Fúúha....no s tým Epic-om, ti neporadím, lebo ja som vtedy pravdepodobne slintal na kocky z lega v detskej izbe
Ak sa máš na mysli to, že sa robil zdvoch polovíc a následne lepil, je to možné, akurát nie z prepregu, ale ukladaním suchej tkaniny a následným impregnovaním živicou valčekom. Možno sa mýlim a bolo to inak...ale toto vyššie spomenuté je v podstate základ, ktorý má dodnes veľmi veľké využitie - napríklad lietadlové trupy, kajaky, kanoe...
Aramid - najznámejší je asi kevlar, no robía sa rôzne kombinácie, napríkad s uhlíkovým vláknom. Ťažšie sa opacuváva, je drahší ako uhlík. Jeho využitie je v častiach, kde by uhlíkové vlákno mohlo ublížiť na zdraví (je to len príklad, samozrejme sa nájde kopec iných aplikácií, píšem zo svojich skúseností). My sme vyrábali v leteckej výrobe z tohto materiálu (kevlar+uhlík) opierku chrbta, sedačky, opierky na lakte...prečo? Lebo keď sa zlomí uhlík ostanú z neho trčať úlomky, ostré ako britva, kdežto pri kevlar+uhlík ostane vlákno držať pokope, akoby previazané tým kevlarom, čím eliminuješ ostré a nebezpečné triesky.... ďalej táto kombinácia má tlmiace vlastností (kevlar sa predsa používa v balistike), preto sa používa aj napríklad pri výrobe krku vidlíc.
Krehkosť - záleží od epoxidovej živice, ktorou je vlákno nasýtené - my napríklad máme s rôznou tepelnou odolnosťou. Od 60°C do 215°C, ďalej s rôznymi mechanickými vlastnosťami -pružné, supertuhé, odolné voči UV, odolné voči slanej vode, či ropným palivám....
Nevýhodou je však nižšia odolnosť voči nárazu....ale verím, že to je otázkou času. Vývoj ide dopred - ako som ti včera písal, vo vojenskom priemysle, či letectve sú už dnes technológie, ktoré my v našich
bicykloch uvidíme o 10 rokov....