Nieje ta kravina povinna ale ked chces mat laboratornu(papierovu) spotrebu nizsiu, tak ten system do auta das.
15.09.2017 - 08:38:23
00
Nieje povinny.Ak by bol, musel by som ho v aute mat 😀. Jedina povinna vec, strasna kravina, je kontrola tlaku v pneumatikach.
15.09.2017 - 12:24:57
00
nahodou je to celkom sranda sledovat, ako stupne v pneu tlak, ked sa zohreje :) ked bolo v lete 35st pri vyssom tempe na dialnici mi ukazovalo aj 3b, bezne tam mam 2,2b
15.09.2017 - 14:20:41
00
bobris napísal:
Štart/stop by mal byť na všetkých autách povinný nie?

no a v zime ti krasne vymlati baterku :P zastaviš niekde na kruhači v kolone a už sa nepohneš :D
15.09.2017 - 14:22:54
00
Možno netuším. Ja som myslel ze je to povinnosť pre výrobcov v EU aby to auto malo. Napr môj Nissan keď je pustena klíma alebo nie je zohriaty motor tak systém motor nevypne. A napr na BMW x4 motor vypínalo keď je motor studený a aj klíma bezi
15.09.2017 - 14:49:08
00
štart/stop systém je najlepší vtedy, ak sa dá trvale deaktivovať cez palubný počítač
15.09.2017 - 14:53:05
06
zihadlo 5
no až tak tragicky by som TO nevidel ...
mimochodom kedykoľvek sa to dá vypnúť, napríklad pri posúvaní v kolóne, (keď je to ozaj kontraproduktívne)
- teda aspoň na mojom aute
s okrem iného auto rozpozná napr. keď je "studený" motor, ide klíma, ... a baterka a štartér je dimenzovaná na toto zvýšené zaťaženie
15.09.2017 - 14:57:08
00
O vypinani motora rozhoduje viac veci. Na funkciu klimy potrebuje vacsina aut kompresor ktory je pohanany remenom od motora takze ho samozrejme nevypne. Potom rozhoduje aj vonkajsia teplota a stav nabitia baterie. To ze vypne studeny motor by az tak nevadilo ak je bateria v dobrej kondicii. Usetri tak urcite ovela viac paliva ako na teplom motore. O tom ze je najlepsie zhorievat motor ked je zatazeny a nie na volnobehu je snad kazdemu jasne..
Nic to vsak nemeni na tom ze je to vec zbytocna a z dlhodobeho hladiska aj velmi nakladna. Specialne startery, silnejsie baterie a alternatory... Vsetko si to raz urcite vypyta nemale peniaze.
15.09.2017 - 15:03:54
00
Aj turbo sa za start/stop podakuje.Ak ho mate.
15.09.2017 - 16:40:13
01
Pouzivaju sa tam AGM baterky, ktore to vydrzia, ale samozrejme cena tak okolo 150-400e, takze to co ti usetril ten system za palivo(ak vobec), mozes investovat rovno do novej baterky.
Mazda to ma riesene inteligentne, vypnutie motora kontroluje sam vodic a to silou stlacenia brzdy. Takze napr. na priecesti to ma zmysel atp ale v kolone kde sa motor vypne na dve sekundy to nevypina.

Turba su mazane a dochladzovane vodou aj po vypnuti motora.
15.09.2017 - 16:44:20
02
... srandovne veci píšete :)
15.09.2017 - 17:03:11
00
však nám vysvetli
15.09.2017 - 17:19:03
00
štart stop baterku nevymláti, lebo mne práve väčšinu roka nefunguje lebo má baterka málo napätia a vôbec mi to nevadí :D je to celé nezmysel, niekde na želežničnom priecestí si viem motor zastaviť aj sám a na križovatkách platí zákon schválnosti, že keď dám do neutrálu a skape mi to o sekundu je zelená... a štartujem. niekedy zasa zbytočne stojím na spojke aby sa mi to nespustilo, lebo ma to nebaví, resp zabudnem to deaktivovať
15.09.2017 - 19:56:11
00
Ked mas manual s start/stop tak ma motor este dost casu sa nastartartovat a az potom zaradis jednotku a ides. Ziadne usetrenie PHM, ale da sa s tym jazdit :-)
Ale jazdil som Golf7 automat a tam to bolo o hubu. Pri automate motor nemal dost casu sa nastartovat a uz pocas startovania sa chcel posuvat dopredu. Tiez sa mi stalo, ze to samotne startovanie nejako "prechlastalo" motor lebo som mu poriadne slapol na plyn a prestal akcelerovat a musel som zastavit, v tom case som prave vychadzal na hlavnu a skoro do mna auto z boku napakovalo.
Po tejto skusenosti, ked idem s automatom tak vzdy,vzdy,vzdy vypnem start/stop.
15.09.2017 - 21:01:22
00
Robio napísal:
Pouzivaju sa tam AGM baterky, ktore to vydrzia, ale samozrejme cena tak okolo 150-400e, takze to co ti usetril ten system za palivo(ak vobec), mozes investovat rovno do novej baterky.
Mazda to ma riesene inteligentne, vypnutie motora kontroluje sam vodic a to silou stlacenia brzdy. Takze napr. na priecesti to ma zmysel atp ale v kolone kde sa motor vypne na dve sekundy to nevypina.

Turba su mazane a dochladzovane vodou aj po vypnuti motora.


neviem o ziadnom elektrickom olejovom cerpadle vo VAGoch,zato o elektrickom cerpadle chladiacej kvapaliny ano V51.... takze turbo po odstaveni motora chladene olejom uz nie je,iba opacnym smerom do turba elektrickym cerpadlom chladiacej kvapaliny a to bohate postacuje na dochladenie turba a zabraneniu karbónových nanosov na hriadeli :wasntme:

strapaty napísal:
Nieje povinny.Ak by bol, musel by som ho v aute mat ?. Jedina povinna vec, strasna kravina, je kontrola tlaku v pneumatikach.
co mas proti turbu? iba idiot s tym nevie jazdit,navyse spatne chladenia uz davno existuju ... a ten tlak v pneu je zalezitost taka,ze si sa dal ovplyvnit niecim co sa nazyva ex ABS kontrola a preto pykas, ja som kupoval teraz auto 1.2Tsi POLO pre zenu a radsej som isiel cestou kontroly cez ABS,ziadne tieto blbostky, turbo v dnesnej dobe uz nerobi problemy pri autach, to skor tieto hovadiny tpms by som zadupal.....zbytocne vyhodene prachy do luftu,to je tak,5 rokov zaruky a auto pojde doprec a pride nove=za tych 5 rokov tam spravim 1-2 servisky a papa.... neviem ci si ty auto kupujes na viacej ako 10 rokov lebo ja nie
15.09.2017 - 22:27:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up