Rocky Mountain LC2R

Prílohy:

06_dwg_lg_slayer.gif
06_dwg_lg_slayer.gif 6.27 KiB thumb_up0thumb_down

07.01.2008 - 13:23:46
00
[ironia]Pekne a jednoduche.[/ironia]

Nechcel by som to cistit po nejakom drsnejsom vyjazde. :?
07.01.2008 - 17:11:37
00
kedze tu bola otazka na prakticke skusenosti so systemom Scott Genius (od Romana - sice uz pred 1/2 rokom :), doplnim nieco zo svojich>
jazdim 2.rok na Scott Genius MC50 (upraveny, velkost L, hmostnost bez pedalov 12.2kg). Co sa tyka systemu pruzenia, je presne take, ako sa vsade pise (myslim testy a recenzie - napr. Velo, bikemagazin.de a pod.)>
All travel mod - komfort, makke pruzenie s miernou progresivitou - jazda z kopca alebo velmi rozbity podklad.
Traction mod znamena znizenie zdvihu a pritvrdenie pruzenia (progresivnejsie). Vyuzivam ho do kopca alebo po rovine.
Lock mode je zamknutie tlmica - velmi ostre stupanie alebo cesta bez nerovnosti.
Prepinanie modov je presne to, co som hladal - ziadna inteligencia, zapinam to, co chcem a kedy chcem.
Zivotnost - jazdim celorocne - v zime do -20 C (minuly rok sice len -15 :), takze mozem povedat, ze tlmic je kvalitne utesneny a nemam s nim ziadny problem (akurat v zime trochu oleja pre tej zmene teploty presiahlo-zopar kvapiek).Natlakovanie vzduchu drzi takisto.
Cistenie - pouzivam neopren.chranic(zlozeny z 2 + blatnik, no problem.
Porovnanie s inymi fullmi - jazdil som len na Radone QLT (SPV-100mm), Specialized Stunt.FSR Elite (Brain-120mm) a Haro Xtreme X6LT (Fox Van R-130/152). Prve 2 biky su na moj vkus malo komfortne a obmedzujuce, proste mi inteligentne pruzenie nevyhovuje, Haro je uz tazsi kaliber urcene na lahsi freeride s vlastnostami tomu odpovedajucimi (pruzinove pohupovanie jednocapu). Scott je pre mna univerzalny all mountain(alebo novsie trail) bike.

Prílohy:

Komentár súboru: Brncalka-jesen 2007
brncalka.jpg
brncalka.jpg 235.36 KiB thumb_up0thumb_down

08.01.2008 - 17:15:06
00
Rocky Mountain ETSX
Energy Transfer System

Podobny system zavesenia ako na aute, malo by to chodit po vetikale...
Da sa lahko menit zdvih - tlmic je prichyteny rychloupinakom :-)


Mozem ta uistit, ze po vertikale to nechodi. Presne ako FSR.
08.01.2008 - 17:51:49
00
to RisoB: trošku po funuse ale snaha sa cení ..... dík :lol:
už som vymenil bike, ale nebol čas na poriadne testovanie. Som rád, že aj niekto iný používa blatníčky :lol:
08.01.2008 - 19:02:25
00
Rocky Mountain ETSX
Energy Transfer System

Podobny system zavesenia ako na aute, malo by to chodit po vetikale...
Da sa lahko menit zdvih - tlmic je prichyteny rychloupinakom :-)


Mozem ta uistit, ze po vertikale to nechodi. Presne ako FSR.


Co mate vsetci s tou vertikalou? Ved ak by to aj chodilo po vertikale (priamka, jedno ako orientovana), aj tak by sa menila vzdialenost os stredu - os naboja...
08.01.2008 - 19:22:54
00
Tiez nechapem, preco sa na to vsetci zameriavaju. Ved logicky vychadza, ze idealny pohyb nie je pohyb po priamke, ale po kruznici so stredom v mieste stredoveho zlozenia (iba vtedy je predsa zachovana konstantna vzdialenost oska zadneho naboja - stred a teda je nulovy vplyv na pnutie retaze).

Mozno sa konstrukteri snazia o pohyb mimo kruznice preto, aby sa neskracoval razvor pri prepruzeni, nedokazem si vsak vobec v reale predstavit, ake negativne dosledky na jazdu moze mat skratenie razvoru napr. o 2-3 cm a aj to len pri plnom zanoreni tlmica. Zda sa mi nezmyselne, aby konstantny razvor bol dovod vymyslania roznych VPP a pod., takze ak tu niekto mate naozaj perfektne zmaknutu kinematiku a spravanie pruzenia v zavislosti na trajektorii, rad sa nieco nove naucim, ale ak su vsetky kvazi VPP systemy len o subjektivnom nazore konstruktera, tak potom chcem radsej kruznicu, lebo subjektivny nazor si necham radsej svoj, nez niekoho ineho...
09.01.2008 - 12:37:20
00
Idealny pohyb z hladiska coho. Ak beries "idealny" pohyb z hladiska pohodlia, tak potom je stred otacania v stredovom zlozeni OK - motocykle tiez vacsinou maju jednocap. Ale ak chces zohladnit aj kriterium pohupovania pri sliapani, co je vysada bikov, tak tam uz to zacina byt komplikovanejsie. Tu je snaha usporiadat kinematicke cleny zavesenia tak, aby sila sposobujuca pohupovanie bola co najviac potlacena. Ja osobne mam radsej viziu jednoduchej konstrukcie zavesenia, kde je pohupovanie minimalizovane skor vhodnym systemom "inteligentneho" tlmenia, kde je este stale priestor na vyskum nielen v bikoch...
09.01.2008 - 13:40:37
00
no a prave ten inteligentny system tlmica postrada citlivost toho primitivneho pruzinoveho bez propedalov/SPV/.... Pokial chces XC moze byt inteligentny tlmic, pokial treba citlive endurko tak tie prepakovane Vpp/maestro/... maju lepsie vyuzitie.
09.01.2008 - 19:46:25
00
Ja som skor zastanca jednoduchych systemov (jednocap) v kombinacii s chytrym tlmicom, ktory sa da vypnut, tj. do kopca napr. s propedalom a dole kopcom ziadne tlmenie kompresie (pomalej). Hoci taky propedal ma opodstatnenie aj v zjazde (niekedy) pre pocit vacsej stability odpruzenia.
09.01.2008 - 23:21:32
00
Otazka, ma (negativny) vplyv uplne zamknutie zadneho tlmica na loziska zadnej stavby? Mam na mysli opotrebenie resp. vytlcenie. A mam na mysli loziska uchytenia tlmica, ale aj ostatne. Alebo je to jedno? A je to ine pri jednocapoch a viaccapoch?
Dik :wink:
13.01.2008 - 21:08:31
00
Otazka, ma (negativny) vplyv uplne zamknutie zadneho tlmica na loziska zadnej stavby? Mam na mysli opotrebenie resp. vytlcenie. A mam na mysli loziska uchytenia tlmica, ale aj ostatne. Alebo je to jedno? A je to ine pri jednocapoch a viaccapoch?
Dik :wink:

Myslim si, ze ten vplyv bude zanedbatelny, teda pokial na tom nejazdis DH :) Viac asi bude trpiet samotny ram a tlmic (ale ten by na to mal byt stavany, ked sa da zamknut).
Btw. a ked uz budes kupovat loziska, kup MAX type
http://www.enduroforkseals.com/id172.html
13.01.2008 - 22:21:52
00
Viac asi bude trpiet samotny ram a tlmic (ale ten by na to mal byt stavany, ked sa da zamknut).


dik za tip :wink: ale niekde som pocul, ze prave loziska uchytenia tlmica pri jednocapoch su tak konstruovane, aby povolili skor ako ram, tzn., ze ho vlastne maju chranit...
14.01.2008 - 00:29:24
00
http://www.ridenox.com/2008/noxcycles.htm

Prílohy:

typhoon01_600.jpg
typhoon01_600.jpg 78.26 KiB thumb_up0thumb_down

14.01.2008 - 01:51:07
00
Kua......neblaznite...ved take krasne ramy by som hned bral....zacinam setrit..... :?
14.01.2008 - 19:15:41
00
keyboard_arrow_up