Kategórie
Bike-techBezdušové systémy - MTB # MTB # plášte # bezdušové plášte # poradenstvo # kompatibilita # defekt # tmel # technické otázky
zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
savings Schwalbe 29 x 2.10 - 3.00" duša, autoventil 40 mm
7,59 €
savings
MOC 13,89 €
savings Pirelli Scorpion SmarTUBE 29" x 2.2 - 2.6" duša, galuskový ventil 42 mm
18,99 €
savings
MOC 32,99 €
Weldtite Dr.Sludge 29 x 1.90 - 2.35" duša, galuskový ventil 48 mm
14,39 €
MOC 14,99 €
savings Schwalbe Extra Light 27.5x1.50-2.40" duša, galuskový ventil, 40 mm
5,69 €
savings
MOC 12,19 €
savings Schwalbe AIR PLUS 29 x 2.10 - 3.00" duša, galuskový 40mm
9,79 €
savings
MOC 15,59 €
savings Continental MTB 27.5"x1.75-2.5" duša, autoventil 40 mm
3,89 €
savings
MOC 8,99 €
savings Schwalbe 29" x 2.10-3.00" duša, galuskový ventil 40 mm
8,69 €
savings
MOC 14,49 €
savings Schwalbe 27.5-29" x 1.75-2.4" duša, galuskový ventil 40 mm
4,99 €
savings
MOC 9,89 €
savings Schwalbe XLight 28" - 29" x 1.50-2.40" duša, galuskový ventil, 40 mm
6,79 €
savings
MOC 12,09 €
Akcia -28% FORCE Lite 26 x 2.10-2.40" duša, galuskový ventil 48 mm
3,59 €
-28%
MOC 5,89 €
Akcia -27% Pirelli Scorpion SmarTUBE 29" x 1.8-2.2" duša, galuskový ventil 42 mm
21,99 €
-27%
MOC 32,99 €
Podotýkam nechtiac ale aspoň som zistil ako to drží pri tak malých tlakoch.
Vlani som jazdil prvý raz bezdušáky prerobené so sadou Rubena. Časom obojstranná lepiaca páska prestala lepiť, gumená páska sa posunula a koleso vyfučalo popri pätke plášťa. Tak som hľadal niečo iné.
Dostal som odporúčanie na vysokopevnú pásku, vtedy som mal k dispozícii Pattex. Jedno (problémové) koleso som ňou aj zalepil, fungovalo to.
Tohto roku som použil pásku Den Braven (označenie B802TE), šírka 50mm. Táto páska je poddajnejšia než Pattex aj sa ľahšie strihá/trhá.
Ráfiky mám Bontrager SSR 559x18 (teda obyčajné, nie TLR), ventily z duší, tmel Notubes. Plášte Raceking Protection, X-King RS.
Do ráfika som dával 3 vrstvy pásky. Prvá vrstva len na dno žliabku, na šírku medzi pätkami. Páska sa dala po nastrihnutí pekne trhať po dĺžke. Druhá vrstva je zvyšok pásky po odtrhnutí prvej vrstvy (šírka vyšla akurát). Na tretiu vrstvu som použil celú šírku pásky, to sa už pritláčalo ťažšie, ale dalo sa to. Pritlačená na zboku pätky ráfika, prebytok odrezaný nožom. V kolese, v ktorom som vlani použil pásku Pattex som nahradil len tretiu vrstvu novou páskou (stará sa odlepila).
Potom som nasadil plášte a ventily, nafúkal na vysoký tlak (cca 300kPa). Nafúkanie šlo vcelku hladko veľkou pumpou, pomohla aj finta so zavesením kolesa na háčik.
Na druhý deň X-king stratil tlak (pod vodou sa ukázali bublinky na celej bočnici plášťa), Raceking držal. Takže bolo treba pridať tmel.
Po týždni X-king tlak drží, ale Raceking stratil. Takže pridať tmel aj doňho. Ale potom som na nafúkanie už musel použiť kompresor.
Som zvedavý hlavne na to, akú spoľahlivosť to bude mať v dlhšom období.
Podotýkam nechtiac ale aspoň som zistil ako to drží pri tak malých tlakoch.
ja mam 70kg a jazdim 1.8 predok a 2.1 zadok. Mam HT, neviem ci by som sa nebal zničenia rafika keby som dal 1.7 dozadu.. nie stale sa podari všetko bezpečné prejst/preskočiť, sem tam zadne koleso potrápi človek
Plaste a Joe's No Flats dosli vcera tak som sa pustil do toho. Na predne koleso som pouzil original pasku ale kedze bola strasne uzka mal som problem ju dat presne do stredu tak som radsej pouzil 2 vrstvy avsak na predne koleso mi potom chybalo asi 20cm, tak som zbehol kupit duct tape za 1,70€ a 2x to obmotal - a musim povedat ze sa s duct tape robi daleko daleko lepsie nez s tymi predrazenymi original paskami. Navyse ten rim strip bol strasne siroky a tak som musel z kazdej strany 2-3mm odrezat a potom to s montpakou usadit pod okraj.
Usadenie plasta: nebola sanca to nafukat s lacnou kellys floor pumpou tak som dneska zbehol na pumpu a zadne islo relativne lahko s kompresorom nafukat, avsak predne 2,25 bolo narocnejsie usadit.
Po nafukani:
zadne (duct tape a 2,1 plast) vyzera ze drzi zatial perfektne
predne (2,25 s tou ich "skvelou" paskou) mi pri vysokom tlaku slabo prefukuje popri ventile, asi to budem muset rozobrat a prelepit to cele vrstvou duct tapu..
Dal som dnu velmi malo tmelu kedze som to robil na pumpe a uz mi to tam bolo blbe po 20 minutach, ten tmel cez ventil isiel strasne pomaly a navyse som im tam s nim nechtiac spravil bielu mlacku
Ten Joe's No Flats kit (AV verzia) by som hodnotil tak 2/5. Tmel fajn, ale lepiaca paska hroza a rim tape vhodny tak na 22-23mm rafiky. Asi by som to nabuduce riesil s duct tapom a ventilom (samotny AV ventil je ale dost tazke zohnat co som pozeral). Ajked je otazne ako by sa ten duct tape choval pri priamom kontakte s tmelom.
UST robilo Shimano /ale nie 32dier/, myslim, ze aj Bontrager, ale ci to este u nich zozenies na 26", to neviem, asi uz moc nie. Ale mozes skusit (ako ja) rafky WTB, ktore maju licenciu na UST od Mavicu, aj ked tam na to musis tak-ci tak dolepit pasku. Funguje to ale dobre, povacsine netreba kvapalinu, aby sa to dalo nafukat malou pumpickou, ale stalo sa mi, ze bez nej to neslo (kompresor by asi pomohol). Zatial mam skusenost len s i23 KOM, co je oproti Mavicu hodne chatrny rafik, dopredu ale ok.
edit: este Easton, Fulcrum take mal, ale predpokladam, ze nie 32dierove.