no dnes kratsie pojazdenie, siel som rovnake stupaky ako pred tyzdnom a subjektivne sa mi islo ocosi lahsie v strmych usekoch :) ale mozno som len lepsie vyspaty hehe
kazdopadne som inak ani nepostrehol ze mam ovalny prevodnik, slapalo sa mi tak nejak normalne, ako pri kruhovom..
06.12.2015 - 22:16:09
00
Ano bude zatym aj ten spanok, ja tez tak...ked som nato sadol prve zabery boli WAW a potom pohoda, ale tuhli mi lytka, kazdopadne aj dole kopcom mozes pedalovat ocosi lepsie ako s kruhovym .D
06.12.2015 - 22:46:24
00
Ja som najväčší prínos oválu postrehol pri jazde na Anp a vyššie až po maximum. Tam je to (aspoň u mňa) v porovnaní s klasikou riadne veľký prínos. Pre upresnenie, danú jazdu som skúšal asi až po 3 týždňoch jazdenia na ováloch, takže nejaké placebo by som do toho moc nezahŕňal. :)
06.12.2015 - 22:48:49
00
Dnes som dal 1. výjazd na ovalnom prevodníku od Absolut Black 30 zubov na mojom Stumpovi. Po vzore T max som implementoval aj ja na identický bike a pocity sú " vesměs " pozitívne...Ja som ani po prvých metroch nepostrehol rozdiel medzi kruhom a oválom. Strmé výšlapy išli o trošku ľahšie oproti 32 kruh, človek má pocit , že to akosi zaberá po celej dráhe opísaného kruhu- teda oválu...bez mŕtveho bodu, ktorý som mal problém prekonať , vďaka môjmu hendikepu...Dnes to skutočne nebolo na objektívne hodnotenie , nakolko som išiel na výjazd energeticky "podvýživený" a neoddýchnutý... Mám ešte jednu skúsenosť o ktorú by som sa s vami rád podelil...A tou je inkompatibilita skrutiek zo sady X1 32T originál BCD 94 , pri pokuse namontovať AB prevodník ovál 30 zubový...sú tam použité odlišné - kratšie a tučnejšie skrutky, ktoré vám do Absolut Black prevodníka nebudú pasovať. Riešením je kúpiť originál predražené , ale doporučené skrutky AB alebo použiť skrutky zo Shimano prevodníka / vyradený starši / , ktoré pasujú presne rozmerom, no možno sú o trošku kratšie ako doporučený originál. Ja som ich / Shimano skrutky / dal na plných 5 závitov- držia po zakápnutí závitovým lepidlom dostatočne. Ovál DOPORUČUJEM, len pozor na skrutky , aby ste " nenafrézovali " nový závit do prevodníka Absolut Black pôvodnými skrutkami zo Sram X1 kľúk a tým ho zničili :!: . Tak nech nám to VÁLA...

Prílohy:

Komentár súboru: Pôvodná " zadná skrutka " z originál Sram 1000 kľúk
IMG_0781.JPG
IMG_0781.JPG 512.64 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Skrutka zo starého Shimano prevodníka
IMG_0782.JPG
IMG_0782.JPG 500.73 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Ovál Absolut Black 30T so skrutkami zo starého Shimano prevodníka
IMG_0779.JPG
IMG_0779.JPG 418.97 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Zkompletizované AB oval 30T Sram 1000 kluky BCD 94
IMG_0783.JPG
IMG_0783.JPG 400.37 KiB thumb_up0thumb_down

15.12.2015 - 21:21:01
02
A ešte jeden , veľmi dôležitý poznatok , týkajúci sa správnej montáže a tým pádom aj funkcie oválneho prevodníka. Absolut Black prevodník montovať, tak aby ten malý " výbežok " na prevodníku bol skrytý za kľukou :!:

Prílohy:

Komentár súboru: Tak montuj...
oval_elliptical_94bcd_chainring_1-správna montáž.jpg
oval_elliptical_94bcd_chainring_1-správna montáž.jpg 66.69 KiB thumb_up0thumb_down

16.12.2015 - 23:23:12
02
ja som absolvoval v nedelu prvy cyklokros s ovalnym 38z prevodnikom - predtym som jazdil 36/46 kluky a vacsinu casu na 36ke - s ovalom o 2 zuby vacsim som mal pocit ze ma len 34z - v stupaniach som vobec nemusel radit najlahsi prevod vzadu, slapalo sa ovela lepsie. na asfalt rovinach vsak uz troska chybala rychlost, musim kupit nabuduce kazetu zacinajucu na 11z (teraz mam 12)
ocakavam aj lepsiu odolnost v blate, zial/nastastie bola hlina zamrznuta a blato sa nekonalo :)
16.12.2015 - 23:46:11
00
Ono to tak aj je, ze v konecnom dosledku je trosku menzi, moj 34z oval je pisany, ze zhruba zodpoveda 33z klasickemu prevodniku. 38z oval bude nieco asi cca 36.5z
17.12.2015 - 09:20:31
00
Ináč po dvoch , po sebe nasledujúcich dňoch, čo som bol na " ováloch" mám svalovku na svaloch , ktoré som pravdepodobne pri kruhovom prevodníku nezapájal do pohybu...Tzv. zadné stehná, lýtkové svaly . Milujem ten pocit :D
17.12.2015 - 09:44:30
00
skromna skuska ovalu :) prototyp je na svete a bude skusany...30 zubov a 64 bcd..

Prílohy:

30t 64 BCD oval.jpg
30t 64 BCD oval.jpg 229.75 KiB thumb_up2thumb_down

17.12.2015 - 10:04:53
01
lto napísal:
Ono to tak aj je, ze v konecnom dosledku je trosku menzi, moj 34z oval je pisany, ze zhruba zodpoveda 33z klasickemu prevodniku. 38z oval bude nieco asi cca 36.5z


to pisu o pocite, ale realne tahas stale 38z, tak ako s kruhovym - cize jedno otocenie kluk by malo preniest rovnaku rychlost na zadne koleso
17.12.2015 - 11:15:42
00
To je asi ten dosledok, ze vzhladom na oval tahas akokeby mensi prevodnik a teda lahsie sa slape, pricom na to jedno otocenie sa posunies o rovnaku vzdialenost ako s kruhovym.
To bude ako s pocitovou teplotou, teplomer hlasi teplo, ale v skutocnosti mrznes :D
Tieto prevodniky, to je zlata bana pre vyrobcov, lebo mozu vymyslat do nekonecna :lol:
17.12.2015 - 11:19:30
00
Ako hovoria hoši z OneUp:
"Forget any of the power gain claims that you've heard from the road side of the sport. For mountain, oval rings provide a more constant torque to the rear wheel thereby reducing spinouts and stalls on tough climbs."
Takže ide o "more constant torque", čo dáva zmysel, pretože vrámci jedného pretočenia kľúk strávia nohy viac času v zábere a menej času okolo úvratí oproti klasickému kruhu, Ten rozdiel nebude nejak závratný, ale mal by sa teoreticky prejaviť, keď treba liezť do veľkého stúpania a hlavne keď je trakcia problematická, na šutroch, koreňoch a tak.
17.12.2015 - 12:03:56
00
Chystám sa otestovať návrat ku kruhu, vo svete píšu, že až vtedy poriadne pocítili rozdiel.
17.12.2015 - 12:06:44
00
Ramon1 napísal:
Ináč po dvoch , po sebe nasledujúcich dňoch, čo som bol na " ováloch" mám svalovku na svaloch , ktoré som pravdepodobne pri kruhovom prevodníku nezapájal do pohybu...Tzv. zadné stehná, lýtkové svaly . Milujem ten pocit :D


zaujimave, takze to vyzera tak, ze pri jazde s ovalom sa zapajaju aj svaly ktore su pouzivane iba pri chodzi a behu. Asi by som si to teda aj ja mal zaobstarat, a potom aspon nebudem mat vzdy po dlhom pesom vylete s xmenmi tri dni svalovicu.
17.12.2015 - 12:08:31
00
Duroslav napísal:
Ako hovoria hoši z OneUp:
"Forget any of the power gain claims that you've heard from the road side of the sport. For mountain, oval rings provide a more constant torque to the rear wheel thereby reducing spinouts and stalls on tough climbs."
Takže ide o "more constant torque", čo dáva zmysel, pretože vrámci jedného pretočenia kľúk strávia nohy viac času v zábere a menej času okolo úvratí oproti klasickému kruhu, Ten rozdiel nebude nejak závratný, ale mal by sa teoreticky prejaviť, keď treba liezť do veľkého stúpania a hlavne keď je trakcia problematická, na šutroch, koreňoch a tak.

Lenze more constant torque = power gain :)
17.12.2015 - 12:44:50
00
keyboard_arrow_up