Staci jazdit podla predpisov. Ale napr tu v okoli Galvaniho prikazany smer, jednosmerky,... casto ignoruju. A ked mozu soferi, tak samozrejme aj cyklisti na to prdia...
randy: nestaci, ani nahodou .. okrem toho v predpisoch je na druhej najdolezitejsej pozii po bezpecnosti plynulost.
lukasm : "jazdi tak, ako keby ta vsetci chceli zabit" , presne tak.
lukasm : Zastavka na znamenie je oznacena. Ale bus pruh je lepsi , ako to, co sa ma jazdit. Dovod ? Veterny tunel, ked ta zamkne bus z prava a auto/kamion zlava = si mrtvy.
no ono je pravda, co pises, ale napravo od busu jazdit tiez nic moc... on sa dolava neuhne, ak nema kam, cize v podstate vychadza mi z toho len to, ze proste po takych debilnych cestach radsej nejazdit...
Uz som to pisal viackrat - najbezpecnejsie je jazdit stredom bus pruhu. Stredom preto, aby cyklistu neohrozovali ***** vodici osobnych aut, ktorym sa nechce cakat v standardnom pruhu a obiehaju ostatnych cez bus pruh. Takto tam ani nevojdu, lebo im je jasne, ze "cesta zarubana".
A jazda v bus pruhu nie je ziadny problem, staci sledovat dianie za sebou a ked sa nahodou raz za cas nejaky bus priblizuje, tak sa v predstihu uhnut dolava do standardneho pruhu. Ale s ohladom na dlzku väcsiny bus pruhov v BA a rychlost cyklistu dajme tomu 30 km/h naozaj nie je velmi caste, ze sa treba uhybat, kedze cely bus pruh prejde cyklista väcsinou skor, ako sa nejaky bus ukaze. Asi len na Prazskej a Brnianskej su busy vyrazne rychlejsie ako cyklista.
dnes som šiel traktorom na STK do nového mesta nad váhom, po tej ceste kde minule zrazilo toho cyklistu, cestou tam aj späť ma predbehlo asi tak 13 aut na zákaze obiehania a jeden aj cez dve plné čiary. pričom dodatková tabuľa je len na jednom úseku, že traktory sa smú predchádzať.. som zvedavý koľkí z vás cestných slniečkarov, čo sú za každú cenu za dodržiavanie predpisov by to za mnou bavilo ísť rýchlosťou 30km/h
Uz som to pisal viackrat - najbezpecnejsie je jazdit stredom bus pruhu. Stredom preto, aby cyklistu neohrozovali ***** vodici osobnych aut, ktorym sa nechce cakat v standardnom pruhu a obiehaju ostatnych cez bus pruh. Takto tam ani nevojdu, lebo im je jasne, ze "cesta zarubana".
A jazda v bus pruhu nie je ziadny problem, staci sledovat dianie za sebou a ked sa nahodou raz za cas nejaky bus priblizuje, tak sa v predstihu uhnut dolava do standardneho pruhu. Ale s ohladom na dlzku väcsiny bus pruhov v BA a rychlost cyklistu dajme tomu 30 km/h naozaj nie je velmi caste, ze sa treba uhybat, kedze cely bus pruh prejde cyklista väcsinou skor, ako sa nejaky bus ukaze. Asi len na Prazskej a Brnianskej su busy vyrazne rychlejsie ako cyklista.
Nie je to bezpečné riešenie pendlovať od okraja do stredného pruhu, ktorý je akurát plný áut aj keď ideš 30 km/h a viac. A hlavne v meste, kde je prvom rade na nezaplatenie sa hlavne pozerať pred seba čo sa deje, lebo stačí okamih, keď sa budeš stále obzerať za seba, či sa na teba nevalí nejaký trolejbus a zatiaľ ti niekto vybehne z bočnej, alebo skríži cestu pri odbočovaní zo stredného pruhu. Navyše tieto buspruhy využívajú neoprávnene aj linky z horných-dolných, ktoré nestoja na všetkých zastávkach MHD. Neoprávnene preto, lebo je to vyslovene vyhradený pruh pre MHD a nie SADky a iných dopravcov.
Napr. pred dvomi dňami sa v tomto pruhu snažil predbehnúť, všetky pomaly idúce autá na Prievozskej, autobus SAD DS. V úseku od Miletičovej po Bajkalskú nemal aj tak možnosť ma míňať. A pritom som mu vôbec nezavadzal v tom buspruhu. Najprv sa tam motala socka s káričkou plnou šrotu, rovno po ceste pri obrubníku, potom tam šiel "bicyklista" asi 15 km rýchlosťou, potom mu tam vystrčil predok auta šofér, ktorý sa snažil dostať z parkoviska do plného stredného jazdného pruhu a potom ho pribrzdil zase típek, ktorý sa snažil dostať na vedľajšiu cestu tak mu musel križovať pruh. Aj kvôli takýmto situáciám je lepšie jazdiť mimo tento buspruh. Jediný problém bol v tom, že sa nikdy ten autobus nemohol natlačiť do stredného pruhu, lebo by ma vytlačil z mojej jazdnej dráhy. Takže vždy musel spomaliť a skoro zastaviť, lebo so mnou išiel súvislý prúd vozidiel, ktoré išli asi tak o 5 km rýchlejšie. Ja po Prievozskej vždy valím medzi 35-40 aby som stíhal zelenú vlnu.
Navyše tieto buspruhy využívajú neoprávnene aj linky z horných-dolných, ktoré nestoja na všetkých zastávkach MHD. Neoprávnene preto, lebo je to vyslovene vyhradený pruh pre MHD a nie SADky a iných dopravcov.
Toto si s kade zobral? Ja tade jazdím dosť často (Prievozská) a nevšimol som si že by tam bolo dodatočné značenie, že ten pruh je len pre MHD. Ale možno sa len slabo pozerám, tak preto sa pýtam.
JOLI, mna naozaj nemusis presviedcat o tom, ze jazda v prazdnom bus pruhu je nebezpecnejsia ako jazda v pruhu plnom aut. Ja Ti to totiz nezozeriem kedze tak jazdim a viem to porovnat. Ale neberiem Ti Tvoj nazor, pokojne jazdi dalej v pruhu s autami.
Toto si s kade zobral? Ja tade jazdím dosť často (Prievozská) a nevšimol som si že by tam bolo dodatočné značenie, že ten pruh je len pre MHD. Ale možno sa len slabo pozerám, tak preto sa pýtam.
JOLI, mna naozaj nemusis presviedcat o tom, ze jazda v prazdnom bus pruhu je nebezpecnejsia ako jazda v pruhu plnom aut. Ja Ti to totiz nezozeriem kedze tak jazdim a viem to porovnat. Ale neberiem Ti Tvoj nazor, pokojne jazdi dalej v pruhu s autami.
Ja ťa ani nechcem presviedčať. Iba rád plynulú jazdu bez nejakého splašeného pendlovania medzi pruhmi.
Tiez jazdim v tom 200m buspruhu v KE uplne jednoduchym sposobom. Ked stoji bus na zastavke pockam a zavesim sa za neho. Ked zastavi, tak ho obehnem a este sa mi nestalo aby ma opat dobehol.
Už viem čo myslíš, ale vyhradené pre MHD je to iba od Alzy po križovatku s Bajkalskou, t.j. cca 150m. Pred tým aj po tom sú značky, vyhradené pre autobusy, bez dodatkových tabúľ.
Včera išiel tesne pred Mostom pri Bratislave nejaký samovrah na žiletke v najväčšej ***** v úplnej tme, v padajúcej hmle, zadné svetlo mu nefungovalo, vpredu nejaká LEDka slabšia ako čajová sviečka; to sú fakt už niektorí cyklisti unavení životom?
Ziletkari si na svetla moc nepotrpia, a to kvoli ich velkosti a vahe. Aj do tmy vybaveny ziletkar ma casto len mini blikacky kam sa davaju tie malicke hodinkove baterky cr2032. Ich vykon moze byt spociatku celkom ok, ale nevydrzia dlho a ak to jazdec zanedba tak ide potme.
... Aj do tmy vybaveny ziletkar ma casto len mini blikacky kam sa davaju tie malicke hodinkove baterky cr2032. Ich vykon moze byt spociatku celkom ok, ale nevydrzia dlho a ak to jazdec zanedba tak ide potme.
kazda nova cr2032 vydrzi dlhsie ako 3-6 dni neustalej prevadzky (a to ona vydrzi dlhsie - kolko presne sa da zistit )
takze ak ma niekto blikacku a nevidiet ho, tak je to iba jeho chyba ...
Už viem čo myslíš, ale vyhradené pre MHD je to iba od Alzy po križovatku s Bajkalskou, t.j. cca 150m. Pred tým aj po tom sú značky, vyhradené pre autobusy, bez dodatkových tabúľ.
Tabuľa je aj pred križovatkou s Jarabinkovou. Samotný zákaz je už od BC Apollo 1 ako začína Prievozská. Vlastne pred každou križovatkou je tabuľa označujúca radenie pruhov s tým zákazom. Aký význam má stále sa presúvať pred križovatkou do stredu a za križovatkou zase k obrubníku, keď za 200 m je zase tabuľa so zákazom a takto dookola v oboch smeroch na Prievozskej.
Akurat dnes som tadial isiel a to znacenie je uplne carovne. Chaoticka zmes bielych a modrich tabul, pricom biele vyznacuju bus pruh a modre len MHD. Z pohladu cyklistu je to jedno, nemame tam co hladat tak ci tak.
Dneska som si vynimocne skratil jazdu cez chodnik na lavej strane cesty. Na chodniku vtedy nebol ziaden chodec. Zrazu vpredu vlavo zbadam auto vychadzajuce z branky smerom na vozovku cez chodnik. Spomalil som, aby presiel, avsak on zastavil tak v tretine chodnika - zrejme mi daval prednost. Tak som to riskol a presiel som popred neho opatrne s rychlostou chodca.
Na chodniku som sice bol ako cyklista ilegalne, ale keby som na nom chcel zastavit, vraj je vtedy moja jazda legalna, co vodic auta nemoze vediet.
Kto ale ma v takomto pripade prednost? Vidim to tak fifty-fifty.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
lukasm : "jazdi tak, ako keby ta vsetci chceli zabit" , presne tak.
lukasm : Zastavka na znamenie je oznacena. Ale bus pruh je lepsi , ako to, co sa ma jazdit. Dovod ? Veterny tunel, ked ta zamkne bus z prava a auto/kamion zlava = si mrtvy.
Zavisi to od situacie, ale v pruhu vedla buspruhu preto treba jazdit aspon 1 m od jeho praveho okraja.
A jazda v bus pruhu nie je ziadny problem, staci sledovat dianie za sebou a ked sa nahodou raz za cas nejaky bus priblizuje, tak sa v predstihu uhnut dolava do standardneho pruhu. Ale s ohladom na dlzku väcsiny bus pruhov v BA a rychlost cyklistu dajme tomu 30 km/h naozaj nie je velmi caste, ze sa treba uhybat, kedze cely bus pruh prejde cyklista väcsinou skor, ako sa nejaky bus ukaze. Asi len na Prazskej a Brnianskej su busy vyrazne rychlejsie ako cyklista.
A jazda v bus pruhu nie je ziadny problem, staci sledovat dianie za sebou a ked sa nahodou raz za cas nejaky bus priblizuje, tak sa v predstihu uhnut dolava do standardneho pruhu. Ale s ohladom na dlzku väcsiny bus pruhov v BA a rychlost cyklistu dajme tomu 30 km/h naozaj nie je velmi caste, ze sa treba uhybat, kedze cely bus pruh prejde cyklista väcsinou skor, ako sa nejaky bus ukaze. Asi len na Prazskej a Brnianskej su busy vyrazne rychlejsie ako cyklista.
Nie je to bezpečné riešenie pendlovať od okraja do stredného pruhu, ktorý je akurát plný áut aj keď ideš 30 km/h a viac. A hlavne v meste, kde je prvom rade na nezaplatenie sa hlavne pozerať pred seba čo sa deje, lebo stačí okamih, keď sa budeš stále obzerať za seba, či sa na teba nevalí nejaký trolejbus a zatiaľ ti niekto vybehne z bočnej, alebo skríži cestu pri odbočovaní zo stredného pruhu. Navyše tieto buspruhy využívajú neoprávnene aj linky z horných-dolných, ktoré nestoja na všetkých zastávkach MHD. Neoprávnene preto, lebo je to vyslovene vyhradený pruh pre MHD a nie SADky a iných dopravcov.
Napr. pred dvomi dňami sa v tomto pruhu snažil predbehnúť, všetky pomaly idúce autá na Prievozskej, autobus SAD DS. V úseku od Miletičovej po Bajkalskú nemal aj tak možnosť ma míňať. A pritom som mu vôbec nezavadzal v tom buspruhu. Najprv sa tam motala socka s káričkou plnou šrotu, rovno po ceste pri obrubníku, potom tam šiel "bicyklista" asi 15 km rýchlosťou, potom mu tam vystrčil predok auta šofér, ktorý sa snažil dostať z parkoviska do plného stredného jazdného pruhu a potom ho pribrzdil zase típek, ktorý sa snažil dostať na vedľajšiu cestu tak mu musel križovať pruh. Aj kvôli takýmto situáciám je lepšie jazdiť mimo tento buspruh. Jediný problém bol v tom, že sa nikdy ten autobus nemohol natlačiť do stredného pruhu, lebo by ma vytlačil z mojej jazdnej dráhy. Takže vždy musel spomaliť a skoro zastaviť, lebo so mnou išiel súvislý prúd vozidiel, ktoré išli asi tak o 5 km rýchlejšie. Ja po Prievozskej vždy valím medzi 35-40 aby som stíhal zelenú vlnu.
Toto si s kade zobral? Ja tade jazdím dosť často (Prievozská) a nevšimol som si že by tam bolo dodatočné značenie, že ten pruh je len pre MHD. Ale možno sa len slabo pozerám, tak preto sa pýtam.
Všímaj si lepšie zvislé dopravné značenie. V strede šípky je značka zákaz jazdy všetkým vozidlám a pod tým dodatkový rámček s textom Okrem MHD.
https://www.google.sk/maps/@48.1484201,17.1471998,3a,75y,77.33h,94.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZKl7zY9IupvXdKiHeSnFgA!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk
Ja ťa ani nechcem presviedčať. Iba rád plynulú jazdu bez nejakého splašeného pendlovania medzi pruhmi.
https://www.google.sk/maps/@48.1484201,17.1471998,3a,75y,77.33h,94.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZKl7zY9IupvXdKiHeSnFgA!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk
Už viem čo myslíš, ale vyhradené pre MHD je to iba od Alzy po križovatku s Bajkalskou, t.j. cca 150m. Pred tým aj po tom sú značky, vyhradené pre autobusy, bez dodatkových tabúľ.
vyzera, ze ano
kazda nova cr2032 vydrzi dlhsie ako 3-6 dni neustalej prevadzky (a to ona vydrzi dlhsie - kolko presne sa da zistit )
takze ak ma niekto blikacku a nevidiet ho, tak je to iba jeho chyba ...
Tabuľa je aj pred križovatkou s Jarabinkovou. Samotný zákaz je už od BC Apollo 1 ako začína Prievozská. Vlastne pred každou križovatkou je tabuľa označujúca radenie pruhov s tým zákazom. Aký význam má stále sa presúvať pred križovatkou do stredu a za križovatkou zase k obrubníku, keď za 200 m je zase tabuľa so zákazom a takto dookola v oboch smeroch na Prievozskej.
Na chodniku som sice bol ako cyklista ilegalne, ale keby som na nom chcel zastavit, vraj je vtedy moja jazda legalna, co vodic auta nemoze vediet.
Kto ale ma v takomto pripade prednost? Vidim to tak fifty-fifty.