Ahoj, tuto je o tom trochu popísané:
http://www.mtbiker.sk/clanky/5790/prehlad-systemov-pruzenia.htmlAle nemusíš sa trápiť technikou. Každý systém má nejaké výhody a nejaké nevýhody. Scott ma Sparky ako XC race stroje, takže, keby nemali vyriešené pohupovanie, asi by na nich ľudia nevíťazili. Napríklad u Canyonu je
tlmič na rane blatu že až. A to má zase vplyv na jeho životnosť a prevádzku. Specialized má štvorčap a rieši pohupovanie elektronikou (brain). Inak riešenie ako má Scott má aj viacero iných firiem - pretoze je lahke, tuhe a jednoduche.
Tu je este info aby si sa uz uplne doplietol:
http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-2-28438/Ja som len chcel napísať, že tá páčka na zamykanie tam má zmysel. Inak, bežne by som mohol jazdiť aj na trail nastavení, ale keď tam už páčka je, tak to prepínam. Pohupovanie je výraznejšie iba keď sú
vidla aj tlmič plne otvorené. Na canyone som sa viezol, pohupuje sa aj ten. Na trail nastaveni na ceste je to +/- rovnake.