O turbo sa treba starat. O benzinove viac ako pri naftovom motore ale aj tam netreba na to zabudat, lebo potom nastanu tie problemy.
A ako sa oň chceš starať?
no ja osobne nijako, lebo momentalne by som mozno na taku 120-tku naskrabal, ale to uz o inom, ze?
no od takych vcelku normalnych veci ako spravne spravanie sa pri studenych startoch, co vsak clovek (aspon ja) robi aj pri motoroch bez turba az po povedzme to, ze turbomotor sa hned po zastaveni nevypina, lebo ked vypnes motor, prestane sa mazat a tym padom aj chladit. cast turba, ktora je vo vyfukovom systeme je v tom case vcelku dost zahriata od vyfukovych plynov. toto teplo prestupuje na hriadelcek, na ktorom je vrtulka upevnena. tento hriadelcek je ulozeny v 2 klznych loziskach, ktore su zvnutra potiahnute bronzovym povlakom. ked sa motor hned vypne, hriadalcek sa zastavi a "lahne" na vnutornu stenu loziska. kedze je zeravy, postupne sa prilepuje k lozisku. a ked clovek potom nastartuje, asi si vsetci vieme predtavit, co sa stane s tym bronzovym povlakom... pri vznetovych motoroch staci na vychladnutie 20-30 sekund, benzinovym to trva dlhsie. asi taq...