdíš. Vzdy je to o vodičovi. A predpokladám, že o pasívnej bezpečnosti sa tu nebavíme.