zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Ja mám už stabilne pogumovanú zadnú stavbu a zdepilované obidve lýtka z vyberania zaschnutého tmelu. Zatiaľ ale pár otočiek, trochu striekania a dierka sa zapchala.
Inak plášte mám ako sito, keď mi bajk odpočíva, tak si pomaly bublinkujú, ale fúkať stačí cca raz týždenne. Na každom mám minimálne 20 dierok po tŕňoch.
V prednom kolese ostalo za takmer 5 mesiacov odhadom 30ml. Kedze som na prednom nakukol dovnutra, nic nebolo prilepene, ani ziadny jez, plast krasne cisty. Potom som dolial tmel a skusil nafukat velkou pumpou. To nehrozilo, tak ako pri prvom nasadzovani. Nastastie mam maly Gude kompresor a s tym sa chytilo hned.
Ponaucenie: dusu si musim vozit
Zadne som po skusenosti s prednym ani neotvaral a dolial som cez ventil do kazdeho 60ml nech mam pokoj az do konca sezony.
Inak plaste vyzeraju po 2700km velmi solidne, nic neodstava, ani ziadne velke zarezy. Zadny je samozrejme viac zjadzeny, ale tych 1000km do konca sezony da s prehladom.
Rafy: Tune Schwarzbrenner
Gumy: Maxxis Ikon / Aspen EXC EXO …
Tmel: Tune One Shot
Ventily: origo Cina
Pasky: Effetto Mariposa, Joes NoTubes, Yuniper, Gorilla Duct Tape
Na karbo rafy paska Effetto Mariposa moc nelepila, NoTubes na tom bola len o trocha lepsie, Yuniper zas o trocha lepsie. Jednak su slabo lepive a potom nepoddajne, teda pri rafe, ktory ma hlbsi zliabok sa tazsie prisposobia jeho profilu (najma ta prva).
Vyrobca Enve dodava ku svojim kolesam sadu obsahujucu pasku Gorilla Tape. Vybrali ju zo vsetkych pasok co su pouzivane, lebo dobre lepi na karbon (s nelepivostou tradicnych pasok na karbon ma skusenosti aj US servis RWC), dobre sa prisposobi rafu a je lacna.
(inak na SK je TL paska celkom nedostatkovy tovar, ktory nie je v kazdom obchode)
Patky nenaskocili pumpou, malym kompresorom, na pumpe ale az v servise. Aj to az na X-ty krat. Potom som pridal viac vrstiav pasky a bolo to lepsie. Ale olepovat rafy niekolkymi vrstvami pasky je chore. Takze … s niektorymi rafmi to moze byt zabava
Raf odmastit (Isopropil Alkohol) a potom nalepit pasku, Natahovat ju a davat pozor aby bola v strede.
Pocas lepenia rovno kusom latky prechadzat po nalepenej paske pritlacat ju na raf a vytlacat bubliny.
Dalsi krok je poriadne utesnit okolie ventilu a nie to nechavat na tmel. Aby fucal okolo ventilu alebo natiekol dovnutra do dutiny rafu – tam ho netreba. Pouzit sa da silikon alebo vrstva pasky okolo ventila.
Potom nahodit gumy jednym zo sposobov a vychytavok. Kazdemu funguje nieco ine.
Zvyknem plášte zvnútra odmastiť, napríklad odmasťovačom na brzdy (nie citrusovým, necháva film). Prastará legenda hovorí, že prístupu mlieka k mikrodierkam bráni mastnota na plášti, pretečie okolo ale nezalepí.
Notubes by nemal byt speneny.