2turcyk: a este si opomenul, ze spat v aute nemas kde, lebo je to brane ako campovanie a to je prisne strazene a zakazane

neopomenul, lebo som to vôbec nevedel. To myslíš vážne že spať v odstavenom aute na parkovisku alebo odpočívadle je v Taliansku a Francúzsku zakázané? Ak áno vďaka za upozornenie. Možno si ma zbavil množstva problémov.
16.01.2008 - 16:54:07
00
O turbo sa treba starat. O benzinove viac ako pri naftovom motore ale aj tam netreba na to zabudat, lebo potom nastanu tie problemy.


A ako sa oň chceš starať?
16.01.2008 - 16:55:57
00
2turcyk: a este si opomenul, ze spat v aute nemas kde, lebo je to brane ako campovanie a to je prisne strazene a zakazane

neopomenul, lebo som to vôbec nevedel. To myslíš vážne že spať v odstavenom aute na parkovisku alebo odpočívadle je v Taliansku a Francúzsku zakázané? Ak áno vďaka za upozornenie. Možno si ma zbavil množstva problémov.


To je pekne svinstvo ze ked si unaveny nemozes si niekde na parkovisku zdriemnut a pokracovat potom dalej ......
16.01.2008 - 16:56:48
00
2turcyk: a este si opomenul, ze spat v aute nemas kde, lebo je to brane ako campovanie a to je prisne strazene a zakazane

neopomenul, lebo som to vôbec nevedel. To myslíš vážne že spať v odstavenom aute na parkovisku alebo odpočívadle je v Taliansku a Francúzsku zakázané? Ak áno vďaka za upozornenie. Možno si ma zbavil množstva problémov.


To je pekne svinstvo ze ked si unaveny nemozes si niekde na parkovisku zdriemnut a pokracovat potom dalej ......


mozes ale iba na dialnicnom odpocivadle pre kamiony...
16.01.2008 - 17:00:21
00
Inac minuly mesiac som siel autom do kyjeva .... a zaujimave je ze na ukraine musia chodit kamiony v skupinkach pretoze tam je obvykle ak ide kamion sam , tak nieze mu zmizne tovar , ale zmizne s tovarom aj kamion a vodica najdu zvycajne niekde pri ceste postavat policajti :D
16.01.2008 - 17:03:32
00
To je pekne svinstvo ze ked si unaveny nemozes si niekde na parkovisku zdriemnut a pokracovat potom dalej ......


vies, na to vymysleli campy a hotely... :twisted:
16.01.2008 - 17:08:08
00
O turbo sa treba starat. O benzinove viac ako pri naftovom motore ale aj tam netreba na to zabudat, lebo potom nastanu tie problemy.


A ako sa oň chceš starať?

no ja osobne nijako, lebo momentalne by som mozno na taku 120-tku naskrabal, ale to uz o inom, ze? :) no od takych vcelku normalnych veci ako spravne spravanie sa pri studenych startoch, co vsak clovek (aspon ja) robi aj pri motoroch bez turba az po povedzme to, ze turbomotor sa hned po zastaveni nevypina, lebo ked vypnes motor, prestane sa mazat a tym padom aj chladit. cast turba, ktora je vo vyfukovom systeme je v tom case vcelku dost zahriata od vyfukovych plynov. toto teplo prestupuje na hriadelcek, na ktorom je vrtulka upevnena. tento hriadelcek je ulozeny v 2 klznych loziskach, ktore su zvnutra potiahnute bronzovym povlakom. ked sa motor hned vypne, hriadalcek sa zastavi a "lahne" na vnutornu stenu loziska. kedze je zeravy, postupne sa prilepuje k lozisku. a ked clovek potom nastartuje, asi si vsetci vieme predtavit, co sa stane s tym bronzovym povlakom... pri vznetovych motoroch staci na vychladnutie 20-30 sekund, benzinovym to trva dlhsie. asi taq...
16.01.2008 - 22:28:20
00
:shock: :shock: :shock: ved to je krasny stroj :P a este vraj super chovanie off-road

do terenu super? ved je to Nissan! jasne ze hej! :)
16.01.2008 - 22:29:50
00
speedo:

Studené štarty je otázna vec, určite by však TD nemal ísť dlho na voľnobehu kvôli rovnomernému prehriatiu valcov. Teplota ktorú v aute sleduješ, je teplota chladiacej kvapaliny a nie oleja, z čoho logicky vyplýva, že olej sa zahreje skôr.

Druhá vec, turbo pracuje pri bežných TD približne od 1200 otáčok. Treba rozlišovať či sa jedná o turbodúchadlo alebo o mechanicky poháňaný kompresor. Vznetové motory majú nižšiu teplotu spalín a preto sú menej náchylné na prehriatie turbodúchadla. To vychladenie sa netýka zastavenia po jazde, ale zastavenia po jazde vo vysokom výkone. Takže z toho mi zatiaľ žiadna starostlivosť o turbo nevyplynula (predsa len na parkovisko nedofrčím 150 mpomedzi paneláky).

O tom klznom ložisku nič neviem, všetci tvrdia, že to prehriatie po výkone je spôsobené zastavením chladenia oleja, ktorý cirkuluje cez ložisko a pochádza z motora - preto po vypnutí motora prestane cirkulovať a chladiť sa.
16.01.2008 - 23:20:35
00
to giro:
ten priklad plati povedzme ked si to covek ide po dialnici tych klasickych 130 na 6. prevodovom stupni. ale inokedy vraj tiez nie je zle na to zabudat. ved o tom chladeni olejom som hovoril. ale cast turba vo vyfukovom systeme ma o dost vyssiu teplotu ako ta v sacej casti. o kompresore som nehovoril vobec, ale ani si nespominam, ze by som videl v nejakom vznetovom motor kompresor.
a co sa tyka studenych startov, nie je dobre nastartovat a cakat, kym sa motor zohreje. lepsie je po chvilke vyrazit s lahokou nohou na plyne, motor nevytacat, pomaly pridavat a prejst urcitu vzdialenost kym sa motor nezahreje cca 40 km/h. tod to co ja viem. :)
17.01.2008 - 09:48:25
00
Moja reč, len to rozbiehanie nie je obmedzené rýchlosťou, ale otáčkami, hlavne tie majú vplyv na opotrebenie turba.

Mechanicky poháňané kompresory dávali tuším do mercedesov.

Pekné vedieť, že tak ako sa snažím správať k autu je dobré aj podľa iných ;-)
17.01.2008 - 11:04:37
00
no sak otacky v rozumnej medzi, tych 40 som myslel na trojecke, to je vtedy take rozumne.
zazihove mali aj maju tusim, to viem, ale nafta a kompresor? zaujimave...
btw auta su moja srdcovka tak ako bike. ak nie aj viac. takze aj preto... :)
17.01.2008 - 12:49:47
00
Kompresor vzduchu. To je turbína poháňaná rozvodom z motora, nie výfukovými plynmi. Princíp rovnaký, zdroj pohonu rôzny.
17.01.2008 - 14:36:50
00
hej hej, princip poznam. len neviem, ze sa to montovalo aj do vznetovych motorov. Mercedes kompresor do zazihovych montuje. aj napr Mini Cooper S ma motor dopovany kompresorom. to vsetko mi je zname. len o tej kombinacii kompresor-naftovy motor som este nepocul.
17.01.2008 - 14:41:01
00
Speedo, tuším máš pravdu. Sa montovalo len do zážihov, moja chyba.
17.01.2008 - 14:48:52
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up