A presne takýmto typom sa hovorí "kulturista teoretik".

NS Bikes Snabb Carbon, Trek Domane SL5, Specialized P3

03.03.2017 - 22:14:42
00
Dublinboy hovor si tomu ako chces. Mozem sa opytat, ze kolko realnych prikladov z praxe si preuakazal, preskúmal ty sam? Alebo cim okrem svojho subjektivneho tvrdenia mozes vyvratit to co tvrdim ja? Budem hadat :D Ci si fakt myslis, ze sa matematikou fakt nedaju spocitat realne veci? Alebo si tak zaostaly, ze si myslis ze sa dnes stavaju a vyrabaju veci len na zaklade subjektivnych pocitov? Existuju vypocty a na zaklade nich aj simulacie a na zaklade nich aj priamo vyrabane veci, pretoze sa toho da vypocitat mrte.

Lenze tu na realne argumenty viete reagovat len lacnou narazkou. Ci viest zo seba dostat aj nieco prakticke?
03.03.2017 - 22:35:40
00
Príď si zajazdiť do Šenkvíc na bikrosku. Dám ti 2kg kolesá, dáš si 3 kolá a potom ti ich vymením za 1,5kg. A uvidíš tých pár sekúnd rozdiel v čase a najmä pocitiš ako budeš zrýchľovať. Bez šlapania. Ak to dokážeš.

Dokázané. Vyskúšané. V praxi. S reálnymi časovými výsledkami.

Ale to by tvoja matematika mala brať do úvahy všetko čo s kolesami robíš keď poriadne jazdíš MTB, zatáčaš v klopkách, obhadzuješ, zdvíhaš, skáčeš, brzdíš, akceleruješ na rôznom povrchu a prip hýbeš s bajkom vo vzduchu.

Ja si z praxe nemyslím že tých 500g je minimálny rozdiel, ktorý nepocítiš. Ak ale jazdíš ale iba do kopca, po rovine a dolu kopcom klasické XC, a si nejaký začiatočník tak tú výhodu ani poriadne nevyuziješ, nieto ešte pocitis.

Vyskúšaj a uvidíš.

NS Bikes Snabb Carbon, Trek Domane SL5, Specialized P3

03.03.2017 - 23:09:55
00
dymONE asi to nemá zmysel sa s tebou naťahovať čo ? Lebo očividne máš síce krásnu teóriu a zrejme pomerne dobré matematické znalosti, ale to je tak všetko čo máš. Za prvé, spájať hmotnosť jazdca a hmotnosť biku, a potom z toho počítať úsporu hmotnosti je vyslovená sprostosť. Pretože svoju hmotnosť dokážeš prirodzene ovládať, ale hmotnosť biku nie. Takže keď počítaš ušetrenie povedzme 400 gramov na 13 kg biku, sú to už 3%. a to ver či never je sakra veľa. Keď pridávaš svoju telesnú hmotnosť, dokážeš svoj bike ovládať +- rovnako, keď ale pridávaš hmotnosť na biku, tak ho už rovnako ovládať nedokážeš. Okrem toho hlavne kolesá sú taká špecifická záležistosť, kde je úsporu hmotnosti poznať asi najviac. predstav si že na 2100g kolesách ušetríš 400g... 19%, kámo stále chceš niekomu tvrdiť že ušetrenie hmotnosti 19% na niečom čo sa točí, nieje poznať ? ale no :) (áno obvodová hmotnosť, zotrvačnosť apod. majú na celkové chovanie samozrejme vplyv, a nie malý, hlavne na ceste , ale povedzme si pravdu, na horskom biku v hore, je ten vplyv oveľa... nechcem povedať že zanedbateľný ale v technických pasážach zbytočný, tam chceš aby to bolo ľahké) navyše u kolies rozhoduje aj ich tuhosť, takže aj keby si zobral dve rovnako ťažké kolesá, len jedno bude tuhšie ako to druhé tak s tým tuhším sa ti bude lepšie jazdiť, a bude to rýchlejšie. Na to si to skrátka musíš odjazdiť, aby si pochopil čo je teoretická vedomosť a praktická skúsenosť. Takže kašli na to, a kúp si o 400 gramov ťažie kolesá, 400 gramov schudni, a skúmaj či sa ti jazdí rovnako dobre... Lebo veď hmotnosť je stále rovnaká. Ale hlavne jazdi :)

ebiker v lese by mal byť niečo ako hosť na návšteve, a podľa toho sa aj správať... (okopírované z fóra)

03.03.2017 - 23:29:38
00
Dublinboy Tak ja uz neviem no .. asi si len zle cital o com sa pisalo a o com som pisal aj ja.
Nikto tu o bikose ani sutaziach nenapisal ani slovo. Mozno to mas ty dokazane, a je to len tvoje tvrdenie, ktore ti mozem a nemusim verit.
A podalsie to co som tu ja postoval, bolo naozaj o vypocte efektivity akceleracie a zotrvacnosti v stupani, co je aj niekolko krat v texte spomenute. Takze tu netreba miesat jablka s hruskami a radsej si poriadne precitat ked uz na nieco reagujem takymto sposobom, alebo potom nereaguj, ked niesi ochotny stracat svoj cas citanim.

Sam mam prechod na lahsie kolesa za sebou na Endure s ktorym jazdim AM/EN, no ziaden zazrak sa nekonal. Na XC bike mi urcite nic lahsie netreba.

@Mibu: Tak to mi porsim ta seriozne vysvetli, ako nemozes pocitat svoju vahu pri akomkolvek vypocte ktory sa tyka biku ked na nom sedis :D A ze vraj sprostost :D A potom uz zrazu pocitas iba vahu kolies :D Really? :D comoooon
03.03.2017 - 23:30:29
00
dymONE napísal:
Ano aj toto je logicke, lenze treba tiez uvazovat o akych rozdieloch v hmotnosti sa tu bavime. Treba si uvedomit, ze to co akcelerujeme a tym padom aj to co brzdime, je nasa celkova vaha aj s bikom. A tak vaha kolies (aj ked pripocitame/odpocitame ten efektivny rozdiel pri stupani/klesani) tvori len pomerne velmi malu cast z toho. To by museli byt kila naviac, aby si citila realny rozdiel v brzdnom ucinku. Dnesne brzdy ubrzdia aj raz tak tazkeho cloveka ako si ty, pomerne velmi rychlo, takze nejake dekagramy su smiesny rozdiel.

Dajme tomu ze celkova vaha bike + clovek je 80kg (67+13). Tu potrebujes akcelerovat/brzdit. Dajme tomu ze kolesa z toho maju 4kg. To je teda iba 5% (a tom som dal ako priklad celkom tazitka) z celkovej vahy ktoru akcelerujes/brzdis. Dajme tomu, ze vymenis kolesa za take co maju iba 3kg. Celkova vaha teda klesne na 79kg a z toho su 3kg rovne 3.80%.

Rozdiel vo vahe ktoru musis akcelerovat/brzdit je teda 1.2% a to pri usetreni 1kg. Dovolim si ale tvrdit, ze uspora na vahe je casto krat ovela mensia ako 1kg .. a tak rozdiel byva casto hlboko pod 1%.
A to mi aj nadalej chcete tvrdit, ze pri uspore 300-400g (dajme tomu 0.5% z celkovej vahy) citite neuverilene rozdiely, z ktorych sa tu idete skoro pototo? Fakt vam to stoji za to neuvazovat, ale len rozsirovat subjektivne pocity ako realne fakty? Naozaj ste spolu s lahsimi kolami nepresli rovno aj na bezduse a na ine plaste (mozna radikalna zmena valiveho odporu)??
Naozaj ale naozaj by som chcel vidiet, keby som dal tunajsim fajnsmekrom na 2 totozne biky, kompletne rovnaky set komplet kolies, ale jedny by mali vyssiu vahu o 400g dajme tomu len kvoli pouzitym materialom a ak by nevedeli ze ktore su ktore a sli sa previezt, ci by to vobec zistili :D To by museli mat 25kg a to percento tym padom viac porast, aby to bolo tak markantne citelne ako to tu mnohi popisuju.

Ako som už napísala, tvoje slohové práce sú dosť vytrhnuté z reality. Fakt, že ty nepoznáš rozdiel v obvododovej hmotnosti dvoch párov kolies nič neznamená :) Navyše ani ten výpočet čo si sem nakopíroval zo zahraničného fóra nie je tvoj. A rovnako ako tu s ním mnoho miestnych nesúhlasilo :)
04.03.2017 - 08:43:25
01
dymONE ja som to veľmi dobre pochopil a myslím, že to rovnako pochopili aj ostatní. Snažíme sa ti naznačiť, že síce teória to je pekná, matematike rozumieš, a je to asi aj pravda, ale v realite ten bicykel nepoužívaš iba na zrýchľovanie do kopca. Staticky v jednej polohe, bez zmeny ťažiska v rovnakých podmienkach. A o tom to je, asppoň ja to tak cítim, že pri tých všetkých pohyboch s bajkom či na bikroske alebo v lese, tú úsporu cítiť. Ak ju necítiš ty, tak holt, každý inak bicyklujeme a cítime ten bajk a ťažisko veľmi subjektívne. Pre niekoho je aj 13kg bicykel ultraľahký a pre niekoho je to ťažítko...

NS Bikes Snabb Carbon, Trek Domane SL5, Specialized P3

04.03.2017 - 09:06:51
00
už veľmi dávno som sem nič neprispel, ale po prečítaní týchto posledných strán mi to nedá, dymONE, ty si vážne tak naivný, že tých pár vzorcov a tá primitívna simulácia zohľadňujúca zopár parametrov je blízko reality? že si ešte žiadne simulácie nerobil? to čo si tu uverejnil je taký škôlkársky základ na vš. Ak sa bavíme o simulácií blízko reality tak by to chcelo veľa testovania a veľa času a nie vec zbúchaná za 5 min. Kristína, Dublinboy, kašlite nato, je pekne treba ísť radšej na výjazd a povoziť sa na tých našich ľahkých kolesách ktoré "nemajú význam",
ten chalan čo sa pýta či sa oplatí ísť do ľahkých kolies tak to poviem takto, ak chceš ubrať pol kila z biku, začni kolesami, tam to pocítiš najviac.
04.03.2017 - 10:27:28
05
nomad Ej a mame tu hrdinu dna :D diky ze si neuveritelne obohatil tuto debatu tak akurat zase nicim :) Len potvrdzujes to co pisem .. dristate sa tu, ze aky to je nezmysel, ale ani bodku nevies zargumentovat faktami ;) Vypotit taketo nicnehovoriace slova je zase priklad pre ZS. A este heroicky posielas ostatnich na bike, ako by boli nesvojpravni :D
Ked uz sa tu takto vystatujes .. prosim prosim .. aspon nieco pouzitelne tu daj .. ked uz tu seba zjavne prezentujes ako simulator mastera ;) Ked je toto pre teba skolkarina z VS .. tak to potom ty zvladnes realnejsie z prstom v nose. Zial mam obavu, ze to skoci zase len recami a dalsimi recami ;) Pripadne uz neodpises vobec, pretoze nevies priniest ani tolko a mas len plnu hubu kecov ;)

Kristina
:D keby si nebola zena, tak by som ti napisal celkom otvorene, ze sa tu celkom slusne a pravidelne strapnujes ;)

Dublinboy
Zjavne nepochopil :( Viem ze to nemyslis zle, ale prave zrychlovanie a udrziavanie rychlosti je to, co vo velkej miere na biku (XC/TR/AM/EN) clovek robi. Alebo tu vsetci chodite na kopce lanovkami/autami a len sa sputate dole? Ci do kopca tlacite na peso? Alebo pocas stupania robis triky a tocky a lietas lavicky a dropy? U mna je minimalne 50% z mojho vyjazdu makanie do vstupania a kym nemusim tlacit, tak teda bud akcelerujem, alebo udrzujem rychlost ako sa da.
04.03.2017 - 19:04:12
00
dymONE pletieš stále hrušky s jablkami, sám píšeš, že počas výjazdu akceleruješ a deceleruješ a pri tom nemôžeš porovnávať hmotnosti ale energiu uschovanú v častiach pohybujúcich sa translačným a rotačným pohybom a to čo sa ti tu aj viacerí snažia naznačiť je to, že energia uschovaná v telese vykonávajúci všeobecný pohyb niekoľko násobne vyššia ako pri telese konajúce pohyb len translačný. To o koľko záleží na rozložení hmotnosti, v našom prípade kolesa, od osi rotácie. Cad programy ako catia, solidworks ti moment zotrvačnosti vedia vypočítať bez problémov, ak by si sa nudil. Celé je to o tom, že ideálne tú energiu vieš využiť, všetkú čo tam uchováš, ale prakticky nie, na to máme brzdy. Čiže, ak budeš jazdiť po ceste a zanedbáš pomalšiu akceleráciu, nakoľko výkon potrebný na prekonanie odporu zotrvačnosti je vyšší, tak potom tie tvoje výpočty budú sedieť, samozrejme ako som zmienil kúsok vyššie, žiadne brzdenie. Ja som mal ale pocit, že sme v mtb sekcií, ale budiš...
04.03.2017 - 20:00:25
00
a uz len taka prakticka - ked chces niekto z lacnejsieho biku zhodit tych 400g...tak idealne kolesami...ano, da sa nahonit karbonovymi klukami, ale asi nebude vela ludi co uprednostni 400g zhodenych z kluk pred 400g z kolies :)
04.03.2017 - 21:39:28
02
Tak aby sme teda hovorili k veci, toto co si napisal, si pisal ciste k tomu (nie mojemu) vypoctu hej? Dufam ze nie .. :lol:
04.03.2017 - 21:49:55
00
dymONE napísal:
Ano aj toto je logicke, lenze treba tiez uvazovat o akych rozdieloch v hmotnosti sa tu bavime. Treba si uvedomit, ze to co akcelerujeme a tym padom aj to co brzdime, je nasa celkova vaha aj s bikom. A tak vaha kolies (aj ked pripocitame/odpocitame ten efektivny rozdiel pri stupani/klesani) tvori len pomerne velmi malu cast z toho. To by museli byt kila naviac, aby si citila realny rozdiel v brzdnom ucinku. Dnesne brzdy ubrzdia aj raz tak tazkeho cloveka ako si ty, pomerne velmi rychlo, takze nejake dekagramy su smiesny rozdiel.

Dajme tomu ze celkova vaha bike + clovek je 80kg (67+13). Tu potrebujes akcelerovat/brzdit. Dajme tomu ze kolesa z toho maju 4kg. To je teda iba 5% (a tom som dal ako priklad celkom tazitka) z celkovej vahy ktoru akcelerujes/brzdis. Dajme tomu, ze vymenis kolesa za take co maju iba 3kg. Celkova vaha teda klesne na 79kg a z toho su 3kg rovne 3.80%.

Rozdiel vo vahe ktoru musis akcelerovat/brzdit je teda 1.2% a to pri usetreni 1kg. Dovolim si ale tvrdit, ze uspora na vahe je casto krat ovela mensia ako 1kg .. a tak rozdiel byva casto hlboko pod 1%.
A to mi aj nadalej chcete tvrdit, ze pri uspore 300-400g (dajme tomu 0.5% z celkovej vahy) citite neuverilene rozdiely, z ktorych sa tu idete skoro pototo? Fakt vam to stoji za to neuvazovat, ale len rozsirovat subjektivne pocity ako realne fakty? Naozaj ste spolu s lahsimi kolami nepresli rovno aj na bezduse a na ine plaste (mozna radikalna zmena valiveho odporu)??
Naozaj ale naozaj by som chcel vidiet, keby som dal tunajsim fajnsmekrom na 2 totozne biky, kompletne rovnaky set komplet kolies, ale jedny by mali vyssiu vahu o 400g dajme tomu len kvoli pouzitym materialom a ak by nevedeli ze ktore su ktore a sli sa previezt, ci by to vobec zistili :D To by museli mat 25kg a to percento tym padom viac porast, aby to bolo tak markantne citelne ako to tu mnohi popisuju.



toto je krásny teoretický bullshit! lebo ty síce musíš rozhýbať celkovú hmotu (jazdec+ bajk) ale hmota jazdca zároveň slúži ako motor tj sa do toho vzorca nedá započítať len tak pasívne..) je naozaj krásne vidieť že si v živote nevymenil na svojom bajku kolesá čo i len o 200gramov na PÁR lahšie

len tak pre info na predajni jazdíme s kolegovcami všetci traja ghost lector hmotnosť môjho je ďaleko najnižšia 9,6kg (kolegovia 10,5 a 11,5)

rozdiel v akcelerácii môjho lectora a 10,5kg lectora je minimálny (prečo? lebo máme na bajkoch temer rovnaké kolesá) a ten 1KG hmotnostný rozdiel tvoria pasívne komponenty(rajdy, predstavec, gripy, košík na fľašu sedlo)

ale rozdiel 10,5kg lectora oproti 11,5 lectoru je obrovský a pritom je to zase nárast len 1kg na hmotnosti ALE 600gramov je len rozdiel na samotných kolesách

takže mistr teoretik kludne sa niekedy zastav u nás na predajni...a môžeš si vyskúšať na parkovisku pred nákupným par krát dupnúť do pedálov na custom lectore a na setovom lectore z výroby...asi tieto matematické keci velmi rýchlo prehodnotíš...
06.03.2017 - 22:50:52
00
vraj je v tomto vlakne sranda. tak snad len

06.03.2017 - 23:08:56
04
http://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/rafiky/mtb/275/american-classic-am-28-rafik-27-5-32-dier.html mate niekto skuenosti s tymito rafikmi?
07.03.2017 - 16:13:30
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Kolesá a ráfiky ~ Vypletené kolesá ~ MTB kolesá)
keyboard_arrow_up