Lebo nízky tlak oleja ti zničí hriadeľ. Pri studenom oleji je jeho tlak vyšší, tak ako pri vysokých otáčkach sa tiež zvyšuje. Keď
olej dosiahne optimálnu prevádzkovú teplotu, tak jeho tlak klesne.
Najnižší tlak oleja je pri prevádzkovej teplote a nízkych/voľnobežných otáčkach. Keď tento tlak je pod hraničnou hodnotou, vtedy sa to prejaví nejakým chybovým znamením.
Viskozita je od výrobcu daná pre nejaký teplotný rozsah, objem oleja tiež má svoj rozsah. Avšak môže nastať situácia, keď máš optimálne množstvo oleja na optimálnej prevádzkovej teplote, ale napríklad v zákrutách pôsobením síl, sa nedostane tam kam má a tento stav ustrážiš jedine kontrolkou tlaku oleja.
uz si vo vodach kde bezny uzivatelia neplavaju a tieto postrehy su uzitocne pre ludi, co maju cidla na teploty a tlaky a trapia auta na okruhoch. bezne osobne auto nema budiky ani kontrolky, ktore su schopne odsledovat chvilkovy pokles tlaku a uz vobec nie teplotu. takze zbytocne strasis...
Syfon stat sa to moze aj ked je olej na optimalnej hladine, preto sa upravuju olejove vane a pridavaju sa do okolia cerpadla steny s jednosmernymi dvierkami a ine "zabrany" aby sa tomu zamedzilo, ale stava sa to len v extremnych podmienkach, bezne auto na ceste to dosiahne akurat tak narazom do stromu