Zdravin vsetkych. Aby v diskusii nezneli len dristy, ako zvycajne, tak pripajam svoje skusenosti:
Nokony pouzivam od 6/2004 a v sucasnosti maju cca 5000 km. Dlzka sa nastavuje skladanim z clankov, ktore sa navliekaju na teflonovu trubicku (ako koralky). Jedina vec, ktora sa skracuje, je prave ta trubicka. Staci ich namazat raz rocne na celu sezonu (menej casto som neskusal). Vdaka konstrukcii su fakticky po celej dlzke vodotesne (ak su spravne nainstalovane). Vhodne je na miesta s predpokladanym stykom s retazou alebo ramom navliect na
bowden prilozenu ochrannu hadicku (nevyhnutne v pripade spodneho vedenia bowdenu pri fule, napr. Specialized). Osvedcilo sa mi pred navlecenim ochr. hadicky bowden natriet dostatocne silikon.
olejom v mieste umiestnenia hadicky, potom v hadicke neoxiduje (ako bolo uvedene v recenzii vo Vele, kedze mi neoxiduje, neviem to potvrdit). Radenie ide hladko, je to velky rozdiel, ako ked som mal klasicky Jagwire (pri spodnom vedeni k prehadzovacke). Ako bolo niekde tu uvedene, odporucal by som strieborne prevedenie, na ktorom nebude vidiet osuchanie eloxu (mam cierne!). K osuchaniu dochadza na miestach spojov clankov tam, kde sa casto a viac ohubaju (napr. 1. clanok za radenim). Fukcne to vsak nijako nevadi. Ine optrebovanie (napr. trubicky) som za tu dobu nezistil. Po instalovani radiacej sady zvysilo dostatok nahr. clankov, aj dost trubicky na vymenu jednej casti (celkom su 3 casti: 2 ku prehadzovacke, spojene "mazacim" kuskom trubicky, 1 ku smykacu). Dufam, ze to je dost vycerpavaca informacia, uz sa mi viac nechce pisat. P.S.: Podobny system bowdenov uz ponuka aj Aligator a Jagwire (plastove).