Ano je väčšia šanca je to tu v téme už písané. Je to v ráfikoch a petkách plašťoch kde výstupky v ráfikoch podržia petku plašťa a naopak pri duši ti drží duša plášť.Keď pozrieš profily obidvoch rafikoch tak ti to bude jasné. Mne sa to ešte nestalo. Jazdím na 26-28PSI a nemám agresivnu jazdu v zákrutách.Našťastie nejazdím BA traili lebo v tej časti kde jazdím sa nenachádzajú.
Edit: neviem to zakružkovať lebo nemam na tomto PC spravny program. Vidiš tie dve ostré výstupky vo vnutri ráfiku?, Tak to je to o čom píšem.
To co si napisal mi je jasne, skusim otazku sformulovat jednoznacnejsie.
1. Ma niekto prakticku skusenost, ze sa mu pneu po prerabke na bezdusaky vyzuvala pri tom istom tlaku ako mal s dusami ?
2. Teoreticka rovina. Tlak plynu v uzavretom priestore posobi vsetkymi smermi rovnakou silou. Pri dusovom systeme na dusu a ta dalej posobi na vsetky strany rovnakou silou. Teda aj na patku plasta. To iste sa deje aj ak tam
dusa nie je. Vzduch tlaci na na vsetky strany rovnako i na patku plasta. Dusa pri nafiknuti je velmi natiahnuta a rozhodne sa neda spoliehat na jej mechanicku tuhost, ze nieco pritlaci. Dokonca si myslim, ze tlak v dusovom systeme je na patku plasta este mensi, ako pri bezdus. Preto, ze sila posobiaca na patku plasta vytvorena tlakom plynu je znizena o silu nevyhnutnu na vytvorenie pruznej deformacie
duse pri jej nafukovani. Je to citit, ked nafukujes
koleso z tlaku 0, mas tam povedzme 10 psi a dusa sa plastu este ani nedotyka, ked to stlacis prstami citis medzeru medzi dusou a plastom.