baterie ficia dopredu. ked budu v ebikoch bude postacovat dojazd 50km ak sa bateria dobije do 5min.
https://www.pcrevue.sk/a/Novu-bateriu-pre-elektromobily-dokaze-StoreDot-za-5-minut-nabit-na-dojazd-483-km
19.05.2017 - 12:14:39
00
Rocky Mountain Altitude Powerplay

http://www.bikeandride.cz/2017/05/rocky-mountain-powerplay-elektrobike-nove-generace/#disqus_thread

Prílohy:

20170522_4098_mattwragg.jpg
20170522_4098_mattwragg.jpg 305.83 KiB thumb_up1thumb_down

Rocky-Mountain_Altitude-Powerplay_eMTB_e-bike-trail-full-suspension-carbon-all-mountain-bike_front.jpg
Rocky-Mountain_Altitude-Powerplay_eMTB_e-bike-trail-full-suspension-carbon-all-mountain-bike_front.jpg 148.45 KiB thumb_up0thumb_down

2018_AltitudePowerplay_closeup_motor.jpg
2018_AltitudePowerplay_closeup_motor.jpg 167.37 KiB thumb_up0thumb_down

29.05.2017 - 20:28:58
04
Zdravim,
nedavno som spominal, ze pojdem testovat e-biky do Kalnice - takze tu je pre zhrnutie par poznatkov - mozno to pomoze niekomu, kto sa chce zorientovat.
Moj favorit z testovania bol CUBE STEREO HYBRID 140 HPA SLT 500 27,5+. Je tam pohon Bosch a aspon podla mna je to najlepsie vyladeny pohon, dobre je odstupnovana sila podpory a je to naozaj plynule a prirodzene, nehovoriac o ostatnych kvalitach bicykla, na ktorom bol namontovany :) Blato, kamene, strk, korene, ani neviete, ze tam su. Za odpruzenie velka pochvala. Motor tahal neunavne a z baterie ubudalo pomalsie, nez som cakal. Skusal som aj Lapierre s Yamahou, ale hlavne pri vyssich stupnoch podpory to bolo take trhane - strasne citlivo to reaguje na silu, akou clovek tlaci do pedalov a potom som mal pocit, ze v ramci jednej otocky pedalmi to chvilu zaberie a chvilu netaha. Ta Yamaha mala dvojpilu vpredu, Bosch mal radenie len vzadu, ale nemal som pocit, ze by ten rozsah nestacil, navyse, pri Yamahe bol problem preradit na mensiu pilu vpredu (mozno zle nastavenie) - musel som uplne vypnut motor, potom to prehodilo. Ten Cube ma vzadu naozaj obrovsky rozsah, ale velke su tym padom aj rozostupy a pri radeni to bol docela rachot, hlavne ked radite na lahsie prevody, pretoze vtedy neodpajal elektricky pohon. Opacnym smerom pri radeni vzdy na chvilku odpojil, takze preradenie bolo hladke, len si na to treba zvyknut.
Co sa tyka Bafangov, skusil som 250W aj 750W. Najhorsie bolo, ze to dali na dost mizerne bicykle, uplne zla geometria, sedlo ani nehovorim, takze som bol uplne dolamany po skoro 3 hodinach. Ale co sa motorov tyka, to bolo vcelku prijemne zvezenie. Ten slabsi je stale dost silny, aby vas vytiahol aj hore dost strmym kopcom, ale musite mu viac pomahat. So 750-kou mate v podstate motorku od 2. stupna podpory. To som vnimal ako najvacsi nedostatok - na prvom stupni podpory sa nedialo nic moc, na druhom to slo prakticky uplne samo. Ale ako spominal DaDo.Bzz, treba to poladit a potom je to lepsie. Skusal som aj extremnu zataz - jazdil som hore dolu tym svahom, kde je vlek, tam som zistil, ze ta 750-ka mala zrejme poddimenzovanu bateriu, lebo sice tahala ca. 300 metrov ale potom zacala blikat baterka - akoze uplne vybita - a motor zacal odpajat, co bolo v tom svahu dost neprijemne - proste na sekundu odpojil a potom sa zase chytil, odpojil, chytil... Cestou nadol indikator baterky stupol ca. na polovicu a znova tahala nahor 300 metrov a znova zacala odpajat. To iste aj na treti krat. Pravdepodobne nedostatocny vybijaci prud baterky, ale opravte ma, ak sa mylim. Tych 750W ale naozaj citit a ked mate poriadnu baterku, tak vas to vyvlecie "aj bez rebrika na povalu". Bol tam z evbike aj chapik, co mal na bicykli 1000W verziu a v batohu na chrbte 2 poriadne baterky, a ten sa tam naozaj len vozil, kopec-nekopec, islo to samo.
Kedze nejake tie kolesa uz mam, tak ja osobne to budem riesit tym Bafangom, konkretne 750W, len naozaj to treba trocha poladit najskor.
Marcel
29.05.2017 - 21:48:43
02
Tiež som testoval. Kedže mám cez 2m moc som na výber nemal. Slovkolex sa na vysokých vysral, XLkové Cube nedoviezol, väčšina výrobcov ich ani nerobí :(

V piatok som začal Kellys Theoss AM 70, 150mm zdvihy premňa akurát, bol mi trochu malý, zo všetkých bikov čo som testoval aj prikrátky. Pohon Shimano Steps E8000, volenie režimov dvojpáčkou ako z radenia, pohodlné, ale ovládanie teleskopky bolo horšie dostupné (to bolo ale zle namontované, dalo by sa lepšie poriešiť), displej ukazoval iba režim, výkon, rýchlosť a kapacitu, tak treba aj tak ešte domontovať tachometer. Veľmi mi vadilo, že motor sa odpájal a zapájal okamžite pri dosiahnutí rýchlosti 25km/h a dosť to trhalo. Výdrž som moc nevyskúšal. Pred Izbou som sekol dušu (cca 450vm), keď som po štvrťhodine opravil, na displeji svietila chyba W013 a motor som už nanaštartoval. Celkom v pohode som ale došlapal nad Izbu a po modrej dolu. Zjazd som si užil, hmotnosť mi nejako zvlášť nevadila. Kellysáci povedali, že nevedia čo chyba znamená, možno urobilo problém to, že menia viac bateriek. Tiež mi displej biku ukazoval o štvrtinu väčšiu rýchlosť (na lúke som dal cez 70, čo je samozrejme blbosť), vysvetlenie bolo, že asi zle nastavený priemer kolies (boli tam pluská, ale taký rozdiel to určite nebol). Zarezervoval som si ho teda aj v nedeľu, namiesto Scotta, ktorého niekto rozbil, ale nejaká baba zrušila aj L-kového Theossa a z môjho na neho prehodili displej, tak som sa 2.x neodviezol.

Druhý som mal SPECIALIZED Turbo Levo FSR Short Travel Comp CE 29, pohon lepšie vyladený, odpájanie nebolo takmer cítiť, nemá ale displej, iba ledky z boku baterie v 3 gumených tlačidlách, nebolo na to ani dobre vidieť, aj sa tam zle šmátralo, ale zase nebol dôvod s tým moc baštrngovať, rozdiel medzi režimami nebol zásadný, dosť to pomáhalo aj na slabom a silný zase nesekal, nerobil problémy v ťažšom teréne.
Baterku mi dali nabitú asi na polovicu, na červeno začala svietiť tam kde skapal Kellys, nejako som ešte došlapal/ dotlačil na Panskú Javorinu, dole ale celkom bez motora. Pruženie fajne vyladené, ale ten 2m skalný prah na modrej som si netrúfol.
V sobotu som mu dal druhú šancu. Začínal som na ňom, tak baterka plná. Pod sedlom pod Panskou Javorinou som nedal len ten priečny kmeň a nad ním 10m skalnatého strmáku, na Panskej Javorine za 40min. V zjazde som už dal aj prah, dolu mi chýbalo do 1000vm ešte 150, tak zarovno s vlekom ešte na vrch strediska, to už ale bola baterka červená (aj keď neblikala, 200vm by ešte zvládla), to ma moc nepotešilo, jazdil som síce na max. režime, ale čakal som trochu viac.
V nedeľu som ho mal naposledy, zase len polka baterky, tak som od začiatku išiel na slabom, vydržala 600vm, ale zamakal som si.

V nedeľu som mal prvý SCOTT E-Scale 920, HTčko u mňa nemá využitie, ale chcel som skúsiť iný pohon, Bosch na displeji ukazuje najviac, ale je až príliš veľký, pohon vyladený, prejavuje sa viac ako na Spešli, ale nevadí to. Začal som dlhou trasou maratónu až nad Selec a potom na pravý traverz Jakubovej a po asfaltke dolu, na modrej by som sa na tom zabil (lacné Shimano brzdy bieda), ešte som zaokrúhlil na 1000vm nad strediskom, ostali 2 paličky (skôr 1 a štvrť odhadujem) tuším z piatich, jazdil som zväčša na 2. stupni zo 4, na max iba strmé výšvihy (aby som stíhal vrátiť).

Záver: keby som neriešil peniaze, tak by mi to na krátke (rýchle) výjazdy po robote vyhovovalo, lebo často aj keď mám čas, neviem sa prinútiť sadnúť na bike a s pohonom by to bolo o dosť atraktívnejšie.
Na celý deň (cez víkend) ale nevidím pre ebike zatiaľ využitie, zo súčasnou kapacitou bateriek je to max na 2000vm za 5h a potom je to už len na oštaru.
30.05.2017 - 00:49:48
01
lukas6s8p napísal:
Na celý deň (cez víkend) ale nevidím pre ebike zatiaľ využitie, zo súčasnou kapacitou bateriek je to max na 2000vm za 5h a potom je to už len na oštaru.


Skôr na tréning :D Ľahké bicykle pod 25 kg sú pre lenivcov alebo invalidov :rofl:
30.05.2017 - 12:47:29
00
marcelmmx napísal:
Zdravim,
nedavno som spominal, ze pojdem testovat e-biky do Kalnice - takze tu je pre zhrnutie par poznatkov - mozno to pomoze niekomu, kto sa chce zorientovat.
Moj favorit z testovania bol CUBE STEREO HYBRID 140 HPA SLT 500 27,5+. Je tam pohon Bosch a aspon podla mna je to najlepsie vyladeny pohon, dobre je odstupnovana sila podpory a je to naozaj plynule a prirodzene, nehovoriac o ostatnych kvalitach bicykla, na ktorom bol namontovany :) Blato, kamene, strk, korene, ani neviete, ze tam su. Za odpruzenie velka pochvala. Motor tahal neunavne a z baterie ubudalo pomalsie, nez som cakal. Skusal som aj Lapierre s Yamahou, ale hlavne pri vyssich stupnoch podpory to bolo take trhane - strasne citlivo to reaguje na silu, akou clovek tlaci do pedalov a potom som mal pocit, ze v ramci jednej otocky pedalmi to chvilu zaberie a chvilu netaha. Ta Yamaha mala dvojpilu vpredu, Bosch mal radenie len vzadu, ale nemal som pocit, ze by ten rozsah nestacil, navyse, pri Yamahe bol problem preradit na mensiu pilu vpredu (mozno zle nastavenie) - musel som uplne vypnut motor, potom to prehodilo. Ten Cube ma vzadu naozaj obrovsky rozsah, ale velke su tym padom aj rozostupy a pri radeni to bol docela rachot, hlavne ked radite na lahsie prevody, pretoze vtedy neodpajal elektricky pohon. Opacnym smerom pri radeni vzdy na chvilku odpojil, takze preradenie bolo hladke, len si na to treba zvyknut.
Co sa tyka Bafangov, skusil som 250W aj 750W. Najhorsie bolo, ze to dali na dost mizerne bicykle, uplne zla geometria, sedlo ani nehovorim, takze som bol uplne dolamany po skoro 3 hodinach. Ale co sa motorov tyka, to bolo vcelku prijemne zvezenie. Ten slabsi je stale dost silny, aby vas vytiahol aj hore dost strmym kopcom, ale musite mu viac pomahat. So 750-kou mate v podstate motorku od 2. stupna podpory. To som vnimal ako najvacsi nedostatok - na prvom stupni podpory sa nedialo nic moc, na druhom to slo prakticky uplne samo. Ale ako spominal DaDo.Bzz, treba to poladit a potom je to lepsie. Skusal som aj extremnu zataz - jazdil som hore dolu tym svahom, kde je vlek, tam som zistil, ze ta 750-ka mala zrejme poddimenzovanu bateriu, lebo sice tahala ca. 300 metrov ale potom zacala blikat baterka - akoze uplne vybita - a motor zacal odpajat, co bolo v tom svahu dost neprijemne - proste na sekundu odpojil a potom sa zase chytil, odpojil, chytil... Cestou nadol indikator baterky stupol ca. na polovicu a znova tahala nahor 300 metrov a znova zacala odpajat. To iste aj na treti krat. Pravdepodobne nedostatocny vybijaci prud baterky, ale opravte ma, ak sa mylim. Tych 750W ale naozaj citit a ked mate poriadnu baterku, tak vas to vyvlecie "aj bez rebrika na povalu". Bol tam z evbike aj chapik, co mal na bicykli 1000W verziu a v batohu na chrbte 2 poriadne baterky, a ten sa tam naozaj len vozil, kopec-nekopec, islo to samo.
Kedze nejake tie kolesa uz mam, tak ja osobne to budem riesit tym Bafangom, konkretne 750W, len naozaj to treba trocha poladit najskor.
Marcel


Evbike to museli mat zle naladene, ked ti to vypinalo. Su to fuseri, som s nimi kecal, nevedeli ani o wide-narrow pilach na Bafang. Alebo na vyslahanej baterke si siel. 750W bafang neviem, ci by som kupoval. HD ma omnoho lepsiu konstrukciu, aj ked je vacsi a tazsi. Vykony si potom mozes nadtavit ako potrebujes, nemusis to dat na 1500W. ;)
30.05.2017 - 19:22:24
00
Inak, ak by niekoho zaujimalo - takto to vyzeralo s casmi pri testovani - merany usek mal dlzku 6,6km a prevysenie 400 metrov - najpomalsia Yamaha, potom Bosch a nakoniec 750W Bafang. Ja som sa snazil vynakladat rovnake usilie. Este podotykam, ze ten Bafang bol odblokovany az do 50km/h, co sa prejavilo na tom rovnejsom useku, zvysne dva boli limitovane do 25km/h.

Prílohy:

Casy.JPG
Casy.JPG 7.49 KiB thumb_up0thumb_down

30.05.2017 - 22:21:55
00
http://www.mondraker.com/es/en/2017-e-crafty-xr- nemozem si pomoct ale pre dlhanov som lepsiu geometriu nenasiel je to nadupana masina ale aj cena za nu je na zvazenie
31.05.2017 - 08:47:09
00
Ahojte, kupujem e-bike Ghost Hybride Kato FS 3 s motorom Shimano Steps 8000. Mate niekto s tymto motorom skusenosti? Chcel by som do toho vopchat aj cip (casom), nakolko na tom planujem dochadzat denne 17km do prace , len problem je, ze padne zaruka na motor. Mate niekto v akomkolvek e-biku aj cip? Mali ste s tym niekedy problemy? Ak ano ako ste to riesili?
01.06.2017 - 12:32:09
00
Mal som cip v Haibiku z Yamahou, po roku sa nieco posralo a bike nesiel, cip som vymontoval a zaniesol spat predajcovi. Po mesiaci aj nieco mi prisiel bike s novym motorom aj baterkou. Ale zavisi ako sa cip montuje. na yamahe nemusis liezt do motora takze to nemaju ani ako zistit, kolega na boshi to mal podstatne zlozitejsie.
04.06.2017 - 19:17:38
00
http://www.mojekolo.cz/haibike-xduro-fullseven-carbon-10-0/
08.06.2017 - 13:59:56
00
prehnaná cena
08.06.2017 - 19:44:50
00
Merida eOne-Twenty vs eOne-sixty

Zdravím, idem kupovať e-bike a neviem sa rozhodnúť ktorý, preto sa chcem spýtať aj tu.
Jazdiť chcem hlavne na výlety po kopcoch s priateľkou, na stanovačky.. asfaltu sa budem vyhýbať ako sa len bude dať. Mám takmer 100kg + nejaké to vybavenie na stanovačku.. Kamarát mi radí One-sixty, že ten vydrží toho určite viac akurát hore kopcom sa na ňom vraj ide ťažšie. Budem vďačný za každý názor.
14.06.2017 - 16:15:08
00
túto tému vôbec nesledujem, no zvažujem, že by som kúpil nejaký ebike otcovi a celkom sa mi páči toto http://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/elektrobicykle/ghost-ebike-teru-x-29-midseason-black-white-model-2017.html máte niekto skúsenosti ? Prípadne niečo iné v podobnej cene?
18.06.2017 - 23:41:14
00
Dobry vyber. Ma to motor bosh cx performance co patri medzi spicku na trhu. Popripade pozri sa na toto http://www.kubicasport.eu/haibike-sduro-hardnine-4-0-29-2017-strieborna-zelena tento konkretny som mal pozicany a bol fajn. Motor tam je od yamahy co je tiez spicka na trhu. Otazka je potom, kolko chce tato na biku chodit. Ten Ghost ma 500Wh baterku a haibike na ktory mas link ma 400Wh baterku. Podla toho mas potom rozdiel v cene. Kazdopadne vyber bike s yamahou alebo boshom, tym nic nepokazis.

19.06.2017 - 09:37:56
00
keyboard_arrow_up