Vie mi niekto vysvetlit preco ma byt Capra tak progresivna? Resp. inak, je kazdy bike s Lyrikom RC a Monarchom Plus RC3 rovnako progresivny? Alebo to zavisi aj od stavby ramu? Jedna sa mi o to, ze poskulujem po nejakom novom biku. Momentalne mam Scott Genius 730 2013, ale bol som ho par krat prevetrat aj v bikeparkoch a rad by som v tom pokracoval, tak rozmyslam nad niecim viac DH orientovane, co by co to zvladlo v bikeparkoch, ale nema problem s vyslapmi. Poskuloval som prave po tej Capre (nerobim maratony a nenahanam vyslapmi cas, skor si to vzdy viac uzivam dolu kopcom). Kazdopadne, porovnaval som geometriu aj s novym Geniusom 2018 a momentalne som trochu nerozhodny. Geometria noveho Geniusu je totiz ovela viac polozenejsia v porovnani so starym, 65.6° vs 67.7-68.2°, stavba ramu mi pride tiez vhodnejsia co sa taziska tyka, kratky predstavec, ... Na druhej strane, Scott to stale prezentuje ako cisty trail bike (aj ked so 150 mm zdvihmi, ktore ma velka cast Enduro bikov) a je otazne, ci vyzdrzi aj nejake hrubsie zaobchadzanie v bikeparkoch. Vedel by sa niekto vyjadrit ku geometrii noveho Geniusu? https://www.scott-sports.com/global/en/product/scott-genius-740-bike?article=265263007
29.09.2017 - 09:30:29
00
suhlasim , a aj CAPRA uplne krasna ale to uz je zrejme pre mna zbytocna mašina ale JEFFSY by bol idealny :)
29.09.2017 - 09:31:07
00
Keď sa bavíme o progresivite bicykla, tak sa bavíme hlavne o progresivite pruženia rámu, celé to vychádza z konštrukcie rámu.
Čo sa týka Capry - tu máš krásne vysvetlené charakteristiky rámu a prečo je taká progresívna:
https://youtu.be/SNl2beu1AWM
29.09.2017 - 09:36:35
01
Ja som vyberala podla tejto tabulky nieco co bude podobne reignu
Lebo ten prejav sa mi pacil pod ritou
A sedi to aj podla tej fotky co tu daval Kaprak, ako dava tlmic bez vloziek na capre,predpokladam spravne nafukany. Ja dam na commencale hentak tlmic na traily biely kriz a mam ho vyvlozkovany. A to teda urcite Kaprak jazdi oproti mne o dost vacsie bomby .
Cize ta capra bude hodne progresivna, a hodi sa naozaj pre jazdca ktory to potrebuje.

Prílohy:

15066751185011722184442.jpg
15066751185011722184442.jpg 62.14 KiB thumb_up0thumb_down

29.09.2017 - 09:50:12
01
Povedal by som, že charakterizovať odpruženie jedným číslom je prílišné zjednodušovanie - záleží na celkovom prejave. Ideálne je, aby bol zadok na začiatku citlivý, v strede lineárny a na konci progresívny - ak sa toto podarí, zvykne sa to označovať ako "bottomless travel" a človek má pocit, že zdvihy vzadu sú väčšie, ako v skutočnosti. A ako to už často býva, zvykne to byť niečo za niečo - trebárs za vyššiu citlivosť sa platí väčším húpaním pri šľapaní a pod.
29.09.2017 - 10:12:25
00
To cislo v tej tabulke necharakterizuje pruzenie,ale vyjadruje progresivitu a to je rozdiel ;)
Ale to si si vsimol predpokladam :?:
29.09.2017 - 10:14:08
00
bedo napísal:
Povedal by som, že charakterizovať odpruženie jedným číslom je prílišné zjednodušovanie - záleží na celkovom prejave. Ideálne je, aby bol zadok na začiatku citlivý, v strede lineárny a na konci progresívny - ak sa toto podarí, zvykne sa to označovať ako "bottomless travel" a človek má pocit, že zdvihy vzadu sú väčšie, ako v skutočnosti. A ako to už často býva, zvykne to byť niečo za niečo - trebárs za vyššiu citlivosť sa platí väčším húpaním pri šľapaní a pod.

To ako píšeš je individuálna záležitosť, mne napríklad citlivý tlmič hneď z kraja zdvihu moc nevyhovuje, na svojom som si dal pritvrdiť kompresiu aby bol práve z kraja zdvihu menej citlivý a menej sa pohupoval pri výšlapoch. Ale každému to pasuje inak :) , ešte že existuje toľko servisných možností úprav, vyberie si každý :)
29.09.2017 - 10:31:19
00
Citlivý tlmič je super keď je dobre navrhnutá stavbu. To, že kopec výrobcov to nevie a treba rôzne ProPedal-i a iné barličky je vec druhá.
29.09.2017 - 10:38:02
00
imro1 napísal:
na svojom som si dal pritvrdiť kompresiu aby bol práve z kraja zdvihu menej citlivý a menej sa pohupoval pri výšlapoch

ešte by asi bola možnosť naučiť sa efektívnejšie šľapať :P
29.09.2017 - 10:40:53
00
podľa tej tabulky je už aj jeffsy dosť progresivny oproti trancu alebo Mete čo by mne už nemuselo celkom vyhovovať tak som aj celkom rad že som vzal tranca i keď stale je to len tabuľka a pocity možu byť odlišne
29.09.2017 - 10:41:35
00
Takze k tomu commencalu by som este dodala, ze dokazem bez problemov vyuzivat cely zdvih pri mojom style jazdenia,fukam 30% sag, do bikeparku si nabuduce asi prifuknem trosku. Je to SPJC takze propedal by bodol, ale da sa zit aj s verziou monarch rt. Ovsem dole kopcom je to podstatne lepsie ako bol stumpjumper. Stump bol dobry len s povodnym fox brain tlmicom, otvoreny mod bola zehlicka,utiahnuty na slapanie perfekt. Po vymene za rs monarch pre stumjumpery to uz nebolo ono, proste to bolo na moj vkus malo citlive.
29.09.2017 - 10:51:42
00
bedo napísal:
ešte by asi bola možnosť naučiť sa efektívnejšie šľapať :P

tak toto mi vysvetli, lebo toto fakt nechápem, ako mám efektívnejšie šlapať, koľko otáčok za minútu :) a podobné stračky alebo daj nejakú "múdru tabuľku" alebo poučku aby som sa to aj ja somár už po rokoch konečne naučil a vedel ako mám správvne sedieť na bicykli a ako na ňom ťahať
29.09.2017 - 10:52:27
00
niekedy mi tie ***** s watmi a podobnymi bludmi troška skresluju predstavu o cyklistike :D
vozim sa pre radosť obdivujem okolie , uživam zjazdy , vetram hlavu a stretavam sa s ľudmi o tom že mi to žerie peniaze sa baviť nemusime :lol:
29.09.2017 - 10:55:51
01
imro1: vraví sa, že treba šľapať viac "do kruhu" - mne sa napr. zadná stavba pohupuje len ak (výnimočne) dupem postojačky, posediačky sa nehúpe nič aj pri plne otvorenom tlmiči (má to nejakú páčku pre tento účel, ale nepoužívam ju, bo netreba).
29.09.2017 - 11:02:41
00
ten lapierre, pre 178 cm inbetweenera, in seam 82, by ste brali M alebo L?
podla LP stranky som L (174-184) ale M ma strasne maly interval, len 8 cm (168-176). pritom v Mku je uz celkom dlhy...
29.09.2017 - 11:05:19
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Horské / Celoodpružené)
keyboard_arrow_up