
Som rád, že sa tu rozbehla celkom slušná diskusia.
Túto tému som vytvoril kvôli tomu, aby aj menej skúsení bikeri medzi nami vedeli, že sa im do rúk môžu dostať
bike komponenty tej istej značky, s tým istým označením, za rovnakú cenu, ALE nemusia byť vyrobené z rovnako kvalitného materiálu.

Všetko je to o poctivosti predajcu, ktorý predáva takéto komponenty, či také komponenty nižšej kvality bude predávať za nižšiu cenu, čo by bolo v poriadku, lebo pri kúpe takýchto dielov, viem čo kupujem a nebudem sa čudovať, že nevydržia toľko km ako komponenty prvej akostnej triedy, alebo inej značky, alebo niekomu inému.
Problémom sú ale predajci bike komponentov, ktorí jednoducho predávajú všetky komponenty rôznych akosti predávajú za rovnakú cenu, bez upozornenia na nižšiu kvalitu spracovania bike komponentu. Nemusím dúfam písať, že prečo to predávajú za rovnaké ceny.

NO česť výnimkám.

Príklad môže byť aj toto naše fórum o komponentoch, kde píšeme, koľko komu vydrží
kazeta alebo reťaz, alebo plášť, alebo brzdový kotúč. Čudujeme sa, že prečo tomu vydrží napr. kazeta X kusov reťazí a inému len dve reťaze, pri dodržaní tých istých pravidiel výmeny. TU JE NA TO ODPOVEĎ.

Mám stále za to, že si tým výrobca takýchto dielov v rôznych kvalitatívnych úrovniach poškodzuje svoju značku. Nikto mu nemôže zaručiť, že sa jeho OEM diely nižšej kvality určené na nové
biky nedostanú na pulty obchodov ako náhradný diel, ktorý by mal byť za tú cenu vyrobený kvalitnejšie. Viď čo napísal Martinux o českých e-shopoch, nakúpia nové biky a potom ich rozpredajú na diely. A už sú diely nižšej kvality na pultoch. A takto to môže urobiť hociktorý predajca. Nič mu v tom nebráni, neporušuje žiadny zákon. A nalejme si čistého vínka, ľudia, ktorí sú priamo pri skladaní nových bikov určite tiež kšeftujú s takýmito komponentmi.

Podľa mňa je chyba hneď na začiatku – výrobca. Ten by mal každý výrobok označiť, čo ja viem jedným písmenom alebo číslicou naviac a tak odlíšiť ten istý diel dvoch kvalitatívnych úrovní, aby som vedel, čo nakoniec kupujem. A tým si ochránia svoju značku pred neoprávnenou kritikou svojich dielov.

Ja som robil pre firmu, ktorá vyrábala výrobky, ktoré predávala až v troch kvalitatívnych akostiach. Rozdiel bol však v tom, že táto firma ho aj tak predávala, každá akosť toho istého modelu sa predávala za inú cenu a bolo to aj na štítku označené, že o akú akosť sa jedná. Okrem toho výrobky nižších akostí sa dali kúpiť len vo vybraných predajniach.
A priznám sa bolo len mizivé percento reklamácií s celého objemu predaja z titulu zlej kvality.

Teraz robím pre firmu, ktorá vyrába diely pre automobilový priemysel. Vyrábame a predávame konštrukčne ten istý diel v troch cenových úrovniach pre toho istého odberateľa. Najvyššia akosť dielu má inú hrúbku povrchovej úpravy so 100% výstupnou kontrolou. Ten istý diel s najnižšou cenou má inú hrúbku povrchovej úpravy (menšiu) a kontroluje sa asi každý 100 ks. Nemusím vysvetľovať, že asi prečo. Bolo to tu už viac krát napísané.

Prečo mám pocit, že pri kúpe každého bike komponentu si musím najskôr preveriť cenu komponentu v iných obchodoch a na internete e-shopoch, či cena nie je príliš vysoká, alebo podozrivo nízka, kvôli kvalite bez toho aby som bol na to upozornený.

Prečo mám pocit, že sa ma každý snaží len oklamať a zarobiť na mne.

Ešte že existujú dobrí kamaráti, ktorí vedia poradiť, doporučiť a zohnať..............

Už verím, že obchod je boj o prežitie, kde neexistuje žiadne ľútosť nad obeťami (spotrebiteľmi) a poctivosť...... ALE DO KEDY TO TAKTO BUDE. (to som ale naivný, čo???)