to: D0M - ten WTB ráfik je na galuskový ventil, jazdím ho, tubeless je v úplnej pohode / gumy Vredestein Bobcat, tmel Vredestein/
02.05.2017 - 06:44:55
00
fofo050 napísal:
Ano je väčšia šanca je to tu v téme už písané. Je to v ráfikoch a petkách plašťoch kde výstupky v ráfikoch podržia petku plašťa a naopak pri duši ti drží duša plášť.Keď pozrieš profily obidvoch rafikoch tak ti to bude jasné. Mne sa to ešte nestalo. Jazdím na 26-28PSI a nemám agresivnu jazdu v zákrutách.Našťastie nejazdím BA traili lebo v tej časti kde jazdím sa nenachádzajú. :lol:

Edit: neviem to zakružkovať lebo nemam na tomto PC spravny program. Vidiš tie dve ostré výstupky vo vnutri ráfiku?, Tak to je to o čom píšem.


To co si napisal mi je jasne, skusim otazku sformulovat jednoznacnejsie.
1. Ma niekto prakticku skusenost, ze sa mu pneu po prerabke na bezdusaky vyzuvala pri tom istom tlaku ako mal s dusami ?
2. Teoreticka rovina. Tlak plynu v uzavretom priestore posobi vsetkymi smermi rovnakou silou. Pri dusovom systeme na dusu a ta dalej posobi na vsetky strany rovnakou silou. Teda aj na patku plasta. To iste sa deje aj ak tam dusa nie je. Vzduch tlaci na na vsetky strany rovnako i na patku plasta. Dusa pri nafiknuti je velmi natiahnuta a rozhodne sa neda spoliehat na jej mechanicku tuhost, ze nieco pritlaci. Dokonca si myslim, ze tlak v dusovom systeme je na patku plasta este mensi, ako pri bezdus. Preto, ze sila posobiaca na patku plasta vytvorena tlakom plynu je znizena o silu nevyhnutnu na vytvorenie pruznej deformacie duse pri jej nafukovani. Je to citit, ked nafukujes koleso z tlaku 0, mas tam povedzme 10 psi a dusa sa plastu este ani nedotyka, ked to stlacis prstami citis medzeru medzi dusou a plastom.
02.05.2017 - 12:23:03
00
.I.


Naposledy upravil Bade dňa 02.05.2017 - 13:37:06, celkovo upravené 1 krát.

02.05.2017 - 12:37:57
00
:clap: kde na také hlody chodíš? :lol:
02.05.2017 - 13:25:16
00
No mne sa zda ze tlak bude rovnaky (aj pocitovo), fyzika nepusti :) Ja zijem v presvedceni, ze "vyzuvanie" je tu preto, lebo sa podfukuje az prilis. Ale pri rovnakom podfuknuti dusa ten vzduch na ten zlomok sekundy (v klopke) podrzi na mieste, bez duse to prosto vybliakne von.
02.05.2017 - 13:40:31
01
Presne to si myslim aj ja, ze ak sa to ludom vyzuva, tak preto, ze to podhustia az prilis a jazdia agresivnejsie. Inak na to nevidim dovod. Je mozne, ze ak vzduch neunikne vdaka dusi tak sa to vrati spat a jazdec si nic nevsimne, ale to neznamena, za bezdusak sa odlepi skor. Ale je to dobry postreh ohladom toho, ze dusa moze tolerovat odlepenie patky a bezdusovy system nie. :y:
02.05.2017 - 14:11:12
00
pred kazdym vyjazdom si skontroluj tlak a neries :)
dokladna kontrola mi trva 2.5 sekundy, pripadne dofukanie dalsie 2 minuty ...
02.05.2017 - 14:22:37
00
Tu je ukazka co dokaze plast robit v klopke (4:35). Sice tam nevidim ci ma duse ci nie, ale myslim si ze bez duse by mu aspon za hrst vzduchu uniklo :)
02.05.2017 - 14:31:55
02
Príloha:
PNEU.jpg
PNEU.jpg 63.49 KiB thumb_up0thumb_down

Prosim povedzte mi, ze to nie je normalny stav ako sa to ma chovat, dufam ze to je ukazka ako to vyzera ked sa to s tym podhustenim prezenie. :tmi:
02.05.2017 - 15:11:56
00
Ty vole...ten uz ide pekneho placaka. :tmi:
02.05.2017 - 15:41:23
00
Dusa plast podrzi, pretoze ked plast vypadne z patky, vzduch tazko moze uniknu /oi zjazdari moc bezdusaky na nejazdili, neviem ako teraz/ A co sa tyka tlaku, tak uzsi plast bude urcite maksi pri rovnakom tlaku ako ten objemnejsi.
02.05.2017 - 16:26:53
00
Kviz vo Whistleri tube vs tubeless. Zo 100 opytanych 78 tube 22 bez.

Tubes vs Tubeless | Whistler Lift Line Poll thumb_up0thumb_down
02.05.2017 - 16:40:21
01
Porovnávať DH oproti XCO či používajú bezduše mi príde naozaj odveci keďže sa jedná o podstatne dve rozdielne disciplíny... Čiže toto video mi príde naozaj riadna vtákovina... :)
02.05.2017 - 18:17:23
03
Plast som nevyzul ani vtedy, ked som nedofukol a presiel na cca tlaku 1.3 bar 50km pri mojich 95kg :)

Kenai ved skus natlakovat bezduse, tak ako si mal tlaky na dusiach a bude to ako kamen. Skratka pokial nebudes jazdit s tlakom okolo 1 baru, tak nie je sanca aby si plast vyzul.

Dolezitu ulohu hra aj vnutorna sirka rafika. Ja som minulu sezonu odjazdil na 19mm 3500km bezproblemov. Ale teraz mam vnutornu 24.5mm a je to lepsie, skratka patky plasta lepsie sedia.
02.05.2017 - 19:14:28
00
shifty12 a kto porovnava XC a DH? Jasne ze su to total rozličné disciplíny. Dával som to sem na margo toho videa od matocykel.
02.05.2017 - 20:12:46
00
keyboard_arrow_up