Tu sa spína pri +10 stupňoch na svojom čidle (nie to čo vidíš na budíkoch)
Dovtedy sa vie motor zohriať aj sám a pri nižších sa zase zohreje bufíkom

Ešte k tomu bufiku: rozdiel v spotrebe je tuším 0,5 l na hodinu, ale zase máš o 0,5 litra nižšiu spotrebu kým sa zohreje motor (presné čísla už neviem, ale bolo to skoro rovnaké)
Smrad a dym tam je, ak kvôli niečomu blbne spaľovanie - väčšinou spôsobené prepáleným sitkom.Ja okrem zvuku štartujúcej stíhačky nevnímam nič. Možno ešte občas občas cvakanie naftového čerpadla

A to rýchle zahriatie bolo po oprave očividné
30.12.2015 - 12:32:25
01
Ok, dik. Skusim ho teda dat spojazdnit a skontrolovat termostat.
30.12.2015 - 12:33:57
00
Ked sa auto nezohrieva je stale otvoreny termostat. Stale cirkuluje voda a tym padom sa nema ako zohriat.Ked nechaš naštartovane na mieste a teplota stupne a pri naslednej jazde zase klesne,je to na 100% termostat. Nezatvara.
30.12.2015 - 13:05:07
00
matko001 napísal:
Tu sa spína pri +10 stupňoch na svojom čidle (nie to čo vidíš na budíkoch)
Dovtedy sa vie motor zohriať aj sám a pri nižších sa zase zohreje bufíkom

Ešte k tomu bufiku: rozdiel v spotrebe je tuším 0,5 l na hodinu, ale zase máš o 0,5 litra nižšiu spotrebu kým sa zohreje motor (presné čísla už neviem, ale bolo to skoro rovnaké)
Smrad a dym tam je, ak kvôli niečomu blbne spaľovanie - väčšinou spôsobené prepáleným sitkom.Ja okrem zvuku štartujúcej stíhačky nevnímam nič. Možno ešte občas občas cvakanie naftového čerpadla

A to rýchle zahriatie bolo po oprave očividné


Nie moc k veci ale hlásim, že ja mám prepálené sitko. Sa zistilo pri predvianočnom servise a po novom roku mi ho vymenia. :)
30.12.2015 - 13:51:41
00
Cize dymis, alebo ides rovno do nefunknceho stavu?
30.12.2015 - 14:12:36
00
Vsetko funguje, podla mojich pocitov úplne normálne akurát som postrehol že odspodku nejako smraďodymím. :) A keďže neviem o autách nič tak som sa na to spýtal pri výmene oleja a na moje prekvapenie spomenuli nejaký bufík a prepálené sitko na ňom. :)
30.12.2015 - 14:57:18
00
Keby to bolo moc zle, tak by ti to hodilo 5 chybovych hlasok a prestalo by to dymit. Ale tym padom aj fungovat :-)
30.12.2015 - 15:33:56
00
Tak sa mi ozval chlap jej priateľ, že je auto u mechanika, mechanik ešte nič nerozobral ale povedal že to bude buď tesnenie pod hlavou alebo hlava valcou. Mi povedal že ak nechcem uhradiť náklady na opravu, môžte si prisť po auto alebo príde výzva právnika. Ja som mu povedal že neviem ako stým jazdil že jazdil stým mesiac a ozval sa po mesiaci.

Potom mi ešte ona volala že s právničkou hovorila že môže vrátiť auto do pol roka keď sa naskytne takáto chyba, že mi príde výzva domov
30.12.2015 - 16:34:09
00
To sú pekné pokusy.
30.12.2015 - 16:37:51
00
Jasné musí si dať znalecký posudok spraviť najrpv a ten podľa mňa výjde viac než oprava lebo to bude fakt len termostat alebo vodna pumpa, V horšom Tesnenie alebo hlava ale to sa dá tiež celkom lacno vyriešiť. A dozvedel som sa že 22dní je dosť dlhá doba na opotrebovanie hocičoho, takže nemá na to právo
30.12.2015 - 16:56:57
00
To je všetko ništ. Ja som si dnes všimol, že moje auto má vyhrievané spätné zrkadlá. A ani sa nepýtajte kedy som to auto kupoval. :-)
30.12.2015 - 18:26:32
06
Turbi aj ja! :-D bol som na wapke cistit sajrajt, a voda okamzite namrzala, reku rozmrazim na oboch sklach a zatial ocistim spataky :-D a oni rozmrzli :-D
30.12.2015 - 22:04:32
00
matko001 napísal:
A to sa ti to auto v zime v pohode zohrialo? Poznam az moc ludi co jazdia v zime v bundach, lebo im nejde bufik a nevedia to za menej ako hodinu zohriat.

Ale ak tak, tak potom termostat.

BTW: preco ho mas odpojeny?

Tak tak...na dieslovom sharane sme mali pokazeny bufik a auto sa nevedelo zohriat a po oprave to bolo raz dva, navyse sme tam mali dorobene aj spinacie hodiny. Moja benzinova alhambra sa zohreje pekne rychlo aj bez bufika :)
31.12.2015 - 00:21:05
00
matko001 nevieš či problém s termostatom vie VAG detekovat?
31.12.2015 - 11:26:29
00
termostat je mechanicky. cize nie. Mozno by sa porovnat nejake teploty na bloku a niekde inde, ale nemyslim.

Ved zohraj motor na tych 70 stupnov a chyt hadicu co ide do chladica a hned uvidis, ci je tepla, alebo studena. Nemala by byt tepla. Otvarat by sa mal pri 74 stupnoch, ale to si len velmi matne pamatam - za tu teplotu ruku do ohna rozhodne nedam.

Ak chces presne vediet ako sa otvara, tak vymontovat, dat do hnca s vodou a teplomerom a zohrievat a uvidis kedy sa otvori

BTW: never nadmerne budikom, kedze radi trosku klamu - aj ked nahodou ukazuju 90 stupnov, tak malokedy tak je naozaj presnych 90 (rozpatie je uz niekde od 80...)


Este posledna vec, co mi napadla - za tepla startuje dobre? Viac krat som pocul o odidenom cidle na motore, ktore potom kecalo a aj ked bol zohriaty, tak sa snazil nastartovat ako studeny a robilo to zle.
31.12.2015 - 11:33:47
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up