Tiež som testoval. Kedže mám cez 2m moc som na výber nemal. Slovkolex sa na vysokých vysral, XLkové Cube nedoviezol, väčšina výrobcov ich ani nerobí
V piatok som začal
Kellys Theoss AM 70, 150mm zdvihy premňa akurát, bol mi trochu malý, zo všetkých bikov čo som testoval aj prikrátky. Pohon Shimano Steps E8000, volenie režimov dvojpáčkou ako z radenia, pohodlné, ale ovládanie teleskopky bolo horšie dostupné (to bolo ale zle namontované, dalo by sa lepšie poriešiť), displej ukazoval iba režim, výkon, rýchlosť a kapacitu, tak treba aj tak ešte domontovať tachometer. Veľmi mi vadilo, že motor sa odpájal a zapájal okamžite pri dosiahnutí rýchlosti 25km/h a dosť to trhalo. Výdrž som moc nevyskúšal. Pred Izbou som sekol dušu (cca 450vm), keď som po štvrťhodine opravil, na displeji svietila chyba W013 a motor som už nanaštartoval. Celkom v pohode som ale došlapal nad Izbu a po modrej dolu. Zjazd som si užil, hmotnosť mi nejako zvlášť nevadila. Kellysáci povedali, že nevedia čo chyba znamená, možno urobilo problém to, že menia viac bateriek. Tiež mi displej
biku ukazoval o štvrtinu väčšiu rýchlosť (na lúke som dal cez 70, čo je samozrejme blbosť), vysvetlenie bolo, že asi zle nastavený priemer kolies (boli tam pluská, ale taký rozdiel to určite nebol). Zarezervoval som si ho teda aj v nedeľu, namiesto Scotta, ktorého niekto rozbil, ale nejaká baba zrušila aj L-kového Theossa a z môjho na neho prehodili displej, tak som sa 2.x neodviezol.
Druhý som mal
SPECIALIZED Turbo Levo FSR Short Travel Comp CE 29, pohon lepšie vyladený, odpájanie nebolo takmer cítiť, nemá ale displej, iba ledky z boku
baterie v 3 gumených tlačidlách, nebolo na to ani dobre vidieť, aj sa tam zle šmátralo, ale zase nebol dôvod s tým moc baštrngovať, rozdiel medzi režimami nebol zásadný, dosť to pomáhalo aj na slabom a silný zase nesekal, nerobil problémy v ťažšom teréne.
Baterku mi dali nabitú asi na polovicu, na červeno začala svietiť tam kde skapal Kellys, nejako som ešte došlapal/ dotlačil na Panskú Javorinu, dole ale celkom bez motora. Pruženie fajne vyladené, ale ten 2m skalný prah na modrej som si netrúfol.
V sobotu som mu dal druhú šancu. Začínal som na ňom, tak
baterka plná. Pod
sedlom pod Panskou Javorinou som nedal len ten priečny kmeň a nad ním 10m skalnatého strmáku, na Panskej Javorine za 40min. V zjazde som už dal aj prah, dolu mi chýbalo do 1000vm ešte 150, tak zarovno s vlekom ešte na vrch strediska, to už ale bola baterka červená (aj keď neblikala, 200vm by ešte zvládla), to ma moc nepotešilo, jazdil som síce na max. režime, ale čakal som trochu viac.
V nedeľu som ho mal naposledy, zase len polka baterky, tak som od začiatku išiel na slabom, vydržala 600vm, ale zamakal som si.
V nedeľu som mal prvý
SCOTT E-Scale 920, HTčko u mňa nemá využitie, ale chcel som skúsiť iný pohon, Bosch na displeji ukazuje najviac, ale je až príliš veľký, pohon vyladený, prejavuje sa viac ako na Spešli, ale nevadí to. Začal som dlhou trasou maratónu až nad Selec a potom na pravý traverz Jakubovej a po asfaltke dolu, na modrej by som sa na tom zabil (lacné Shimano
brzdy bieda), ešte som zaokrúhlil na 1000vm nad strediskom, ostali 2 paličky (skôr 1 a štvrť odhadujem) tuším z piatich, jazdil som zväčša na 2. stupni zo 4, na max iba strmé výšvihy (aby som stíhal vrátiť).
Záver: keby som neriešil peniaze, tak by mi to na krátke (rýchle) výjazdy po robote vyhovovalo, lebo často aj keď mám čas, neviem sa prinútiť sadnúť na
bike a s pohonom by to bolo o dosť atraktívnejšie.
Na celý deň (cez víkend) ale nevidím pre ebike zatiaľ využitie, zo súčasnou kapacitou bateriek je to max na 2000vm za 5h a potom je to už len na oštaru.